Το TikTok εγκαταλείπει τα σχέδια να ανταγωνιστεί το Spotify
Η απόφαση για κλείσιμο του TikTok Music σηματοδοτεί το τέλος ενός εγχειρήματος που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια για την παροχή υπηρεσιών streaming από την ιδιοκτήτρια του TikTok, την ByteDance.
Σε μία ανακοίνωση - έκπληξη προχώρησε η πλατφόρμα, Tik Tok, λέγοντας ότι σκοπεύει να κλείσει την εφαρμογή streaming μουσικής στις 28 Νοεμβρίου.
Η εφαρμογή, που περιέχει κοινωνικά χαρακτηριστικά με τη μουσική, βγήκε για πρώτη φορά στον αέρα τον Ιούλιο του 2023 στην Ινδονησία και την Βραζιλία και δύο εβδομάδες μετά επεκτάθηκε στη Σιγκαπούρη, την Αυστραλία και το Μεξικό.
Δεν πήγε ποτέ στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία κατέθεσε τα χαρτιά της για κατοχύρωση του ονόματος της εφαρμογής το 2022.
Ο επικεφαλής της εταιρείας ανακοίνωσε ότι «θα κλείσουμε το TikTok Music στα τέλη Νοεμβρίου ώστε να επικεντρωθούμε στο στόχο μας να επεκτείνουμε το ρόλο του TikTok για τη δημιουργία και ακρόαση περισσότερων υπηρεσιών streaming μουσικής προς όφελος των καλλιτεχνών, των δημιουργών και της βιομηχανίας».
Η απόφαση για κλείσιμο του TikTok Music σηματοδοτεί το τέλος ενός εγχειρήματος που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια για την παροχή υπηρεσιών streaming από την ιδιοκτήτρια του TikTok, την ByteDance. Πριν το λανσάρισμα του Tik Tok Music, η ByteDance είχε μία παρόμοια εφαρμογή, που ονομαζόταν Resso, και λειτουργούσε στην Ινδία, την Ινδονησία και τη Βραζιλία.
Δεν είναι ξεκάθαρο το πόσο επιτυχημένο ήταν το TikTok Music στις πέντε χώρες που κυκλοφόρησε, ούτε αν κατάφερε να χτίσει μία βάση πιστών χρηστών. Στο κατάστημα της Apple, το app store, το TikTok Music είναι η 28η πιο δημοφιλής εφαρμογή streaming μουσικής στην Ινδονησία και η 71η στη Βραζιλία. Ενώ στις άλλες χώρες, δεν βρίσκεται ούτε στις πρώτες 100.
Βέβαια, η απόφαση του TikTok να μπει στη μουσική ακούγεται πολύ λογική, παρότι επρόκειτο για ένα πολύ φιλόδοξο εγχείρημα. Αν μη τι άλλο, η εταιρεία είχε περάσει χρόνια για να θεωρηθεί μία σημαντική πλατφόρμα για όσους θέλουν να ανακαλύψουν τη μουσική.
Τα τραγούδια που γίνονται viral στο Tik Tok, συχνά μπαίνουν σε υψηλή θέση στα τσαρτ.
Επίσης, η εταιρεία έχει μία ομάδα που εργάζεται με τους καλλιτέχνες και τις δισκογραφικές εταιρείες, ενώ αναζητούν νέους τρόπους για να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Όμως, η σχέση του Tik Tok με τη μουσική βιομηχανία έχει υπάρξει ιδιαιτέρως ταραχώδης. Η εταιρεία κάποια στιγμή άνοιξε πόλεμο με τον κολοσσό, Universal Music Group, σχετικά με μία διαφωνία για ένα συμβόλαιο.
Εν τέλει, όλες οι διαμάχες του Tik Tok με τη μουσική βιομηχανία αφορούσαν τα χρήματα. Η εφαρμογή streaming ήταν μία ευκαιρία για το Tik Tok για να πληρώσει τους κατόχους δικαιωμάτων, αλλά και να δώσει κίνητρα στους καλλιτέχνες να δίνουν τη μουσική τους στην πλατφόρμα.
Και παρά το κλείσιμο του Tik Tok Music, δύσκολα η μουσική βιομηχανία θα αποχωριστεί το Tik Tok που αποτελεί μία πολύ καλή πλατφόρμα για να γίνει ένα τραγούδι γνωστό.
Ενδεχομένως στο μέλλον, η εταιρεία να επικεντρωθεί περισσότερο στο χαρακτηριστικό «Add To Music App», που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να προσθέσουν τραγούδια ή να σώσουν τραγούδια που ακούν στο TikTok σε άλλες πλατφόρμες streaming όπως το Spotify, το Amazon Music και το Apple Music.