Οι καμπάνες χτυπούν μετά τον... γάμο – Τους «κάρφωσαν» τα social
Η υπερπροβολή του λαμπερού γάμου της Ελίζαμπεθ Ελέτσι με τον Νεκτάριο Λεμονίδη στα social media (και όχι μόνο) έστρωσε το έδαφος στα «λαγωνικά» της ΑΑΔΕ να ασχοληθούν με την υπόθεση και να καταλήξουν στο γνωστό πλέον όργιο φοροδιαφυγής.
Με βάση τα όσα έχουν ήδη έρθει στο φως, σχεδόν καμία δραστηριότητα που είχε σχέση με το γάμο και τη δεξίωση που ακολούθησε δεν ήταν φορολογικά «εντάξει». Το αντίθετο μάλιστα.
Η εταιρεία νυφικών φέρεται να μην έχει εκδώσει παραστατικό. Στο διάστημα που έγινε ο γάμος, προκύπτει έκδοση δέκα αποδείξεων, μέσου ποσού 300 ευρώ, αξία που απέχει μακράν και από αυτή μιας ημερήσιας ενοικίασης. Η ίδια επιχείρηση μάλιστα από το 2018 και μετά, εμφανίζει ζημιές 160.000 ευρώ.
Το κτήμα που πραγματοποιήθηκε ο γάμος, αλλά και η επιχείρηση που κατασκαύσε τη γαμήλια τούρτα φέρονται επίσης έχουν φοροδιαφύγει με τα στοιχεία να δείχνουν ότι μάλλον το κάνουν συστηματικά, καθώς δηλώνουν ζημιές ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
Η επιχείρηση, που παρείχε τα σερβίτσια της δεξίωσης, δεν έχει ταμειακή, ούτε διαβιβάζει στοιχεία μέσω myDΑΤΑ. Το κομμωτήριο, που επιμελήθηκε το χτένισμα της νύφης, δεν έχει φορολογικό μηχανισμό. Η επιχείρηση που ανέλαβε το μακιγιάζ της νύφης δεν φαίνεται να έχει εκδώσει παραστατικό. Το ανθοπωλείο που ανέλαβε το στολισμό έχει εκδώσει ένα παραστατικό, ωστόσο η συνολική εικόνα της εταιρείας με τον εξοπλισμό και την υπερ-δραστηριότητα που έχει, παραπέμπει σε συστηματική φοροδιαφυγή.
Ανάλογα περιστατικά φοροδιαφυγής αφορούν τον DJ που έπαιξε στο γάμο, το πρόσωπο που διακόσμησε με μπαλόνια το χώρο, την επιχείρηση που ανέλαβε τις δημόσιες σχέσεις, αλλά και τον τραγουδιστή που αργότερα έγινε γνωστό ότι ήταν ο Τριαντάφυλλος. Ο ίδιος, προχώρησε σε δηλώσεις, ισχυριζόμενος ότι τραγούδησε δωρεάν καθώς και ότι υποβάλει κανονικά τις φορολογικές δηλώσεις του και ... «αγαπάει» την εφορία.
Οι 7 «ράμπο» της εφορίας που ανακάλυψαν το «μαμούθ» φοροδιαφυγής
Η αποκάλυψη αυτής της υπόθεσης προκλητικής φοροδιαφυγής και ο τρόπος που η εφορία το ανακάλυψε, αναδεικνύει και ένα καινούριο πεδίο ελέγχου για τα στελέχη της ΑΑΔΕ: αυτό των social media.
Ήδη από πέρυσι η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει σε εκτεταμένους ελέγχους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να εντοπίσει το «μαύρο χρήμα» που διακινείται συστηματικά.
Ειδική ομάδα ελεγκτών με την ονομασία «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών», έχει επιφορτισθεί με το συγκεκριμένο καθήκον να «σκανάρει» το Facebook, το Instagram, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Για την πραγματοποίηση αυτής της διαδικασίας φαίνεται ότι αξιοποιείται ειδικό λογισμικό, το οποίο «δουλεύει» ειδική ομάδα επτά στελεχών της ΑΑΔΕ.
Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες χωρίς να εκδίδουν παραστατικά αλλά και φορολογούμενων που δεν δηλώνουν τα ποσά που λαμβάνουν για την προβολή συγκεκριμένων προϊόντων, όπως για παράδειγμα οι γνωστοί influencers.
Σημειώνεται ότι η προβολή μέσω social media είναι υπηρεσία και τιμολογείται ακόμα και αν αυτός που διαφημίζει κάτι δεν έχει πληρωθεί.
Το 2023 στα δίχτυα της εφορίας έπεσε μοντέλο το οποίο, μετά από έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι την τελευταία διετία δεν είχε εκδώσει για πωλήσεις μέσω συγκεκριμένης εταιρίας ηλεκτρονικού εμπορίου παραστατικά ύψους 350.000 ευρώ και έτσι καταλογίστηκε πρόστιμο 270.000 ευρώ.
Ελέτσι: Ήταν όλα ανταποδοτικά – Όσοι συμμετείχαν το έκαναν για διαφήμιση
Η Ελίζαμπεθ Ελέτσι προχώρησε την Τετάρτη σε δηλώσεις στο Πρώτο Θέμα, σημειώνοντας: «Είναι δυνατόν να πληρώσω τόσα χρήματα για ένα γάμο με τόσες γνωριμίες; Είναι όλα ανταποδοτικά, από τις γνωριμίες που έχω».
«Όλοι όταν έμαθαν για τον γάμο μου ήθελαν να συνεργαστούν μαζί μου για διαφημιστικούς λόγους. Θα φαίνονταν και αυτοί μέσα από τον γάμο. Η τούρτα για παράδειγμα ήταν διαφημιστικό και ήταν από φελιζόλ, η μεγάλη η τρίμετρη. Ο Τριαντάφυλλος είναι κολλητός μου. Έχουμε περάσει μαζί ένα Survivor, θα μου έπαιρνε λεφτά;» είπε η γνωστή παρουσιάστρια.