Black Friday: Τι είδους καταναλωτής είστε; Ψωνίζετε αυτά που χρειάζεστε;
Η Black Friday είναι για όλους, αλλά κάθε άτομο αντιλαμβάνεται διαφορετικά αυτή τη «γιορτή των προσφορών και των εκπτώσεων». Ας δούμε τα πιο συνήθη προφίλ καταναλωτών.
Η Black Friday σηματοδοτεί πρακτικά την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών, με εκπτώσεις και προσφορές. Ωστόσο, δεν αντιλαμβανόμαστε αυτή την ημέρα όλοι με τον ίδιο τρόπο. Διακρίνονται τέσσερα είδη καταναλωτών, δηλαδή τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις. Γνωρίζοντας τη δική σας, μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα το πορτοφόλι σας και, τελικά, να αποκτήσετε στην Black Friday αυτά που πραγματικά επιθυμείτε.
Παρορμητικοί αγοραστές
Το φαινόμενο που ονομάζεται και ωνιομανία αφορά πολύ περισσότερους καταναλωτές από όσους νομίζουμε. Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας ψωνίζουν οτιδήποτε, ανεξαρτήτως τιμής και συνήθως προσπαθούν, μέσω αυτής της αγοράς, να νιώσουν καλύτερα. Συνήθως, επιδιώκουν να αντισταθμίσουν συναισθήματα λύπης, που όμως συχνά οδηγούν σε συναισθήματα μετάνοιας και νέες παρορμήσεις. Τα πράγματα γίνονται δύσκολα γιατί την Black Friday υπάρχει κυριολεκτικός κατακλυσμός από εικόνες προϊόντων και εκπτώσεις.
Κυνηγοί ευκαιριών
Οι κυνηγοί ευκαιριών θα αγοράσουν οτιδήποτε είναι σε καλή προσφορά και, σε αυτήν τους την προσπάθεια, αναλύουν κάθε λεπτομέρεια. Παρακολουθούν τη διακύμανση των τιμών, συγκρίνουν με τον ανταγωνισμό, επισκέπτονται sites του εξωτερικού και διαμορφώνουν μια πολύ καλή εικόνα για το αν μια αγορά είναι συμφέρουσα ή όχι. Για αυτούς η Black Friday είναι η μεγαλύτερη γιορτή ευκαιριών του χρόνου, καθώς ψωνίζουν όχι επειδή χρειάζονται το προϊόν, αλλά επειδή καταφέρνουν να το αποκτήσουν με μεγάλη έκπτωση.
Ναρκισσιστές
Το μότο για αυτή την κατηγορία καταναλωτών είναι: «Μου αξίζει, γι’ αυτό θα το πάρω». Σε αυτή την κατηγορία δεν ανήκουν οι πραγματιστές που έχουν μοχθήσει για κάποιους στόχους ή που προσπαθούν καθημερινά να τα φέρουν βόλτα. Οι ναρκισσιστές κάνουν αγορές που δεν έχουν πρακτική αξία και είναι απλά για εγωιστικούς λόγους. Προς υπεράσπισή τους, μπορεί να ειπωθεί ότι όλοι περνούν φάσεις αυξημένης αυτοπεποίθησης. Ωστόσο, αυτές οι φάσεις συνοδεύονται συχνά από αυτοκριτική, η οποία βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας.
Πραγματιστές
Οι πραγματιστές είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι από μέρες σαν την Black Friday. Ξέρουν τι ανάγκες έχουν, έχουν έναν πολύ καλό λόγο για κάθε αγορά, παρακολουθούν την τιμή του προϊόντος αρκετό καιρό (όπως οι κυνηγοί ευκαιριών) και «χτυπούν» την κατάλληλη στιγμή. Ακόμα και τα ψώνια των Χριστουγέννων τα πραγματοποιούν την Black Friday, γιατί τα θεωρούν αναγκαία. Το σίγουρο είναι ότι οι επιλογές τους βασίζονται σε πραγματικά θέλω και όχι σε παρορμήσεις της στιγμής.
Συμπέρασμα
Η Black Friday είναι ευκαιρία για όλους, αρκεί να έχουμε ένα πλάνο αγορών που να βασίζεται στις ανάγκες μας και να αποφεύγουμε τις παρορμητικές αγορές ή τις αγορές που γίνονται μόνο επειδή κάτι είναι σε έκπτωση. Ταυτοποιώντας το προφίλ σας, μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτή την ημέρα κατάλληλα και μόνο προς όφελός σας, με πραγματικά χρηστικές και value for money αγορές.