Οι τεχνολογικοί κολοσσοί ξοδεύουν εκατομμύρια για λόμπι στην Ουάσιγκτον
Η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εταιρείες λόμπι απαιτείται να δίνουν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα τριμήνου τους
Οι μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια για λόμπι στην Ουάσιγκτον. Σύμφωνα με υπολογισμούς του Business Insider, μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 ξόδεψαν περισσότερα από 24 εκατομμύρια δολάρια.
Η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εταιρείες λόμπι – άνθρωποι που προσπαθούν να επηρεάσουν τους νομοθέτες – απαιτείται να δίνουν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα τριμήνου τους. Από αυτά προκύπτει ότι η Alphabet, η Microsoft, η Meta και άλλοι κολοσσοί της τεχνολογίας ξόδεψαν εκατομμύρια μόνο για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, με κάθε εταιρεία να προσπαθεί να υπερκεράσει την άλλη.
Meta
Μετά το Metaverse, το οποίο κόστισε 16 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο για το 2023, αναγκάζοντας την εταιρεία να κάνει περικοπές εξόδων, κλείνοντας γραφεία και απολύοντας εργαζομένους, η Meta επικεντρώνεται το 2024 στο Llama. Η εταιρεία ξόδεψε περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη για υπηρεσίες λόμπι, συγκεκριμένα 8,5 εκατομμύρια δολάρια. Τα περισσότερα – 7,4 εκατομμύρια – πήγαν στην εσωτερική εταιρεία λόμπι, με τα υπόλοιπα 886.250 δολάρια να μοιράζονται σε 19 διαφορετικές εταιρείες.
Amazon
Μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η Amazon πλήρωσε 29 διαφορετικές εταιρείες με 5,85 εκατομμύρια δολάρια για να κάνουν λόμπι για τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών, τα διαδικτυακά φαρμακεία και άλλα συμφέροντα της επιχείρησης. Η Amazon ξόδεψε επίσης άλλα 4,35 εκατ. δολάρια στις εσωτερικές υπηρεσίες λόμπι και άλλα 1,24 εκατ. δολάρια σε άλλες 28 εταιρείες που προσέλαβε ο τεχνολογικός κολοσσός.
Alphabet/Google
Η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, ξόδεψε 3,7 εκατομμύρια δολάρια για λόμπι το πρώτο τρίμηνο του 2024, 3 εκ των οποίων δόθηκαν στους εσωτερικούς συνεργάτες. Τα υπόλοιπα 700.000 δολάρια πήγαν σε 18 εξωτερικούς συνεργάτες.
ByteDance/TikTok
ByteDance, μητρική εταιρεία της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, TikTok, ξόδεψε 2,8 εκατ. δολάρια για λόμπι το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ το ίδιο το TikTok ξόδεψε μόλις 440.000 δολάρια. Το Κογκρέσο πέρασε ένα νόμο στις αρχές της χρονιάς, που προβλέπει την απαγόρευση της πλατφόρμας σε περίπτωση που δεν πουληθεί σε αμερικανική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι ακόμα και ο διευθύνων σύμβουλος της ByteDance ταξίδεψε στην Ουάσιγκτον για να κάνει λόμπι κατά της ψήφισης του εν λόγω νομοσχεδίου.
Microsoft
Η Microsoft πόνταρε σημαντικά στο OpenAI τον Ιούλιο του 2019 επενδύοντας 1 δισεκατομμύρια για να «χτίσει ασφαλή, αξιόπιστη και ηθική τεχνητή νοημοσύνη για να υπηρετεί το κοινό». Έκτοτε, η Microsoft έχει επενδύσει 13 δισεκατομμύρια δολάρια στη νεοφυή επιχείρηση. Η επένδυση ήταν επιτυχής για την εταιρεία, βοηθώντας την να γίνει ηγέτης στην τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία ξόδεψε το πρώτο τρίμηνο 3,2 εκατ. δολάρια για λόμπι, με τα 2,8 εξ αυτών να πηγαίνουν στην εσωτερική ομάδα.
Apple
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η Apple ξόδεψε 2,88 εκατ. δολάρια για λόμπι, με τα 2,1 εκατ. εξ αυτών να πηγαίνουν στην εσωτερική ομάδα. Τα υπόλοιπα μοιράστηκαν σε οκτώ διαφορετικές εταιρείες.
Τέλος, η OpenAI ξόδεψε 530.000 δολάρια για λόμπι, η Tesla 390.000 δολάρια, το Χ 240.000 δολάρια και η Nvidia μόλις 160.000 δολάρια.