Έρευνα: Τι δώρο θέλουμε τελικά από τον Άγιο Βασίλη και πόσα θα ξοδέψουμε
Μετά το δεύτερο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου ξεκινούν τα ψώνια για τα Χριστούγεννα οι Έλληνες καταναλωτές. Ταξίδια και εισιτήρια για εκδηλώσεις στις προτιμήσεις για τα δώρα που θα λάβουμε
Περίπου 190 ευρώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές, κατά μέσο όρο, για χριστουγεννιάτικα δώρα προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, η οποία διεξήχθη από την ευρωπαϊκή εταιρεία fintech Blackcatcard και τον διεθνή όμιλο ανάλυσης δεδομένων YouGov. Περίπου ένας στους τρεις Έλληνες (32%) προτίθεται να δαπανήσει λιγότερα από 100 ευρώ σε δώρα, ενώ το 38% σκοπεύει να διαθέσει ποσό που κυμαίνεται συνολικά από 100 έως 250 ευρώ. Μόλις το 1% των Ελλήνων αναμένεται να κάνει αγορές που υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, οι Έλληνες τοποθετούνται στη μεσαία κατηγορία μεταξύ των ευρωπαϊκών εθνών. Ανάμεσα στους πλέον γενναιόδωρους καταναλωτές με το υψηλότερο budget συγκαταλέγονται οι κάτοικοι τόσο της Μάλτας (331 ευρώ) όσο και της Γαλλίας (330 ευρώ), ξεπερνώντας τον ελληνικό μέσο όρο.
Ο καταναλωτής της τελευταίας στιγμής
Την τελευταία στιγμή φαίνεται να πραγματοποιούν τις αγορές τους για τα Χριστούγεννα, οι Έλληνες καταναλωτές, αφού στην ερώτηση τι σκέφτονται δωρίσουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα έμειναν...μετεξεταστέοι, ενώ στη Γερμανία και τη Γαλλία το 9% των ερωτηθέντων κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του ήδη από τον Οκτώβριο.
Οι περισσότεροι Έλληνες προτιμούν να ψωνίζουν τα δώρα τους περίπου στα μέσα Δεκεμβρίου ή μια εβδομάδα πριν από την ημέρα των Χριστούγεννων (26%). Οι αγορές της τελευταίας στιγμής είναι εξίσου δημοφιλείς: το 8% των Ελλήνων πηγαίνει για ψώνια την παραμονή των Χριστουγέννων – το ίδιο συμβαίνει και σε χώρες όπως η Εσθονία (11%), η Λιθουανία (10%), η Πορτογαλία και η Ιταλία (9%). Το 11% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα συνεχίζει να αγοράζει δώρα ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα. Αντιθέτως, η Γαλλία προηγείται όχι μόνο στους υψηλότερους προϋπολογισμούς (μαζί με τη Μάλτα), αλλά και στην έγκαιρη προετοιμασία για τις γιορτές, με μεγάλο ποσοστό Γάλλων καταναλωτών (55%) να ολοκληρώνει τις αντίστοιχες αγορές έως τις αρχές Δεκεμβρίου, αφήνοντας πίσω τους κατοίκους χωρών όπως η Ιταλία και η Πορτογαλία.
Τι δώρα θέλουν οι Έλληνες
Στην ερώτηση «τι είδους δώρα θα θέλατε να σας κάνουν τα Χριστούγεννα», σχεδόν οι μισοί Έλληνες (σε ποσοστό 48%) ανέφεραν τα ταξιδιωτικά πακέτα . Πρόκειται, όντως, για ένα πολύ δημοφιλές δώρο ανά την Ευρώπη — το επέλεξαν επίσης οι μισοί από τους ερωτηθέντες στη Λετονία και τη Λιθουανία. Περίπου ένας στους τρεις ερωτηθέντες σε Εσθονία, Μάλτα, Γαλλία και Ιταλία δήλωσε την ίδια προτίμηση. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει στην περίπτωση της Γερμανίας και της Πολωνίας. Το δεύτερο πλέον επιθυμητό δώρο στην Ελλάδα είναι ένα νέο smartphone (39%), το οποίο μάλιστα φιγουράρει στο top-5 σε πολλές άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Μάλτας (38%) και της Ισπανίας (32%). Το τρίτο σε σειρά δώρο που θα τύχει της δέουσας εκτίμησης από τους Έλληνες είναι ένα είδος μόδας (33%), όπως τα ενδύματα, τα υποδήματα ή τα αξεσουάρ.
Τα εισιτήρια εκδηλώσεων είναι επίσης μία ιδιαίτερα αγαπητή κατηγορία χριστουγεννιάτικων δώρων στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες: το 43% των Λιθουανών και τον Λετονών, το 37% των Εσθονών, το 27% των Ισπανών, το 25% των Γάλλων, το 24% των Γερμανών και Πορτογάλων, το 23% των Πολωνών προσδοκούν να λάβουν ένα αντίστοιχο δώρο. Ωστόσο, τα εισιτήρια εκδηλώσεων δεν μπήκαν καν στο top-5 της γιορτινής wishlist στη Μάλτα, την Ιταλία, αλλά και στη χώρα μας.
Όταν κάνουμε λόγο για τα λιγότερο αγαπημένα δώρα, σχεδόν σε κάθε χώρα οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στα gaming gadgets: από το 30% στη Γερμανία έως το 46% στη Λετονία δεν τα βρίσκουν καλή ιδέα. Οι Έλληνες μοιάζουν να συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό – το 40% των ερωτηθέντων θα αισθανόταν απογοήτευση να ξετυλίξει ένα χριστουγεννιάτικο πακέτο με τέτοιο περιεχόμενο. Τα παιχνίδια ακολουθούν ως το δεύτερο λιγότερο δημοφιλές δώρο για τους Ευρωπαίους.