Ο Ανδρουλάκης για τα περί αποσταθεροποίησης: Το συμφέρον της χώρας δεν είναι η διάσωση του Μητσοτάκη
«Άλλα τα συμφέροντα της χώρας και άλλα της ΝΔ και του Μητσοτάκη» λένε στο ΠΑΣΟΚ για τη νέα κυβερνητική γραμμή περί αποσταθεροποίησης της χώρας.
Στην άποψή τους να πάνε μεν από κοινού με τα μικρότερα κόμματα της προοδευτικής αντιιπολίτευσης, σε κατάθεση πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, αλλά μόνο όταν θα έχουν τα νέα στοιχεία που θα προκύψουν από τα επικείμενα πορίσματα, επιμένουν στο ΠΑΣΟΚ.
Και ας δημιουργεί αυτό ...προστριβές με τα κόμματα, με τα οποία αν μη τι άλλο συνεργάστηκε για το ίδιο θέμα πριν από 14 μήνες, όταν συνυπόγραψαν την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, με αφορμή τότε τα δημοσιεύματα για χαλκευμένες συνομιλίες και πάλι στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.
Ήδη, χθες, ο Γιάννης Ραγκούσης, δήλωσε ότι η πρόταση μομφής δεν έχει σχέση με το πόρισμα, γιατί αυτό είναι μεν πάρα πολύ σημαντικό, αλλά για την προκαταρκτική επιτροπή και πως κατά τον ίδιο είναι λάθος να παρεμποδίζει κανείς την άμεση εναρμόνιση της Βουλής με την κοινωνία. Από την πλευρά της Νέας Αριστεράς, δε, ο πρόεδρός της Αλέξης Χαρίτσης, επανέλαβε το αίτημά του για συνάντηση των αρχηγών όλων των κομμάτων της δημοκρατικής αντιπολίτευσης, προκειμένου να οργανώσουν τον κοινό κοινοβουλευτικό βηματισμό τους, που θα οδηγήσει και στην πρόταση δυσπιστίας.
Απαντήσεις σε όλους και σε όλα
Στο ΠΑΣΟΚ μιλούν για έναν πρωθυπουργό που αποδείχθηκε αναξιόπιστος και επικίνδυνος, καθώς επένδυσε στην χειραγώγηση και στη συγκάλυψη. Αποδίδουν δε, την αιφνίδια ‘μεταμέλειά’ του, που και αυτή υποστηρίζουν ότι έγινε με όρους κομματικής επιβίωσης, στα ογκωδέστατα συλλαλητήρια και στην οργή του κόσμου που δε θέλει και δεν μπορεί να ξεχάσει το έγκλημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. Πέραν από τον πρωθυπουργό όμως, στη συνέντευξη του οποίου απάντησαν σημείο προς σημείο, στην Χαριλάου Τρικούπη δεν αφήνουν αναπάντηση πλέον καμία αιτίαση οποιουδήποτε υπουργού για το θέμα.
Συγχώνευσε, αλλά δε στελέχωσε εγκαίρως την Αρχή
Απαντώντας για παράδειγμα σε όσα είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης περί στελέχωσης του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροδρομικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών από την κυβέρνηση της ΝΔ, προκειμένου να εκδώσει ανεξάρτητα το πόρισμά του, θύμισαν με νόημα ότι στην πραγματικότητα, ήταν ο Κώστας Καραμανλής, τον οποίο με πολιτική απόφαση η κυβέρνηση έθεσε στο απυρόβλητο, που δεν είχε στελεχώσει τον καθ’ ύλην αρμόδιο οργανισμό, τον οποίο είχε ο ίδιος νωρίτερα νομοθετήσει, συγχωνεύοντας τις Επιτροπές Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων αντίστοιχα, με αποτέλεσμα όταν συνέβη η τραγωδία στα Τέμπη, να είναι απλά «μία ταμπέλα σε έναν τοίχο».
Τούτων δοθέντων, δεν υπήρχαν εμπειρογνώμονες να βρεθούν επί τόπου στον τόπο της τραγωδίας. Αν αυτοί υπήρχαν, πιθανότατα δε θα επέτρεπαν και την αλλοίωσή του, με μπάζωμα λίγες μέρες μετά. Ο Οργανισμός όντως στελεχώθηκε, αλλά μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο του 2023, με τον επικεφαλής Αθανάσιο Μπίνη, να παραιτείται λίγους μήνες αργότερα, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση και η επαναστελέχωσή του να γίνεται ακόμα πιο αργά.
Η... νέα αποσταθεροποίηση της χώρας
Όσο για τα περί σχεδίου αποσταθεροποίησης της χώρας που εξυφαίνεται κατά τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, στο ΠΑΣΟΚ σημειώνουν ότι πρόκειται για μόνιμη πια επωδό της κυβέρνησης όταν έρχεται σε δυσχερή θέση η ΝΔ. «Δεν υπάρχει όμως πια οδός διαφυγής για την κυβέρνηση της διαφθοράς και της συγκάλυψης», λένε, καταλήγοντας ότι «οι πολίτες γνωρίζουν ότι τα συμφέροντα της χώρας, δεν είναι τα στενά κομματικά συμφέροντα της ΝΔ ούτε η διάσωση του πρωθυπουργού».
Στην Χαριλάου Τρικούπη, εξάλλου, παρατηρούν ακόμα κορυφαίους νομικούς να λένε ότι δεν πήγε καν Εισαγγελέας στον τόπο του εγκλήματος αμέσως μετά από αυτό, ενώ για τις αιτιάσεις του πρωθυπουργού ότι οι πολίτες, πέραν από την αλήθεια και την απόδοση δικαιοσύνης, ζητούν να μην ξαναγίνει κάτι παρόμοιο, σημειώνουν ότι την απάντηση την έδωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υποστηρίζοντας ότι «απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο», κάτι που οι περισσότεροι ερμήνευσαν ως να μην έχει γίνει τίποτα προς αυτή τη κατεύθυνση.
Θα μπορούσε, άλλωστε, να το εικάσει κανείς, όπως λένε, δεδομένου ότι το τελευταίο διάστημα μόνο, έχουν μπει αμαξοστοιχίες σε τροχιά σύγκρουσης εννέα φορές (!) και τα χειρότερα αποφεύχθηκαν μόνο μετά από πρωτοβουλία των μηχανοδηγών ή των εργαζομένων που επικοινώνησαν μεταξύ τους.