Black Friday: Ποιος από τους τέσσερις τύπους καταναλωτή είστε;
Η Black Friday είναι για όλους, αλλά το πώς τη διαχειρίζεται ο καθένας διαφέρει. Ας δούμε τα 4 πιο συνήθη προφίλ καταναλωτών.
Η Black Friday σηματοδοτεί πρακτικά την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών, με εκπτώσεις και προσφορές. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουμε αυτήν τη μέρα δεν είναι ο ίδιος για όλους. Υπάρχουν τέσσερα είδη καταναλωτών, δηλαδή τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις. Γνωρίζοντας το δικό σας, μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα το πορτοφόλι σας και, τελικά, να αποκτήσετε στην Black Friday αυτά που πραγματικά επιθυμείτε.
Παρορμητικοί αγοραστές
Το φαινόμενο που ονομάζεται και ονιομανία αφορά πολύ περισσότερους καταναλωτές από όσους νομίζουμε. Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας ψωνίζουν οτιδήποτε, ανεξαρτήτως τιμής, και συνήθως προσπαθούν, μέσω αυτής της αγοράς, να νιώσουν καλύτερα. Συνήθως, προσπαθούν να αντισταθμίσουν συναισθήματα λύπης, που όμως συχνά οδηγούν σε συναισθήματα μετάνοιας και νέες παρορμήσεις. Τα πράγματα γίνονται δύσκολα γιατί την Black Friday υπάρχει κυριολεκτικός κατακλυσμός από εικόνες προϊόντων και εκπτώσεις.
Κυνηγοί ευκαιριών
Οι κυνηγοί ευκαιριών θα αγοράσουν οτιδήποτε είναι σε καλή προσφορά και, σε αυτήν τους την προσπάθεια, αναλύουν κάθε λεπτομέρεια. Παρακολουθούν τη διακύμανση των τιμών, συγκρίνουν, επισκέπτονται site του εξωτερικού και διαμορφώνουν μια πολύ καλή εικόνα για το αν μια αγορά είναι συμφέρουσα ή όχι. Για τους κυνηγούς ευκαιριών, η Black Friday είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία του χρόνου, καθώς ψωνίζουν όχι επειδή χρειάζονται το προϊόν, αλλά επειδή το ποσοστό της έκπτωσης είναι μεγάλο.
Ναρκισσιστές
Αυτή η κατηγορία χαρακτηρίζεται από το «μου αξίζει, γι’ αυτό θα το πάρω». Δεν πρόκειται για πραγματιστές που έχουν μοχθήσει για κάποιους στόχους ή που προσπαθούν καθημερινά να τα φέρουν βόλτα. Οι ναρκισσιστές έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους και οι αγορές τους δεν έχουν πρακτική αξία πέρα από την τόνωση του εγώ τους. Προς υπεράσπισή τους, μπορεί να ειπωθεί ότι όλοι περνούν φάσεις «μεγαλείου» και είναι φυσιολογικό. Ωστόσο, αυτές οι φάσεις συνοδεύονται συχνά από αυτοκριτική, η οποία βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας.
Πραγματιστές
Οι πραγματιστές είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι από μέρες σαν την Black Friday. Ξέρουν τι ανάγκες έχουν, έχουν έναν πολύ καλό λόγο για κάθε αγορά, παρακολουθούν την τιμή του προϊόντος αρκετό καιρό (όπως οι κυνηγοί ευκαιριών) και «χτυπούν» την κατάλληλη στιγμή. Ακόμα και τα ψώνια των Χριστουγέννων τα πραγματοποιούν την Black Friday, γιατί τα θεωρούν αναγκαία. Το σίγουρο είναι ότι οι επιλογές τους βασίζονται σε πραγματικά θέλω και όχι σε παρορμήσεις της στιγμής.
Συμπέρασμα
Η Black Friday είναι ευκαιρία για όλους, αρκεί να έχουμε ένα πλάνο αγορών που να βασίζεται στις ανάγκες μας και να αποφεύγουμε τις παρορμητικές αγορές ή τις αγορές που γίνονται μόνο επειδή κάτι είναι σε έκπτωση. Ταυτοποιώντας το προφίλ σας, μπορείτε να διαχειριστείτε αυτήν τη μέρα κατάλληλα.