Το ChatGPT «απειλεί» την Google - Τι αλλάζει στην καθημερινή μας αναζήτηση στο ίντερνετ
Η OpenAI ενσωματώνει την αναζήτηση σε πραγματικό χρόνο στο ChatGPT, προσφέροντας ζωντανές ειδήσεις και δεδομένα με αναφορά πηγών.
Νέες δυνατότητες διαδικτυακής αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο στο ChatGPT, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα του chatbot AI, φέρνει η OpenAI σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη 31/10.
Συγκεκριμένα, η νέα δυνατότητα επιτρέπει στο ChatGPT να παρέχει ενημερωμένες πληροφορίες με σωστή απόδοση πηγών, διατηρώντας παράλληλα τη διαδικτυακή συνομιλία.
Παράλληλα, θα μπορεί πλέον να παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένων ειδήσεων, αθλητικών αποτελεσμάτων, τιμών μετοχών και ενημερώσεων για τον καιρό. Αυτή ήταν και η μεγάλη διαφορά που είχαν η Google και το ChatGPT. Τα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζονται αυτόματα βάσει ερωτημάτων ή θα υπάρχει δυνατότητα να ενεργοποιούνται με μη αυτόματο τρόπο χρησιμοποιώντας ένα αποκλειστικό εικονίδιο αναζήτησης.
Το OpenAI αναφέρει στην ανακοίνωσή του «Κάντε μια ερώτηση με έναν πιο φυσικό τρόπο και το ChatGPT θα απαντήσει με πληροφορίες από το διαδίκτυο. Εάν εμβαθύνετε περισσότερο τις ερωτήσεις σας, το ChatGPT θα εξετάσει το πλήρες πλαίσιο της συνομιλίας για να παρέχει μια καλύτερη απάντηση».
Η εταιρεία σημειώνει ότι το SearchGPT ήταν ένα πρότυπο και τα σχόλια των χρηστών κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου έχουν ενσωματωθεί σε αυτήν την ενημέρωση:
«Χάρη στα σχόλια από το πρωτότυπο SearchGPT, ενσωματώσαμε την εμπειρία του SearchGPT στο ChatGPT».
Περιεχόμενο από ειδησεογραφικούς οργανισμούς
Η αναζήτηση θα τροφοδοτείται πλέον από μια τελειοποιημένη έκδοση του GPT-o4, η οποία έχει βελτιωθεί χρησιμοποιώντας τεχνικές παραγωγής συνθετικών δεδομένων και ενσωμάτωση με το σύστημα προεπισκόπησης o1 της εταιρείας. Η πλατφόρμα συνδυάζει δυνατότητες αναζήτησης τρίτων με περιεχόμενο από άμεσους συνεργάτες.
Σημειώνεται ότι, η OpenAI έχει συνεργαστεί με μεγάλους ειδησεογραφικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των Associated Press, Axel Springer, Financial Times και Reuters.
Μελλοντική ανάπτυξη
Η OpenAI σχεδιάζει να επεκτείνει τις δυνατότητες αναζήτησής της, ιδιαίτερα στους τομείς των αγορών και των ταξιδιών. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να ενσωματώσει τη δυνατότητα με τα προϊόντα Advanced Voice και Canvas.
Όλοι οι κάτοχοι ιστοτόπων και οι εκδότες μπορούν να συμμετέχουν στα αποτελέσματα αναζήτησης του ChatGPT.
Hands-On Testing
Οι περιορισμένες πρακτικές δοκιμές του Search Engine Journal αποκαλύπτουν πολλά υποσχόμενα χαρακτηριστικά και αξιοσημείωτους περιορισμούς που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους εκδότες και τους επαγγελματίες SEO.
Οι νέες δυνατότητες αναζήτησης
Το ChatGPT μπορεί πλέον να έχει πρόσβαση σε ενημερωμένες πληροφορίες και να παρέχει απαντήσεις που περιλαμβάνουν πηγές που αναφέρονται. Η αρχική δοκιμή δείχνει ότι οι χρόνοι απόκρισης είναι παρόμοιοι με τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, με αποτελέσματα διαθέσιμα μέσα σε λίγα λεπτά.
