Ο Κυριάκος σε Νταβός, η Νέα Αριστερά ξύπνησε, η αγορά ΙΧ θέλει leasing
«Τακτοποίησε» κάπως, το ζήτημα του γάμου ομοφύλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης και αποφάσισε να ασχοληθεί με τα σημαντικά. Η γνωστή ετήσια συνάντηση «World Economic Forum» θα γίνει στο Νταβός 15 – 19 Ιανουαρίου και ο Έλληνας πρωθυπουργός θα βρεθεί στην γραφική κωμόπολη της Ελβετίας το διήμερο 18-19 Ιανουαρίου. Μου λένε ότι έχει κλείσει σημαντικά ραντεβού για την προσέλκυση επενδύσεων, τώρα που η ελληνική οικονομία είναι στη μόδα.
Ο γάμος ομοφύλων
Την συζήτηση για το γάμο των ομοφύλων, που ποτέ δεν κατάλαβα γιατί είναι επείγον θέμα της κοινωνίας, αποφάσισε να ανοίξει ο πρωθυπουργός, μιλώντας στον «πρωινό καφέ» στους συνεργάτες του και κάνοντας την σχετική διαρροή στα μέσα ενημέρωσης, αμέσως μετά. Κι αυτό, γιατί όπως φάνηκε το θέμα τείνει να πάρει διαστάσεις στον δημόσιο διάλογο και η αντιπολίτευση επρόκειτο να καταθέσει σχετική πρόταση νόμου. Έτσι, ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την μια ανοίγει την συζήτηση άρα σταματούν οι σχετικές πιέσεις και προς τα στελέχη του κόμματος και από την άλλη, έχει «ευκαιρία και δικαιολογία» να απορρίψει την πρόταση της αντιπολίτευσης.
Παράλληλα, δεν εμφανίζεται ανακόλουθος στις υποσχέσεις του, ούτε «φοβισμένος» από αντιδράσεις βουλευτών του. Η συζήτηση όπως φαίνεται θα διαρκέσει αρκετούς μήνες και μάλλον το νομοσχέδιο δεν θα έλθει στην Βουλή πριν τις ευρωεκλογές. Πάντως, η κίνηση για την απαγόρευση υιοθεσίας παιδιών με παρένθετη μητέρα, ικανοποιεί μια πλευρά αντιδρώντων, αλλά όχι συνολικά. Η σκέψη είναι, το σχετικό νομοσχέδιο να έλθει στην Βουλή, σε κάποιο τμήμα διακοπών, όπου ο αριθμός των βουλευτών και το ποιοι θα είναι ελεγχόμενος. Βέβαια, υπάρχουν και ορισμένοι που λένε ότι κάτι τέτοιο θα δείξει πως φοβάται αντιδράσεις βουλευτών, όμως μάλλον φαίνεται αυτή την στιγμή, να είναι η λύση που θα δημιουργήσει τα μικρότερα προβλήματα και εντυπώσεις.
