Το κόλπο των καταστημάτων για να αφήσετε μεγαλύτερο φιλοδώρημα
Τίποτα δεν είναι πιο ευχάριστο για έναν πελάτη από ένα χαμόγελο. Αυτό τουλάχιστον δείχνει μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο International Journal of Hospitality Management, σύμφωνα με την οποία ένα χαμογελαστό emoji στην απόδειξη ενός καταστήματος μπορεί να «εκτοξεύσει» το φιλοδώρημα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η New York Post, οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν ότι όταν συμπεριλαμβάνονται emoji σε αποδείξεις, οι πιθανότητες αυξάνονται να αφήσει ο πελάτης ένα πιο... γενναίο φιλοδώρημα.
Ακόμα, η χρήση των emoji φαίνεται πως συσχετίζεται με την ικανοποίηση του πελάτη, αλλά και το ποσό του φιλοδωρήματος που θα ακολουθήσει. Περισσότερα και πιο χαρούμενα emojis στον λογαριασμό φέρνουν μεγαλύτερα ποσοστιαία tips, ενώ λιγότερα emojis με πιο ουδέτερες εκφράσεις συνόδευαν tips που κυμαίνονταν σε πιο χαμηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, σε εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης, τα χαμογελαστά emojis αύξησαν το μέσο ποσοστό συνεισφοράς από 22,86% σε 25,38%, μία αύξηση της τάξης του 11%. Συνήθως ένα φιλοδώρημα 18-20% αντιπροσωπεύει πως ο πελάτης φεύγει ικανοποιημένος από το κατάστημα.
Όσον αφορά τις εφαρμογές παράδοσης φαγητού, το μέσο φιλοδώρημα εκτινάχθηκε περίπου 10%, από 14,66% σε 16,11%. Οι παραγγελίες σε πακέτο παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση -32,8%- με μεταβολή από 12,61% σε 16,75%.
Πώς εξηγείται το φαινόμενο με το «χαμογελαστό emoji»
Η έρευνα περιλαμβάνει επίσης μία εξήγηση για το φαινόμενο, που σχετίζεται με τη νευροβιολογία του εγκεφάλου, και έχει να κάνει με το πώς οι άνθρωποι αντιδρούν ενστικτωδώς σε χαρούμενα ή συμπαθητικά πρόσωπα.
Συγκεκριμένα, το να βλέπεις ένα χαμογελαστό πρόσωπο διεγείρει μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται ινιακός κροταφικός φλοιός, ο οποίος εσωτερικεύει τις αντιλήψεις του προσώπου.
«Τα χαμόγελα είναι το πιο άμεσο σήμα θετικών συναισθημάτων», προσθέτουν οι επιστήμονες.