Meta: Αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 13,4 δισ. ευρώ από την Κομισιόν για το Marketplace
Η Meta θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο ύψους έως και 13,4 δισ. δολαρίων -ή το 10% των παγκόσμιων εσόδων της το 2023.
Η Meta Platforms αντιμετωπίζει το πρώτο της πρόστιμο στην ΕΕ, καθώς σύμφωνα με την Κομισιόν έκανε κατάχρηση της κυριαρχίας της στην αγορά απόρρητων διαφημίσεων συνδέοντας το Facebook Marketplace με το κοινωνικό της δίκτυο.
Ως μέρος της επικείμενης εντολής της ΕΕ - που πρόκειται να εκδοθεί τους επόμενους μήνες - οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μπορούσαν επίσης να πουν στο Facebook ότι θα πρέπει να δημιουργήσει μια ξεχωριστή έκδοση της πλατφόρμας διαβαθμισμένων διαφημίσεων.
Ο παρατηρητής ανταγωνισμού της ΕΕ δήλωσε επίσης ότι η Meta έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της επιβάλλοντας μονομερώς αθέμιτους όρους συναλλαγών σε ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες αγγελιών που διαφημίζονται στο Facebook ή στο Instagram.
Η Meta θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο ύψους έως και 13,4 δισ. δολαρίων -ή το 10% των παγκόσμιων εσόδων της το 2023- αν και οι κυρώσεις της ΕΕ είναι συνήθως πολύ χαμηλότερες από αυτό το ανώτατο όριο.
Η Επιτροπή πιθανότατα θα εκδώσει την απόφασή της τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο πριν η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής επιτροπής της ΕΕ Margrethe Vestager εγκαταλείψει το αξίωμα της τον Νοέμβριο, αν και ο χρόνος θα μπορούσε ακόμη να γλιστρήσει, δήλωσαν οι άνθρωποι. Η Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει.
«Οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εποικοδομητικά με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας είναι υπέρ των καταναλωτών και υπέρ του ανταγωνισμού», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Meta, Matt Pollard.
Η εταιρεία προσπάθησε πέρυσι να διευθετήσει την έρευνα της ΕΕ περιορίζοντας τη χρήση των διαφημιστικών δεδομένων των ανταγωνιστών της για το Facebook Marketplace, αλλά η παραχώρηση αυτή απορρίφθηκε από τον ελεγκτή της ΕΕ, δήλωσαν άλλες πηγές στο Reuters. Παρόμοια προσφορά έγινε δεκτή από τη βρετανική ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού.
Ξεχωριστά, η Meta κατηγορήθηκε από την Επιτροπή αυτόν τον μήνα ότι δεν συμμορφώθηκε με τους κανόνες τεχνολογίας ορόσημο λόγω του νεοεισαχθέντος μοντέλου διαφήμισης με πληρωμή ή συναίνεση που ξεκίνησε τον Νοέμβριο.