Άρχισαν δουλειά
Οι φωνές στελεχών της Νέας Αριστεράς για «αδράνεια» και εξαφάνιση από το πολιτικό προσκήνιο, φαίνεται ότι εισακουσθήκαν από την κορυφή του κόμματος και έτσι, τα τελευταία εικοσιτετράωρα, ξεκίνησε και πάλι η «παραγωγή» ανακοινώσεων, ενώ στις 12 και 13 Ιανουάριου προγραμματίσθηκε και πανελλαδική συνδιάσκεψη του κόμματος, ώστε να αρχίσει να οργανώνεται σιγά-σιγά. Φαίνεται επίσης ότι «ρυθμίσθηκαν» ορισμένες αντιρρήσεις που υπήρχαν και εκπρόσωπος τύπου αναλαμβάνει, εντός των ημέρων , ο πρώην διευθυντής της Αυγής, Σπ. Ραπανάκης. Να του ευχηθούμε καλή επιτυχία
Τρικυμία στα μυαλά
Την λαϊκή φράση «Δεν μπορώ να βαρέσω τον γάιδαρο και βαράω το σαμάρι» θυμίζει η αντίδραση ορισμένων στελεχών του Σύριζα τις τελευταίες μέρες που τα έχουν βάλει με τον διευθυντή του γραφείου του προέδρου του κόμματος, για τις διαρροές περί δάνειου αλλά και τις δηλώσεις για πρόταση από Κ. Μητσοτάκη το 2019, να γίνει υπουργός ο Στέφανος Κασσελάκης. Μόνον που ο κ Καπνισάκης, μαθαίνω, ότι έκανε τις σχετικές δηλώσεις και διαρροές, όχι μόνον μετά από συνεννόηση με τον Πρόεδρο του κόμματος αλλά και σε γνώση αρκετών στελεχών του περιβάλλοντος της ηγεσίας και κανένας τους δεν είχε αντίρρηση. Τώρα προφανώς, ψάχνουν εξιλαστήριο θύμα γιατί «η υπόθεση βελτίωσης της εικόνας του προέδρου γύρισε μπούμερανγκ». Το πραγματικό ζήτημα βέβαια είναι ότι κακώς νομίζουν ότι η «αποκάλυψη» θα τους έκανε καλό σήμερα, ακόμα κι αν πράγματι είχε γίνει πρόταση υπουργοποίησης του Στέφανου από τον Κυριάκο.
Αναστολή έκδοσης
Μια και σας είπα για τα του ΣΥΡΙΖΑ, να σας πω πως όπως μαθαίνω, έχει επανέλθει στο προσκήνιο, η παλαιά πρόταση – την εποχή Τσίπρα ακόμα- να αναστείλει η Αυγή την καθημερινή της κυκλοφορία και να κυκλοφορεί μόνον Κυριακή. Και αυτή την φορά, η πρόταση έχει πολλές πιθανότητες να γίνει πράξη και για οικονομικούς λόγους. Λεπτομέρεια: Κάτι τέτοιο δεν το βλέπει με καθόλου καλό μάτι, εκδότης άλλης Κυριακάτικης εφημερίδας που έμεινε να υποστηρίζει τον Σύριζα.
Ομόλογο Autohellas
Οι πληροφορίες μου επιβεβαιώνουν, όπως σας έλεγα και την περασμένη εβδομάδα, ότι τις ομολογιακές εκδόσεις της χρονιάς θα ανοίξει η Autohellas, με το retail bond των 200 εκατ. ευρώ, με την «αυλαία» των διαδικασιών να αναμένεται για την προσεχή εβδομάδα.
Το ομόλογο, θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για την ανανέωση του στόλου υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας που σήμερα ήδη περιλαμβάνει οχήματα που ξεκινούν από το 500ράκι BEV της FIAT και φτάνουν ως το Tesla Model 3, ενώ ενδιαμέσως περιλαμβάνουν το BMW i3, το Volkswagen ID.3 Pro Life, το Hyundai Kona Electric, το Mercedes EQ A250, το Audi e-Tron 50 Quattro και το Mercedes EQ C400 AMG. Στόχος της εταιρείας είναι ο στόλος να ενισχυθεί προς την «πράσινη» μετάβαση μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, που οι συμβατικοί θερμικοί κινητήρες θα αρχίσουν να μας εγκαταλείπουν...
Η κρίσιμη συμφωνία
Το επιτόκιο του retail bond εκτιμάται στην «περιοχή» του 4% (αλλά ας αφήσουμε αυτό να επιβεβαιωθεί), με την παρατήρηση ότι καθώς το ομόλογο θα είναι διαπραγματεύσιμο, η απόδοσή θα μεταβάλλεται.
Μια και μιλάμε για την Autohellas, να σας δώσω και την απάντηση σε ένα σημαντικό ερώτημα που θέτουν πολλοί αναφορικά με τη σχέση της με την Hertz. Η εταιρεία του ομίλου Βασιλάκη έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το όνομα και το σήμα της Hertz στην Ελλάδα, βάσει συμφωνίας που έχει διάρκεια ως το τέλος του 2025, με πιθανή την προοπτική να συνεχιστεί.
