Amazon: Η μεγάλη «απάντηση» στην Temu που ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή
Άνοιγμα στα «κινέζικα». Τι θα προστεθεί στο site του αμερικανικού «κολοσσού».
Μια νέα ενότητα στον ιστότοπό της ετοιμάζεται να λανσάρει η Amazon, προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος μετά την εκρηκτική επιτυχία που είχαν τους τελευταίους μήνες, οι πλατφόρμες Temu και Shein.
Βασικά χαρακτηριστικά της νέας αυτής εφαρμογής, στον «κολοσσό» του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι οι χαμηλές τιμές και τα προϊόντα που έρχονται απευθείας από την Κίνα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του CNBC, η νέα αυτή «βιτρίνα», που ανακοινώθηκε σε συνέδριο της Amazon μόνο με Κινέζους πωλητές, θα σηματοδοτήσει την πιο επιθετική προσπάθεια της εταιρείας να αποκρούσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό με τους δύο νέους μεγάλους «παίκτες» στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, που και οι δύο έχουν άμεσους δεσμούς με την Κίνα.
Οι Temu και Shein έχουν επεκτείνει την παρουσία τους στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη, προσελκύοντας ένα αυξανόμενο μερίδιο Αμερικανών αγοραστών με τις χαμηλές τιμές τους σε ρούχα, ηλεκτρονικά, οικιακά είδη και άλλα προϊόντα.
Η νέα αυτή ενότητα στο site της Amazon θα περιλαμβάνει μια σειρά από προϊόντα χωρίς επωνυμία, πολλά με τιμή κάτω των 18 ευρώ, σύμφωνα με την παρουσίαση που έκαναν οι ιθύνοντες της Amazon. Ενδεικτικά, μια «μακέτα» της καινούριας εφαρμογής εξέθετε, μεταξύ άλλων, ένα εργαλείο μασάζ προσώπου, βαράκια για τα χέρια και θήκες κινητών.
Η Amazon θα στέλνει τα προϊόντα απευθείας από την Κίνα στις ΗΠΑ, με στόχο να τα παραδίδει στους αγοραστές εντός 9 έως 11 ημερών.
Στο παρελθόν, οι πωλητές της Amazon στην Κίνα «περνούσαν» από διάφορες ενδιάμεσες διαδικασίες μέχρι τα προϊόντα τους να φτάσουν στους Αμερικανούς καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της παραμονής σε αποθήκες.
Η εταιρεία πρότεινε τη συμφωνία ως εξοικονόμηση κόστους για τους πωλητές που συνεργάζονται με την Amazon στην Κίνα, ενώ ανέφερε ότι οι Κινέζοι έμποροι θα μπορούν να δοκιμάζουν νέα προϊόντα μέσω της παραγωγής σε μικρές παρτίδες.
Όπως το έκανε η Shein
Η Shein χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο μοντέλο, που αναφέρεται ως παραγωγή «on demand», διαθέτοντας περιορισμένη ποσότητα αγαθών και κατασκευάζοντας περισσότερα, καθώς αυξάνεται η ζήτηση.
«Πάντα διερευνούμε νέους τρόπους για να συνεργαστούμε με τους πωλητές-συνεργάτες, για να ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας με περισσότερες επιλογές, χαμηλότερες τιμές και μεγαλύτερη άνεση», δήλωσε στο CNBC η Maria Boschetti, εκπρόσωπος της Amazon.
Δεν είναι σαφές πότε η εταιρεία σκοπεύει να κάνει το ντεμπούτο της στη νέα αυτή διαδικτυακή ενότητα, όμως φαίνεται ότι θα αρχίσει να συλλέγει προϊόντα για αυτήν το ερχόμενο φθινόπωρο.
Κέντρο καινοτομίας στην Κίνα
Τον Δεκέμβριο, η Amazon ανακοίνωσε ένα νέο «κέντρο καινοτομίας» στο Σεντζέν της Κίνας, που θα αποτελέσει κόμβο τεχνολογίας και κατασκευής, ενώ επίσης μείωσε τα τέλη σε εμπόρους που πωλούν ρούχα με τιμή κάτω των 18 ευρώ. Κινήσεις που δεν θεωρούνται άσχετες στην προσπάθεια της Amazon να ανταγωνιστεί τους Κινέζους «συναδέλφους» της, Temu και Shein.
Όπως ανέφερε η Amazon, το 2023 ο αριθμός των αντικειμένων που διατέθηκαν από Κινέζους πωλητές στον ιστότοπό της αυξήθηκε περισσότερο από 20% σε ετήσια βάση, ενώ ο αριθμός των Κινέζων εμπόρων με πωλήσεις άνω των 9,3 εκατομμυρίων ευρώ αυξήθηκε κατά 30%.