Πώς ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχασε 60 δισ. δολάρια μέσα σε πέντε χρόνια
Η εικονική πραγματικότητα δεν «πουλά», όμως ο Meta δεν φαίνεται να εγκαταλείπει την προσπάθεια, όπως κάνουν άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί.
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια κυνηγώντας μία συγκεκριμένη τεχνολογία. Το ίδιο έχουν κάνει εδώ και χρόνια και άλλα μεγάλα ονόματα της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της Apple, της Microsoft, της Google και της Sony. Όμως, μέχρι στιγμής κανείς δεν τα έχει καταφέρει: Να βάλει την εικονική πραγματικότητα στη ζωή μας.
Ίσως να έρθει η μέρα που πολλοί από μας θα φοράμε για ώρες υπολογιστές στο κεφάλι μας και τότε δεν θα μιλάμε για μία νεωτερικότητα που δοκιμάσαμε μερικές φορές και μετά την ξεχάσαμε.
Προς το παρόν πάντως, η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι που αγόρασαν συσκευές εικονικής πραγματικότητας τις χρησιμοποίησαν για λίγο και μετά τις ξέχασαν σε ένα ντουλάπι.
Ανεξαρτήτως του αν κάποιος έχει αγοράσει το πρωτοποριακό, Apple Vision Pro, της Apple ή μία φθηνότερη συσκευή, η ζήτησή τους δεν είναι καθόλου ενθαρρυντική. Καμία συσκευή δεν έχει απογειωθεί.
Τα φτωχά αποτελέσματα όμως δεν έχουν αποθαρρύνει τις τεχνολογικές εταιρείες, οι οποίες συνεχίζουν την προσπάθεια. Ενώ πολλοί άνθρωποι από τις εταιρείες τεχνολογίας συνεχίζουν να πιστεύουν ότι μία μέρα οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας θα είναι μία τεράστια αγορά.
Ωστόσο, από έρευνες της αγοράς προκύπτει ότι οι εν λόγω συσκευές δεν πουλάνε. Από τις ακριβότερες μέχρι τις φθηνότερες, η ζήτηση παραμένει χαμηλή και σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 10 εκατ. συσκευές το χρόνο.
Microsoft και Google φεύγουν, η Meta έρχεται
Και παρότι ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ -όπως και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί- έχει επενδύσει περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια γι’ αυτή την τεχνολογία, οι καταναλωτές δε φαίνεται να έχουν εντυπωσιαστεί.
Κάποιοι παράγοντες της αγοράς που συνέχισαν να τοποθετούνται θετικά προς αυτή την τεχνολογία, έχουν πλέον αρχίσει να απογοητεύονται. Με τον καιρό είναι όλο και λιγότερο αισιόδοξοι με τις προοπτικές πωλήσεων των συσκευών εικονικής πραγματικότητας.
«Όλοι έχουν αρχίσει να γίνονται πιο ρεαλιστές σε σχέση με τις προσδοκίες που είχαν» λένε τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει τεράστιες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς οι μεγάλοι παίκτες, όπως η Microsoft και η Google έχουν αρχίσει να μετριάζουν το ενδιαφέρον τους γι’ αυτές τις συσκευές. Ενώ άγνωστες είναι οι προθέσεις της Meta που δε σχολιάζει δημοσιεύματα.
Σε δημόσιες παρεμβάσεις του, ο Ζούκεμπεργκ επαναλαμβάνει στους επενδυτές ότι θα συνεχίσει να ασχολείται με το θέμα της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας και ότι θα πρέπει να αναμένουν περισσότερες απώλειες στο μέλλον.
Τα γυαλιά που έρχονται από το μέλλον
Για το Ζούκεμπεργκ το θέμα είναι ξεκάθαρο: θέλει οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν μία νέα πλατφόρμα κομπιούτερ πέραν του κινητού τους τηλεφώνου. Και θέλει να μπορεί να αλληλεπιδρά μαζί τους σε αυτήν την πλατφόρμα χωρίς την ανάμειξη της Google ή της Apple.
Από την άλλη, η Meta φαίνεται να κάνει κάποια πρόοδο. Τα γυαλιά, Orion, που παρουσίασε ο Ζούκεμπεργκ το περασμένο φθινόπωρο – αλλά δεν έχουν βγει ακόμα στην αγορά – είναι πάρα πολύ εντυπωσιακά. Χρήστες που τα έχουν δοκιμάσει λένε ότι είναι φθηνότερα και πολύ εντυπωσιακά στη λειτουργία τους.
Ωστόσο, κανείς δεν ξέρει πώς η Meta θα μπορέσει να φτιάξει αυτά τα προϊόντα σε ευρεία κλίμακα, όπως κάνει η Apple τα τηλέφωνά της. Παρόλα αυτά, ο Ζούκεμπεργκ επιμένει ότι αυτά τα γυαλιά είναι το μέλλον της τεχνολογίας.