Η αγορά θέλει leasing
Και καθώς ο λόγος περί της αγοράς αυτοκινήτου, να υποθέσω ότι θα έχετε παρατηρήσει μια «πίεση» από τους «μεγάλους» υπέρ του leasing, έναντι της παραδοσιακής αγοράς, όπως επίσης κατά των εισαγωγών μεταχειρισμένων. Ο λόγος είναι ότι οι εταιρείες θέλουν μια «ρυθμισμένη» αγορά, ώστε να τακτοποιούν και τον οικονομικό σχεδιασμό τους σε μια περίοδο που τα περιθώρια είναι μαζεμένα. Έτσι, ακόμη και ο όμιλος του Πολυχρόνη Συγγελίδη (Peugeot, Citroen, Opel, Mazda, MG κλπ.) που δεν διαθέτει βραχίονα στο leasing, εξυπηρετείται από το γεγονός ότι οι «ληζάδες) του εξασφαλίζουν συγκεκριμένες πωλήσεις αυτοκινήτων σε συγκεκριμένα διαστήματα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την Σφακιανάκης, που διαθέτει μεν βραχίονα leasing (Executive Lease), αλλά καθότι εξουσιοδοτημένος έμπορος για διάφορες μάρκες (πέραν της αντιπροσωπείας της Suzuki), φροντίζει να διοχετεύει οχήματα σε άλλες εταιρείες μίσθωσης. Και αυτός είναι ο λόγος που βλέπετε τόσο μεγάλα μεγέθη πωλήσεων στην αγορά, ειδικά στο κλείσιμο του έτους.
Αγωνία ανανέωσης
Επανέρχομαι στα του Υπερταμείου, καθώς η «αναμπουμπούλα» που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο ενόψει της ανανέωσης της θητείας διοίκησης συνεχίζεται. Και όπως έμαθα από καλή πηγή, δεν είναι μόνο ο Πρόεδρος κ. Δερδεμέζης, που όπως σας είχα αποκαλύψει εγκαίρως, διαρρέει διάφορες «πληροφορίες» σε βάρος του Διευθύνοντα Γρηγόρη Δημητριάδη, αλλά και άλλα δύο στελέχη των οποίων η ανανέωση της θητείας τους «παίζει». Η αλήθεια είναι ότι γνωρίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού σύμφωνα με τους οποίους οι θέσεις αυτές δεν είναι ισόβιες. Οπότε καλύτερα να ησυχάσουν...
Ηλεκτρικά λεωφορεία
Αναφέραμε προ ημερών, την μάλλον άκομψη παρέμβαση του «αρθρογράφου» Στέφανου Μάνου, υπέρ της προσφοράς της κινεζικής BYD, για το πρόγραμμα των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων της πρωτεύουσας. Η παρέμβαση προήλθε από την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό για τα 100 λεωφορεία και να τον μεταφέρει ουσιαστικά στον μεγαλύτερο διαγωνισμό για τα 750 λεωφορεία. Ποιο είναι παρασκήνιο;
Αντιπρόσωπος της κινεζικής BYD, είναι η εισηγμένη Π. Πετρόπουλος. Και όπως πληροφορούμαι ένα από τα δύο αδέλφια που διοικούν την εταιρεία, είχε περάσει από το γραφείο του Στέφανου Μάνου, αρκετά χρόνια νωρίτερα, ως επικεφαλής σε μία από τις εκστρατείες του. Οπότε πιθανόν και ο πρώην υπουργός να ένιωσε «υποχρεωμένος» να ενεργήσει... Πάντως, μ’ αυτά και με τ’ άλλα, ο μόνος που έχει χαμογελάσει στους διαγωνισμούς που είχαν προκηρυχθεί επί Αχ. Καραμανλή για τα νέα λεωφορεία της πρωτεύουσας, είναι ο όμιλος Κοπελούζου και η YUTONG, που έχουν διασφαλίσει το πρώτο συμβόλαιο.