Καλπάζει η ακρίβεια: «Χρυσά» τα ντοματίνια, ξεπέρασαν τα 10€ - Σχέδιο μειώσεων στα σούπερ μάρκετ
Συνέχισαν να αυξάνονται στην Ελλάδα οι τιμές στο χωράφι των αγροτικών προϊόντων στο β’ τρίμηνο του 2024 σε ετήσια βάση.
Πονοκέφαλο για την κυβέρνηση συνεχίζει να αποτελεί η παρατεταμένη ακρίβεια στα τρόφιμα και αναζητούνται λύσεις που να ανασχέσουν το φαινόμενο
Οι αριθμοί πάντως είναι αμείλικτοι: Συνέχισαν να αυξάνονται στην Ελλάδα οι τιμές στο χωράφι των αγροτικών προϊόντων στο β’ τρίμηνο του 2024 σε ετήσια βάση, αν και μειώθηκαν σε σχέση με το α’ τρίμηνο, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνέχισαν την πτωτική τάση που έχουν από το 2023.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι τιμές εκροών στη γεωργία, αυτές δηλαδή που πουλάνε οι αγρότες τα προϊόντα τους, αυξήθηκαν κατά 8% στην Ελλάδα σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2024 μετά από μία αύξηση 20% στο α’ τρίμηνο, περισσότερο από κάθε άλλη χώρα της ΕΕ.
Ντοματίνια στα 10,5 ευρώ - Αυξήσεις στα οπωροκηπευτικά 20-30% τον Σεπτέμβριο
Για ανεξέλεγκτη αισχροκέρδεια μίλησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Αποστόλης Ραυτόπουλος ο οποίος είπε ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι λίγος και δεν μπορεί να αντεπεξέλθει ενώ οι έλεγχοι που γίνονται δεν φτάνει ούτε στο 5% αυτών που πρέπει να ελεγχθούν.
Πρόσθεσε ότι τα κηπευτικά και τα φρούτα έχουν αυξηθεί 20-30% τον Σεπτέμβριο και έδωσε ενδεικτικά τιμές:
- Ντοματίνια Ιεράπετρας: 10,5 ευρώ
- φασολάκια: 3 ευρώ το κιλό
- αγγούρια: 1 ευρώ το τεμάχιο
- πατάτες ελληνικές: πάνω από 1 ευρώ το κιλό
Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής των σούπερ Μάρκετ Απόστολος Πεταλάς μιλώντας στο OPEN τόνισε ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα έχει πτωτική τάση και μάλιστα με γρηγορότερη δυναμική σε σχέση με την Ευρώπη.
Ωστόσο, επιλεκτικά κάποια προϊόντα είναι ακριβότερα κι αυτό εξαρτάται από τις καταναλωτικές συνήθειες όπως ότι οι Έλληνες επιλέγουν τα επώνυμα προϊόντα έναντι αυτών της ιδιωτικής ετικέτας.
Έρχονται μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ;
Σύμφωνα εξάλλου με δημοσιεύματα, οι συναντήσεις που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωριάκος με εκπροσώπους από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τις βιομηχανίες τροφίμων και τις πολυεθνικές εταιρείες είχαν θετικό αποτέλεσμα. Στο πλαίσιο αυτό σούπερ μάρκετ και προμηθευτές θα προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών σε περισσότερα από 100 προϊόντα σε ποσοστό τουλάχιστον 5% και για χρονικό διάστημα που δεν θα είναι λιγότερο από τους 2 μήνες.
Τα σούπερ μάρκετ θα προχωρούν κάθε 15 ημέρες, αρχής γενομένης από τον επόμενο μήνα, σε μειώσεις τιμών σε τουλάχιστον 100 βασικά αγαθά. Στην λίστα με τα προϊόντα που θα πωλούνται φθηνότερα θα είναι κυρίως τρόφιμα αλλά και άλλα βασικά αγαθά που μπαίνουν καθημερινά στο καλάθι των καταναλωτών.
Ωστόσο στα συγκεκριμένα προϊόντα στα οποία θα μειώνονται οι τιμές δεν θα υπάρχει κάποια ειδική σήμανση όπως υπήρχε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης για «μόνιμη μείωση τιμής» που υλοποιήθηκε τον περσινό Οκτώβριο.