Βουλιάζουν οι πωλήσεις σαμπάνιας: «Ο κόσμος δεν θέλει να γιορτάζει»
Ο συνολικός αριθμός αποστολών από σαμπάνιες στις ΗΠΑ από τη Γαλλία υποχώρησαν κατά περίπου 10% πέρυσι στα 271 εκατομμύρια μπουκάλια.
Σε διαρκή πτώση βρίσκονται οι πωλήσεις σαμπάνιας, καθώς, όπως όλα δείχνουν, ο κόσμος δε δείχνει να έχει διάθεση για το «στην υγειά σας».
Ο συνολικός αριθμός αποστολών από σαμπάνιες στις ΗΠΑ από τη Γαλλία υποχώρησαν κατά περίπου 10% πέρυσι στα 271 εκατομμύρια μπουκάλια, σηματοδοτώντας τη δεύτερη συνεχή χρονιά πτώσης, με τους καταναλωτές που έχουν πληγεί από τον υψηλό πληθωρισμό να μειώνουν τα έξοδά τους, ενώ μία «κακή διάθεση» μοιάζει να εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει έρευνα που έδωσε στη δημοσιότητα η Comité Champagne, μία εμπορική ένωση που εκπροσωπεί περισσότερους από 16.000 οινοποιούς και 320 εταιρείες σαμπάνιας. Η έρευνα περιγράφει με μελανά χρώματα την εικόνα του συγκεκριμένου τομέα που συμβαδίζει γενικά και με τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά.
«Δεν είναι καιρός για εορτασμούς»
Η Μαξίμ Τουμπάρ, συμπρόεδρος της ένωσης, δήλωσε ξεκάθαρα ότι «δεν είναι καιρός για εορτασμούς, με τον πληθωρισμό, τους πολέμους ανά τον κόσμο, την οικονομική αβεβαιότητα και την πολιτική αστάθεια σε κάποιες από τις σημαντικότερες αγορές για σαμπάνιες», συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και τις Γαλλίας.
Ενδεικτικό είναι ότι και στη Γαλλία, όπου παράγονται οι σαμπάνιες, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 7% στα 118 εκατομμύρια φιάλες, επειδή «η εσωτερική αγορά υποφέρει από την ζοφερές προβλέψεις για την πολιτική και την οικονομία», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Υπενθυμίζεται ότι στη Γαλλία έγιναν πρόωρες βουλευτικές εκλογές το περασμένο καλοκαίρι που οδήγησαν σε ένα κατακερματισμένο Κοινοβούλιο.
Η γαλλική εταιρεία πολυτελών ειδών, LVMH, ήταν η πρώτη που ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2024 ότι θα είναι μία δύσκολη χρονιά για την αγορά της σαμπάνιας, καθώς οι πωλήσεις είχαν ήδη υποχωρήσει κατά 15% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Παρά την πτώση, ο έτερος συμπρόεδρος της ένωσης, Νταβίντ Σατιγιόν, τόνισε ότι η αγορά της σαμπάνιας αποτελεί ένα «σταθερό, βιώσιμο μοντέλο οργάνωσης που έχει αποδείξει την αξία του, ακόμα και σε δύσκολες εποχές».
Οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους
Η LVMH είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής σαμπάνιας, έχοντας στην κατοχή της φίρμες όπως η Dom Pérignon, η Krug και η Veuve Clicquot μεταξύ πολλών άλλων. Πέρυσι, η εταιρεία επένδυσε στη γαλλική, Bloom, ένα αφρώδες κρασί χωρίς αλκοόλ, σηματοδοτώντας την είσοδό της για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη αγορά.
Η Rémy Cointreau, μία γαλλική εταιρεία οινοπνευματωδών ποτών που διαθέτει και τη σαμπάνια, Telmont, του Λεονάρντο ντι Κάπριο, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εκτιμά ότι η πτώση των πωλήσεων θα είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, επειδή οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους.
Ταυτόχρονα, η γαλλική περιοχή όπου παράγεται το περίφημο κρασί βρίσκεται αντιμέτωπη με ακραία καιρικά φαινόμενα, υψηλές θερμοκρασίες και πρωινό παγετό, που είχε ως αποτέλεσμα το 2021 οι οινοποιοί να βρεθούν αντιμέτωποι με τη μικρότερη σοδειά από το 1957.
Απαντώντας σε αυτό, πολλές εταιρείες υιοθετούν όλο και περισσότερες περιβαλλοντικές πολιτικές ελπίζοντας να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες που είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα περιβάλλοντος.