Βιαστείτε! Μέχρι ποια ώρα θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα πριν το ρεβεγιόν
Κορυφώνεται η αγοραστική κίνηση, με τους καταναλωτές να έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις τελευταίες αγορές τους για τα Χριστούγεννα , καθώς τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και σήμερα Κυριακή 24 Δεκεμβρίου.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά Παραμονή Χριστουγέννων από τις 11:00 έως τις 18:00.
Το εορταστικό ωράριο τις επόμενες μέρες διαμορφώνεται ως εξής:
-Κυριακή 24/12/2023 11:00 – 18:00
-Δευτέρα 25/12/2023 Αργία
-Τρίτη 26/12/2023 Αργία
-Τετάρτη 27/12/2023 09:00-21:00
-Πέμπτη 28/12/2023 09:00-21:00
-Παρασκευή 29/12/2023 09:00-21:00
-Σάββατο 30/12/2923 09:00 – 18:00
-Κυριακή 31/12/2023 11:00 – 18:00
-Δευτέρα 1/1/2024 Αργία
-Τρίτη 2/1/2024 Κλειστά
Πώς θα λειτουργήσουν τα σούπερ μάρκετ
Ανοιχτά θα είναι τα σούπερ μάρκετ σήμερα, με τα περισσότερα να ανακοινώνουν τις ώρες που θα λειτουργήσουν.
Πιο συγκεκριμένα, Σκλαβενίτης, Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market γνωστοποίησαν ότι τα καταστήματά τους θα είναι ανοιχτά από τις 11:00 μέχρι τις 20:00. Lidl και Market In δεν εξέδωσαν κάποια ανακοίνωση, όμως κατά πάσα πιθανότητα θα λειτουργήσουν το ίδιο ωράριο.
Ζεστάθηκε η αγορά ενόψει Χριστουγέννων
Ο Δεκέμβριος είναι παραδοσιακά ο καλύτερος μήνας για την αγορά και η «κορωνίδα» της ετήσιας κατανάλωσης, εύλογα λοιπόν κάθε χρόνο δημιουργεί προσδοκίες.
Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης «η προσδοκία τους εμπορικού κόσμου είναι να κινηθεί η φετινή εορταστική περίοδος καλύτερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2022, και ευχή όλων είναι ο τζίρος φέτος να ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δις και να κινηθεί πάνω από τα 4 δις ευρώ».
Ο ίδιος σημειώνει ότι, είναι σαφές, πως η αγορά «ζεστάθηκε» με το «δώρο» των Χριστουγέννων, αλλά και με το επιπρόσθετο βοήθημα που η κυβέρνηση έδωσε στα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν αυξημένες ανάγκες. «Το ποσό των 800 εκατ. ευρώ που καταβλήθηκε αθροιστικά πέρυσι αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 1 δις ευρώ από την μείωση της ανεργίας και την αύξηση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα» εκτιμά ο κ. Κορκίδης και προσθέτει: «Αναμένουμε λοιπόν να καλύψει τις οικογενειακές και κοινωνικές ανάγκες των εορτών, ενώ θα ενισχύσει εξίσου ουσιαστικά την καταναλωτική δαπάνη τις τελευταίες εργάσιμες μέρες της χρονιάς, ώστε να κλείσει με ισχυρό θετικό πρόσημο το ταμείο του 2023.
Με ανοικτά τα μαγαζιά και αυτή την Κυριακή, και με σύμμαχο τον καιρό, ο κόσμος θα βγει για τα ψώνια του, όπως σημείωσε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.
Γενικότερα για τις τιμές ο κ. Κορκίδης σημείωσε: «Μακάρι στην ελληνική αγορά να συνδυαστούν και φέτος, τόσο η καλή αρχή της εμπορικής κίνησης από τις «Black Friday» προσφορές, όσο και η συνέχεια στις γιορτές, έως και τις χειμερινές εκπτώσεις. Με τη σκέψη στις πληθωριστικές δυσκολίες και το ενεργειακό κόστος, που δημιουργούν ένα αβέβαιο οικονομικό σκηνικό, πρέπει να καταλάβουμε ότι η διατήρηση χαμηλών τιμών στο λιανεμπόριο είναι προς το συμφέρον όλων μας. Τα τελευταία στοιχεία της λιανικής από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα δείχνουν μια «πληθωριστική» μεν, αλλά ενθαρρυντική δε, αύξηση του τζίρου κατά τουλάχιστον 10% η οποία σε μια περίοδο παρατεταμένης ακρίβειας είναι ικανοποιητική. Ο εμπορικός κόσμος της χώρας ευελπιστεί ότι η φετινή εορταστική περίοδος μπορεί να «συμπληρώσει» σε κίνηση και τζίρο τους στόχους της φετινής χρονιάς. Παρά το γεγονός ότι το διάστημα μέχρι τέλος του έτους είναι μικρό, η ένταση της αγοραστικής κίνησης των εορτών πιστεύουμε να είναι ικανή, ώστε να ικανοποιήσει εκτός από τους μεγάλους και τους μικρούς της αγοράς».
Σχετικά με τις τιμές ο κ. Καφούνης ανέφερε ότι όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όχι για τρόφιμα, αλλά για τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, την ένδυση και την υπόδηση ο δείκτης κινείται σε μονοψήφια χαμηλά ποσοστά αύξησης 1, 2 ή 3%. Άρα, συνέχισε ο ίδιος, η αγορά έχει πολύ καλές τιμές και καταδεικνύεται, ξεκάθαρα, η προσπάθεια που καταβάλουν οι εμπορικές επιχειρήσεις.
Με προβληματισμό «διαβάζουν» τις έρευνες και τα πολυκαταστήματα και οι αλυσίδες καταστημάτων O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε την 9η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο από όπου προκύπτει ότι, παρά την αισθητή βελτίωση στα ποσοστά, οι καταναλωτές θεωρούν ότι ακόμη δεν είναι μία ικανοποιητική περίοδος για να κάνουν μεγάλες αγορές για το σπίτι, τόσο οι ίδιοι, όσο και γενικά.
Από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μιλώντας με δημοσιογράφους, ανέφερε ότι λόγω των χριστουγεννιάτικων αγορών - που οι πολίτες θα κάνουν στο μέτρο του δυνατού - αναμένεται να αυξηθεί η κατανάλωση στα καταστήματα.
Ωστόσο, όπως ανέφερε, η ακρίβεια στα τρόφιμα εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα νοικοκυριά, καθώς δαπανούν σχεδόν το 50% του εισοδήματός του για να αγοράσουν τα είδη πρώτης ανάγκης. Κι αυτό σημαίνει, συνέχισε ο ίδιος, ότι περιορίζεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών για αγορές άλλων ειδών (π.χ. ένδυσης και υπόδησης, δώρων).