Αυτός είναι ο νέος βασιλιάς της τσίχλας και της καραμέλας στην Ελλάδα
Με έναν νέο ισχυρό παίκτη στην αγορά της τσίχλας και της καραμέλας ξεκινάει το 2024 στην ελληνική αγορά. Την ίδια περίοδο που η Mondelez εξαγόραζε την ελληνική Chipita για να εισέλθει στην αγορά των προϊόντων ζύμης αποχωρούσε από την αγορά της τσίχλας και της καραμέλας σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική πουλώντας τον κλάδο στην Perfetti Van Melle.
Η Mondelez διέθετε στο χαρτοφυλάκιο της ισχυρά και ιστορικά σήματα, ειδικά στην κατηγορία της τσίχλας, όπως Trident, Dentyne, Stimorol, Hollywood, V6, Chiclets, Bubbaloo και Bubblicious. Τα πιο πάνω brands ήρθαν να προστεθούν σε αυτά (Mentos, Vivident, Big Babol, Chupa Chups, Smint κ.α.) που ανήκαν ήδη στην οικογένεια της Perfetti Van Melle δημιουργώντας μακράν την μεγαλύτερη οικογένεια στην κατηγορία.
Σε παγκόσμιο επίπεδο η Perfetti Van Melle κατείχε πριν την τρίτη θέση στην κατηγορία και η συμφωνία με την Mondelez αλλάζει τα δεδομένα καθώς για παράδειγμα στην Αμερική τα μεγέθη της θα διπλασιαστούν ενώ σε αρκετές μεγάλες αγορές της Ασίας η Perfetti Van Melle κατείχε ήδη ηγετική θέση.
Η Perfetti Van Melle αν και θεωρητικά νέος παίκτης - δημιουργήθηκε το 2001 όταν η ιταλική οικογένεια Perfetti και η ολλανδική οικογένεια Van Melle αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους – έχει πίσω της πάνω από 189 χρόνια ιστορίας μέσω των brand που είτε κατείχε είτε εξαγόρασαν στην πορεία. Το 2022 οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 3 δισ. ευρώ παγκοσμίως και διέθετε παρουσία σε 150 χώρες με πάνω από 18 χιλιάδες εργαζόμενους.
Η παραπάνω εξαγορά ολοκληρώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και στην χώρα μας η αλλαγή σκυτάλης σε επίπεδο διανομής είναι υπόθεση των τελευταίων εβδομάδων. Η ελληνική θυγατρική το 2022 είχε ήδη ισχυροποιήσει τη δεύτερη θέση σε μερίδιο αγοράς (σε αξία) στην κατηγορία των ζαχαρωδών παρουσιάζοντας ανάπτυξη 16,51%, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται σε 15,2 εκατ. ευρώ από 13 εκατ. ευρώ το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο κανάλι πωλήσεων (λίγο πάνω από 50%) είναι τα σούπερ μάρκετ ενώ ακολουθεί το κανάλι της χονδρικής με ποσοστό 32,2%.
Αγορά 90 εκατ. ευρω
Σύμφωνα με σχετικά πρόσφατες έρευνες η αγορά της τσίχλας και της καραμέλας στην Ελλάδα υπολογίζεται στα επίπεδα των 90 εκατ. ευρώ με την τσίχλα να είναι ο βασιλιάς καθώς οι πωλήσεις της διαμορφώνονται στα επίπεδα των 61 εκατ. ευρώ. Ως προς το κανάλι διανομής σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική (περίπτερα, ψιλικά, μίνι μάρκετ) μοιράζονται την πίτα με τα σούπερ μάρκετ όμως να κερδίζουν μερίδια χρόνο με τον χρόνο.