Στις έκτακτες ειδήσεις, το σύστημα έχει δείξει μεγάλη ακρίβεια.
Όταν ρωτήθηκε για τις πιο πρόσφατες ανακοινώσεις προϊόντων της Apple, το ChatGPT παρείχε ακριβείς πληροφορίες που υποστηρίζονται από αναφορές από μεγάλες εκδόσεις τεχνολογίας.
Απόδοση και παρακολούθηση επισκεψιμότητας
Ένα βασικό χαρακτηριστικό για τους εκδότες είναι η χρήση παραμέτρων παρακολούθησης UTM σε εξερχόμενους συνδέσμους.
Όλες οι αναφορές περιλαμβάνουν το "utm_source=chatgpt.com", δίνοντας τη δυνατότητα στους εκδότες να παρακολουθούν την επισκεψιμότητα από την πλατφόρμα απευθείας στα αναλυτικά στοιχεία τους.
Το σύστημα κατηγοριοποιεί τις πηγές σε δύο ομάδες:
- Άμεσες παραπομπές που χρησιμοποιούνται στις απαντήσεις
- Πρόσθετα σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης
Οι δοκιμές έχουν δείξει ότι ένα μόνο ερώτημα μπορεί να δημιουργήσει δεκάδες μοναδικές αναφορές πηγών, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στη διεύρυνση της κατανομής της επισκεψιμότητας μεταξύ των εκδοτών.
Τα πρώτα προβλήματα
Το ChatGPT έδειξε την ικανότητα ανάκτησης άρθρων που δημοσιεύτηκαν την τελευταία ώρα. Ωστόσο, οι δοκιμές αποκάλυψαν ορισμένες ασυνέπειες στην επίγνωση του χρόνου. Όταν ρωτήθηκε για τις πρόσφατες ενημερώσεις της Google, ανέτρεξε σε παλιές πληροφορίες που χρονολογούνταν από το 2019 που υποδεικνύουν πιθανά προβλήματα με το περιεχόμενο με χρονική ακρίβεια.
Από την άλλη πλευρά, το σύστημα επέδειξε ισχυρές ικανότητες ελέγχου γεγονότων εντοπίζοντας σωστά και αρνούμενος να επικυρώσει εσφαλμένες εγκαταστάσεις.
Όταν ρωτήθηκε για μια ανύπαρκτη βασική ενημέρωση της Google τον Οκτώβριο, ανέφερε με ακρίβεια την πιο πρόσφατη ενημέρωση από τον Αύγουστο.
Είναι προκατειλημμένο;
Ορισμένες φορές, οι δοκιμές αποκάλυψαν πιθανή προκατάληψη προς επίσημες πηγές. Για παράδειγμα, όταν συζητήθηκε η χρήσιμη ενημέρωση περιεχομένου της Google, το ChatGPT έδωσε έμφαση στις επίσημες δηλώσεις, ενώ παρέλειψε τις εκτεταμένες συζητήσεις του κλάδου σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις.
Επιπλέον, οι δημοσιεύσεις συνεργατών του OpenAI αναφέρονται με συνέπεια σε όλες τις απαντήσεις του ChatGPT.
Διαθεσιμότητα και πρόσβαση
Η λειτουργία αναζήτησης ξεκινά από σήμερα για συνδρομητές ChatGPT Plus και Team και χρήστες στη λίστα αναμονής SearchGPT.
Εταιρικοί και εκπαιδευτικοί χρήστες θα αποκτήσουν πρόσβαση τις επόμενες εβδομάδες ενώ χρήστες που θέλουν να το χρησιμοποιούν δωρεάν θα έχουν πρόσβαση τους ερχόμενους μήνες.
Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη στην αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη, αλλά ο πλήρης αντίκτυπός της στα μοτίβα επισκεψιμότητας αναζήτησης είναι ακόμα άγνωστος.