Έρευνα του ΙΝΚΑ: Η ακρίβεια έχει αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών - Τι κόψαμε «μαχαίρι»
Έξοδοι και ψυχαγωγία είναι τα πρώτα που περιόρισαν όσοι επηρεάστηκαν από την ακρίβεια και ακολουθούν η αναζήτηση προσφορών, εκπτώσεων, φθηνότερων και λιγότερων προϊόντων.
Έξοδοι και ψυχαγωγία είναι τα πρώτα που κόπηκαν από τους καταναλωτές εξαιτίας της ακρίβειας. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) σχετικά με τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής.
Οι αυξημένες τιμές στα τρόφιμα και στους λογαριασμούς κοινωνικής ωφέλειας αδειάζουν με ταχύτατους ρυθμούς τον οικογενειακό κορβανά, με αποτέλεσμα να μην περισσεύει ούτε ευρώ για διασκέδαση.
Το 68,9% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί πολύ από την ακρίβεια το τελευταίο έτος, ενώ το 25,4% αρκετά. Η συντριπτική πλειονότητα αναφέρει ότι η μεγαλύτερη αύξηση τιμών που έχει παρατηρήσει αφορά τα τρόφιμα και ακολουθούν ενέργεια, καύσιμα, στέγαση, υπηρεσίες και μεταφορές.
«Η πολιτεία πρέπει να βρει το κατάλληλο μείγμα γιατί μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Πρέπει ωστόσο να βρει το κατάλληλο μείγμα μέτρων, έτσι ώστε να έχουμε την τόνωση της οικονομίας. Να έχουμε καλά οικονομικά μεγέθη, αλλά αυτό να μη γίνεται σε βάρος της καθημερινότητας και της επιβίωσης πολλών συμπολιτών μας», δηλώνει σχετικά ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, εκπρόσωπος δημοσίων σχέσεων του «ΝΕΟ ΙΝΚΑ».
Σύμφωνα με την έρευνα, το 96% των ερωτηθέντων δηλώνει πως λόγω της μείωσης του εισοδήματος αναγκάστηκε να αλλάξει αγοραστικές συνήθειες. Έξοδοι και ψυχαγωγία είναι τα πρώτα που έκοψαν όσοι επηρεάστηκαν και ακολουθούν η αναζήτηση προσφορών, εκπτώσεων, φθηνότερων και λιγότερων προϊόντων.
Ο έλεγχος τιμών για το 87,5% είναι αυτό που θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση της ακρίβειας και ακολουθούν αύξηση μισθών- συντάξεων και μείωση φόρων.
Τέλος, η πλειονότητα των ερωτηθέντων δηλώνει πως η ακρίβεια έχει επηρεάσει πολύ αρνητικά και αρνητικά την ποιότητα της ζωής τους, ενώ το 94,1% έχει μειώσει δαπάνες σε υγεία, εκπαίδευση ή ψυχαγωγία. Οι δαπάνες που έχουν μειωθεί αφορούν την ψυχαγωγία για το 95,1% των ερωτηθέντων και ακολουθούν ταξίδια, υγεία, εκπαίδευση.