Νέα τροπή στις έρευνες της ναυτικής τραγωδίας στη Σικελία: Ανασύρθηκε η Χάνα - Έκτακτη συνέντευξη
Έρευνα για πιθανή εγκληματική ενέργεια για το ναυάγιο του γιοτ στη Σικελία ξεκινούν οι ανακριτικές Αρχές.
Εντοπίστηκε η σορός της 18χρονης κόρης του Μάικ Λιντς, στο βυθισμένο γιοτ στα ανοιχτά της Σικελίας. Σύμφωνα με το Reuters η σορός της Χάνα Λιντς βρέθηκε στο εσωτερικό του σκάφους, εγκλωβισμένη όπως και τα άλλα θύματα, μέσα σε μία από τις καμπίνες. Αυτή τη στιγμή γίνεται επιχείρηση ανάσυρσης της σορού.
Ήταν η τελευταία αγνοουμένη του ναυαγίου, κόρη του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης του σκάφους μαζί με την σύζυγό του Άντζελα Μπακάρες, η οποία επέζησε.
Έρευνα για ανθρωποκτονία από αμέλεια
Στο μεταξύ τη στιγμή που αναπάντητα παραμένουν κρίσιμα ερωτήματα για τις συνθήκες του ναυαγίου στη Σικελία, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον έξι ανθρώπους, οι ιταλικές Αρχές εξετάζουν τώρα το ενδεχόμενο της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας.
Σύμφωνα με την Daily Mail, η Εισαγγελία του Termini Imerese, με επικεφαλής τον Αμπρότζιο Καρτόζιο, ερευνά γιατί το πολυτελές σκάφος ανετράπη κοντά στο λιμάνι του Πορτιτσέλο λίγο πριν από τις 5 το πρωί της περασμένης Δευτέρας (19.08.24).
Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της «πρόκλησης ναυαγίου και πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας» κατά «αγνώστων προσώπων», σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόκληση ναυαγίου αποτελεί ξεχωριστό αδίκημα σύμφωνα με τον ιταλικό ποινικό κώδικα και επισύρει ποινή φυλάκισης έως και 12 ετών.
Οι ερευνητές αναλύουν βίντεο και φωτογραφίες που τραβήχτηκαν τη νύχτα της καταιγίδας και δείχνουν τα τελευταία λεπτά του πλοίου, καθώς και υλικό από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης του λιμανιού.
Παράλληλα όπως μεταδίδει το Sky News, αύριο, Σάββατο (24/8) οι Εισαγγελείς θα δώσουν συνέντευξη.
Τα αλλεπάλληλα λάθη
Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της The Italian Sea Group, της εταιρείας που κατέχει τα περιουσιακά στοιχεία της Perini Navi του Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian το 2008, μιλώντας στην ιταλική Corriere della Sera, χαρακτήρισε το σκάφος «ένα από τα ασφαλέστερα πλοία στον κόσμο», πρακτικά «αβύθιστο» και κατήγγειλε πως έγιναν σημαντικά λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.
«Υπήρχε πρόβλεψη για τον ανεμοστρόβιλο», δήλωσε ο Κονσταντίνο στην Corriere della Sera, επισημαίνοντας ότι η θύελλα δεν ήρθε απρόσμενα, όπως ανέφεραν οι επιβάτες. «Ήταν όλα προβλέψιμα, έχω μπροστά μου τους χάρτες καιρού».
Τόνισε, δε, πως οι επιβάτες δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το γιοτ δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο, και αναρωτήθηκε γιατί το πλήρωμα δεν είχε ενημερωθεί για την επικείμενη καταιγίδα.
Παράλληλα, εξήγησε ότι η βύθιση του γιοτ δεν θα είχε συμβεί αν είχαν γίνει οι σωστές κινήσεις. «Η βύθιση οφείλεται στο ότι το γιοτ πήρε νερό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το μπλακ άουτ που σημειώθηκε οφείλεται στο ότι το νερό προκάλεσε βραχυκύκλωμα.
Υπογράμμισε, μάλιστα, πως το τραγικό συμβάν θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν το πλήρωμα είχε λάβει τα απαραίτητα μέτρα, όπως το να κλείσουν οι πόρτες και οι θύρες, να βάλουν τους επιβάτες στο σημείο συγκέντρωσης, να ενεργοποιήσουν τους κινητήρες και να σηκώσουν την άγκυρα.
Τόνισε, επίσης, ότι η Perini Navi έχει κατασκευάσει γιοτ που έχουν αντέξει ακόμη και τον τυφώνα Κατρίνα, και θεωρεί ότι η κατάσταση που προκλήθηκε από την καταιγίδα στη Σικελία δεν ήταν ακραία για ένα τέτοιο σκάφος. Ο ίδιος άφησε αιχμές για το πλήρωμα, τονίζοντας ότι έγιναν λάθη στη διαχείριση της κατάστασης.
Τέλος, ο Costantino δήλωσε ότι η εταιρεία εξετάζει νομικές ενέργειες για να προστατεύσει την εικόνα και την αξιοπιστία της, δεδομένου του μεγάλου πλήγματος που υπέστη η φήμη της μετά το δυστύχημα
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Αρχές θα επιχειρήσουν να ανασύρουν το σκάφος από τον βυθό της θάλασσας μέσα στις επόμενες εβδομάδες.