Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να είμαστε ευγενικοί με τo ChatGPT
Είναι μια αναγκαιότητα ή απλά μια υπερβολή;
Πρέπει τελικά να είμαστε ευγενικοί με τα chatbots;
Η ευγένεια είναι αυτονόητη (ή όχι και τόσο) σε κάθε ενέργεια και δραστηριότητα ενός πολιτισμένου ανθρώπου. Έτσι το να απευθυνόμαστε με ευγένεια ακόμη και σε ένα απρόσωπο chatbot είναι αυτονόητο.
To ερώτημα είναι εάν το να μιλάμε με ευγένεια στο ChatGPT έχει κάποια πρακτικότητα ή πρόκειται για μια απλή αντανάκλαση της ανθρώπινης ευπρέπειας.
Η απάντηση έρχεται από μια νέα μελέτη, που εξηγεί πως αν απευθύνεσαι με ευγενικό τρόπο στα chatbots, βγαίνεις σίγουρα κερδισμένος.
Πλέον τα chatbots σχεδιάζονται για να ανταποκρίνονται καλύτερα στην ευγενική γλώσσα. Με λίγα λόγια το να προσθέσετε ένα «παρακαλώ» και ένα «ευχαριστώ» στην συζήτηση, μπορεί πραγματικά να βελτιώσει την αλληλεπίδρασή σας μαζί του.
Πιο συγκεκριμένα, αν ζητήσεις ευγενικά από το ChatGPT να σε βοηθήσει σε κάτι, τότε η απόδοσή του είναι καλύτερη. Δηλαδή, δίνει περισσότερες πληροφορίες και δεν παραλείπει τις σημαντικές. Σε αντίθετη περίπτωση, όπως παρατηρήθηκε, οι αγενείς προτροπές «μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένη προκατάληψη, λανθασμένες απαντήσεις ή άρνηση απαντήσεων».
Με άλλα λόγια ο τρόπος επικοινωνίας είναι το ίδιο σημαντικός για την Τεχνητή Νοημοσύνη, όσο και για τους ανθρώπους.
Η Microsoft, η οποία έχει προσθέσει chatbots στα κορυφαία προϊόντα της, λέει επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μην αντιδράσει καλά στην κακή συμπεριφορά, καθώς έχει κατασκευαστεί για να μιμείται τις ανθρώπινες αντιδράσεις. «Αν μιλάτε στο μοντέλο με αγένεια, θα πρέπει να περιμένετε ότι δεν θα είναι και τόσο βοηθητικό και με εσάς», δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας της Microsoft Jaime Teevan στην Washighton Post.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή τα chatbots γίνονται όλο και πιο έξυπνα και πολλά από αυτά έχουν εκπαιδευτεί να αναγνωρίζουν πότε ένας άνθρωπος είναι ευγενικός. Στην πραγματικότητα, ορισμένα συστήματα έχουν σχεδιαστεί για να αποκλιμακώνουν τις εντάσεις σε καταστάσεις εξυπηρέτησης πελατών, με την ευγενική γλώσσα να παίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ιεραρχούν και χειρίζονται τα αιτήματα.
Οι προγραμματιστές των chatbots τα σχεδιάζουν όλο και περισσότερο έτσι ώστε να ανταποκρίνονται θετικά στην ευγενική γλώσσα και μάλιστα να την ενθαρρύνουν. Αυτή η προσέγγιση, γνωστή ως «ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός», επικεντρώνεται στο να ευθυγραμμιστεί η τεχνολογία με την ανθρώπινη συμπεριφορά και όχι το αντίθετο. Ακόμη και αν ένα ρομπότ δεν ενδιαφέρεται για την ευγένεια, μπορεί να δημιουργήσει μια πιο ομαλή και ευχάριστη αλληλεπίδραση για τους ανθρώπους.
Όταν ένα chatbot λέει «Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας» ή «Πώς μπορώ να σας βοηθήσω σήμερα;», διαμορφώνει την αλληλεπίδραση ως μια πολιτισμένη ανταλλαγή, ακόμη και αν το άλλο μέρος δεν είναι άνθρωπος.
Τα chatbots εκπαιδεύονται να είναι υπομονετικά και ευγενικά ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να αντικατοπτρίζουν αυτή τη συμπεριφορά για χάρη μιας αρμονικής αλληλεπίδρασης και να ενισχύουν το καλό κλίμα στους εργασιακούς χώρους που η αγένεια τείνει να κυριαρχήσει.
Επιπλέον, οι έρευνες επιβεβαίωσαν πως οι άνθρωποι που απευθύνονται ευγενικά στο GhatGPT έχουν ισχυρή συναισθηματική νοημοσύνη στις ανθρώπινες σχέσεις. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την καλοσύνη, αλλά και με καλύτερα αποτελέσματα σε ηγετικό επίπεδο.