ΑΒ Βασιλόπουλος: Η αλλαγή έκπληξη μετά από δεκαετίες στην κάρτα AB Plus
Δίνοντας έμφαση στις προσφορές η διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος άλλαξε μέσα στον Αύγουστο τους όρους συγκέντρωσης πόντων για τους κατόχους της κάρτας πιστότητας AB Plus.
Η κάρτα πιστότητας AB Plus, η πρώτη τέτοιου είδους που λανσαρίστηκε από αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά πριν από περίπου 27 χρόνια, προχώρησε σε μία αλλαγή σε ότι αφορά την συλλογή πόντων. Συγκεκριμένα η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος πριν από λίγες ημέρες ανέβασε το ποσό για την συγκέντρωση ενός πόντου από αγορές αξίας τριών ευρώ, που ήταν έως σήμερα, στα δέκα ευρώ.
Η κίνηση αυτή έχει να κάνει με την αλλαγή στρατηγικής που ακολουθεί η διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ που θέλει να χρησιμοποιήσει την κάρτα πιστότητας περισσότερο ως «όπλο» για τις εβδομαδιαίες προσφορές. Αξίζει να αναφερθεί ότι σήμερα εκτιμάται ότι η AB Plus διαθέτει περίπου 2,2 εκατομμύρια μέλη ενώ σύμφωνα με την διοίκηση της αλυσίδας που την «χρησιμοποίησε» και στην πρόσφατη «κόντρα» που είχε με την Lidl, οι καθημερινοί χρήστες υπολογίζονται σε περίπου 1 εκατομμύριο.
Σε σχετική ερώτηση που έθεσε το flash.gr, κύκλοι κοντά στην AB Βασιλόπουλος σημείωσαν ότι «το πρόγραμμα πιστότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος, AB Plus, αναβαθμίζεται για να προσφέρει μεγαλύτερα οφέλη στους πελάτες μας. Η συγκεκριμένη τροποποίηση βελτιώνει τον μηχανισμό επιβράβευσης, μεγιστοποιεί τα οφέλη από τις αγορές των πελατών της και δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνουν περισσότερα προνόμια, πιο γρήγορα και εύκολα.
Εφεξής οι χρήστες της ΑΒ Plus μπορούν να κερδίζουν ακόμη περισσότερους πόντους και πιο συχνά, λαμβάνοντας απευθείας επιταγές 3 ευρώ και 6 ευρώ μέσα από τις εβδομαδιαίες προσφορές σε καθημερινά είδη αγορών, ενώ παράλληλα, συγκεντρώνουν πόντους για κάθε 10 ευρώ αγορών στο σύνολο της απόδειξής τους.
Ειδικότερα, κάθε εβδομάδα, προσφέρονται επιταγές 3 ευρώ και 6 ευρώ, με αγορές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, όπως φρέσκο κρέας, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, προϊόντα κατάψυξης, τυριά, αλλαντικά, είδη άρτου, πρωινού, γαλακτοκομικά, αναψυκτικά, μπίρες, κρασιά αλλά και απορρυπαντικά, χαρτικά ή είδη προσωπικής περιποίησης».
Καταγγελία για Προσωπικά Δεδομένα
Η AB plus βρέθηκε στο προσκήνιο αυτές τις ημέρες και για ένα ακόμη λόγο. Συγκεκριμένα στις 13 Αυγούστου η αυστριακή μη κερδοσκοπική οργάνωση ΝΟΥΒ, που δραστηριοποιείται στον τομέα της προστασίας των δικαιωμάτων και ελευθεριών, κατέθεσε καταγγελία στην Ελληνική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Η καταγγελία ήρθε μετά από αναφορά κατόχου της κάρτας η οποία ζήτησε από την AB Βασιλόπουλος να της κοινοποιηθούν τα στοιχεία της που επεξεργάζεται η εταιρεία μέσω της χρήσης της κάρτας πιστότητας.
Η καταγγέλλουσα είναι εγγεγραμμένη στο AB Plus Personal του προγράμματος επιβράβευσης της AB. Αυτό σημαίνει ότι η AB επεξεργάζεται «τις αγοραστικές της συνήθειες, τη συχνότητα των επισκέψεών της σε ένα κατάστημα ΑΒ, τη χρήση των προσφορών που της κοινοποιούνται, τη διεύθυνση κατοικίας της, το συνολικό κόστος των αγορών της» για δημιουργία προφίλ. Ωστόσο, η AB της παρείχε μόνο μια λίστα με τις συναλλαγές της και τα στοιχεία επικοινωνίας της, αλλά καμία άλλη πληροφορία που προέκυψε από αυτήν, αναφέρεται από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό.
Πρόταση για πρόστιμο έως 80 εκατ. ευρώ
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Noyb προτείνει στην Αρχή να επιβάλει πρόστιμο έως και 4% του ετήσιου τζίρου της ΑΒ Βασιλόπουλος (σ.σ. ο ετήσιος τζίρος της αλυσίδας είναι στα επίπεδα των 2 δισ ευρώ οπότε η πρόταση κάνει λόγο για πρόστιμο έως 80 εκατ. ευρώ) για να αποφευχθούν παρόμοιες παραβιάσεις στο μέλλον.(Μπορείτε να δείτε εδώ την τοποθέτηση και την επίσημη καταγγελία της NOYB)
Η απάντηση της ΑΒ Βασιλόπουλος
Το flash.gr ζήτησε από την πλευρά της ΑΒ Βασιλόπουλος να τοποθετηθεί σχετικά με την συγκεκριμένη καταγγελία. Η απάντηση που λάβαμε αναφέρει: Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ενημερωθεί ότι η Αυστριακή μη κερδοσκοπική οργάνωση ΝΟΥΒ έχει καταθέσει καταγγελία στην Ελληνική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Δεν έχουμε λάβει επίσημα την καταγγελία αλλά επί τη ευκαιρία επιβεβαιώνουμε την απόλυτη προσήλωσή μας στην προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων του συνόλου των καταναλωτών μας με απόλυτη συμμόρφωση προς τους νόμους.
Η ΑΒ διαθέτει και εφαρμόζει αυστηρές διαδικασίες και πολιτικές για τη μέγιστη δυνατή διασφάλιση συμμόρφωσης. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτές οι πολιτικές και διαδικασίες είναι εν ισχύι, αλλά θα διερευνήσουμε περαιτέρω το θέμα το συντομότερο ώστε να το επιβεβαιώσουμε.
Η ΑΒ θα συνεργαστεί, καλή τη πίστει, με τις αρχές και τους ενδιαφερόμενους διαβεβαιώνοντας όλους τους καταναλωτές μας ότι τα στοιχεία τους είναι σε ασφαλή χέρια.