«Απελπισία» μεταξύ των εμπόρων που συνεργάζονται με την Temu στην Κίνα
Περισσότεροι από 100.000 εκ των αυτο-απασχολούμενων πωλητών του γνωστού διαδικτυακού καταστήματος έχουν έδρα στην Κίνα.
Η ιστοσελίδα διαδικτυακών πωλήσεων, Temu, βρίσκεται εδώ και καιρό αντιμέτωπη με σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τις επιχειρηματικές της πρακτικές.
Όμως, πλέον αντιμετωπίζει ένα ακόμα σημαντικότερο πρόβλημα: αντιδράσεις από ανεξάρτητους εμπόρους που έχουν την έδρα τους στην Κίνα και πουλάνε τα προϊόντα τους μέσω της αντίπαλης και δημοφιλούς πλατφόρμας, Amazon.
Μάλιστα, εκατοντάδες εξ αυτών έκαναν διαδήλωση την περασμένη εβδομάδα μπροστά σε γραφεία της Temu στην πόλη Γκουανζού της νότιας Κίνας. Διαμαρτύρονταν, μεταξύ άλλων, για τα «άδικα», όπως λένε, πρόστιμα που τους επέβαλε η εταιρεία ή για καθυστερήσεις στις πληρωμές αγαθών, τα οποία έχουν ήδη πουληθεί.
Αυτές οι έντονες διαμαρτυρίες αναδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Temu, η οποία ανήκει στον Κινεζικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου, PDD, καθώς συνεχίζει τη φιλόδοξη, παγκόσμια επέκτασή της. Πρόσφατα η πλατφόρμα μία σε μία νέα αγορά, στην Ταϊλάνδη τον περασμένο μήνα.
Η Temu λειτουργεί ως διαδικτυακό κατάστημα, πουλώντας προϊόντα με έκπτωση από αυτό-απασχολούμενους πωλητές. Περισσότεροι από 100.000 εξ αυτών έχουν έδρα στην Κίνα.
Η διαμαρτυρία των εμπόρων
Από βίντεο που διέρρευσαν την περασμένη εβδομάδα από τη διαμαρτυρία φάνηκε ότι οι έμποροι που συνεργάζονται με την Temu φώναζαν συνθήματα ζητώντας να πληρωθούν για τα προϊόντα τους. Δεκάδες εξ αυτών κατάφεραν να εισβάλουν μέσα στα γραφεία της εταιρείας και να πραγματοποιήσουν καθιστική διαμαρτυρία. Ωστόσο, παρότι υπήρξε ένταση και θόρυβος, η ατμόσφαιρα ήταν ειρηνική.
Κάποιοι έμποροι υποστήριζαν ότι διαμαρτύρονταν για τα πρόστιμα που επιβάλει η Temu είναι δυσανάλογα υψηλά σε περιπτώσεις που οι υπηρεσίες πελατών δεν είναι ικανοποιητικές. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις, η μη ακριβής περιγραφή προϊόντων και η πώληση λάθος προϊόντων. Σύμφωνα με το CNN, τα πρόστιμα κυμαίνονται από μία έως πέντε φορές την αξία πώλησης του προϊόντος.
Η Temu λανσαρίστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες με το σλόγκαν: «Ψώνισε σα δισεκατομμυριούχος» το Σεπτέμβριο του 2022. Και έστησε την εντυπωσιακή πελατεία της πουλώντας για παράδειγμα μαγιό με 6,5 δολάρια και ψεύτικες βλεφαρίδες με 0,90 δολάρια. Λίγους μήνες μετά, μπήκε στα πρωτοσέλιδα όταν έκανε διαφήμιση για το Super Bowl.
Από την ημέρα που βγήκε, η εφαρμογή της Temu έχει φορτωθεί περισσότερες από 600 εκατομμύρια φορές. Είναι η όγδοη πιο κατεβασμένη εφαρμογή φέτος και παραμένει στην πρώτη θέση στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πέρυσι, επεκτάθηκε επιθετικά στη Λατινική Αμερική, στη Μέση Ανατολή και στη Νοτιοανατολική Ασία.