To FIAT 500 έγινε 67 ετών
Κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση στις 4 Ιουλίου του 1957, το FIAT 500 συμπλήρωσε αισίως 67 χρόνια "ζω΄ής"
Tο ιταλικό αυτοκίνητο πόλης με τον εμβληματικό σχεδιασμό έχει σημειώσει περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα.
Η 4η Ιουλίου είναι μια ημέρα με τεράστια σημασία για την Fiat , καθώς πριν από 67 χρόνια παρουσιάστηκε το θρυλικό πλέον 500. Το αυτοκίνητο σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία, σε βαθμό που ταυτίστηκε με την μάρκα και την Ιταλία.
Το FIAT 500 σχεδιάστηκε από τον Dante Giacosa προκειμένου να αποτελέσει ένα μικρό, προσιτό μοντέλο για το ευρύ κοινό και γρήγορα έγινε συνώνυμο με την οικονομική ανάκαμψη της χώρας μεταπολεμικά. Το εμπνευσμένο σχέδιό του γρήγορα λατρεύτηκε και έγινε εμβληματικό. Γι’ αυτό άλλωστε και αποτελεί πηγή έμπνευσης έως και σήμερα, κάνοντας πιο ευχάριστη την αστική καθημερινότητα.
Υπάρχουν τρεις γενιές του μοντέλου μέσα στα 67 χρόνια της πορείας του, εκ των οποίων η πρώτη έθεσε γερές βάσεις για την κινητικότητα μέσα στη δεκαετία του 1960. Η δεύτερη γενιά ήρθε το 2007 με ισχυρό lifestyle χαρακτήρα και έτυχε τεράστιας αποδοχής από το κοινό που αρέσκεται στο ξεχωριστό, μοναδικό στιλ.
Την τρίτη γενιά εκφράζει το ηλεκτρικό 500e που παρουσιάστηκε το 2020 και συνδυάζει μοναδικά το στιλ, με την κορυφαία τεχνολογία και την απόλυτη ευκολία οδήγησης. Αποτελεί την κορυφαία επιλογή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης και χάρη στο πρόγραμμα ECO BONUS ξεκινάει από τις €23.000 μόλις, με πρώτη δόση το 2025 χωρίς επιβάρυνση με τόκους μέχρι τότε.
Μέσα σε αυτά τα χρόνια το 500 έχει σημειώσει πάνω από 7,5 εκατομμύρια πωλήσεις, έχοντας διαγράψει θρυλική πορεία και αποκτώντας φανατικό κοινό. Το επόμενο βήμα του μοντέλου θα αποτελέσει η υβριδική έκδοση του 500e, η οποία θα λανσαριστεί στις αρχές του 2026 και θα κατασκευάζεται στο πλήρως ανανεωμένο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο.
10 Πληροφορίες για το Fiat 500
Το κλασικό Fiat 500, που παρήχθη από το 1957 έως το 1973, είναι ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο με μεγάλη και έντονη προσωπικότητα. Αυτό το μικρό αυτοκίνητο έχει μια πλούσια ιστορία και μερικές ενδιαφέρουσες ιδιορρυθμίες που το κάνουν πραγματικά μοναδικό. Ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε 10 από αυτές:
Το αυτοκίνητο του λαού…
Κατασκευάστηκε αρχικά ως «λαϊκό αυτοκίνητο». Το αρχικό Fiat 500 σχεδιάστηκε για να είναι ένα προσιτό όχημα για τις μάζες. Σχεδιάστηκε για να είναι φθηνό στην παραγωγή και φθηνό στη συντήρηση.
…αλλά και των Βασιλιάδων
Ήταν δημοφιλές στην Ιταλική Βασιλική οικογένεια, που το χρησιμοποιούσε για σύντομα ταξίδια στη Ρώμη.
Μπορούσες να επιλέξεις ανάμεσα σε 20 χρώματα
Ήταν διαθέσιμο σε πάνω από 20 διαφορετικά χρώματα, δίνοντας στους αγοραστές μια μεγάλη γκάμα επιλογών. Μερικά από τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το ανοιχτό μπλε, το ανοιχτό πράσινο και το κόκκινο.
Έπαιξε σε ταινίες
Έχει... περάσει από πολλές ταινίες του Χόλιγουντ, συμπεριλαμβανομένων των «The Italian Job» (1969) και «Vacanze di Natale» (1983).
Έμεινε 18 χρόνια στην παραγωγή
Από το 1957 έως το 1975, Έτσι έγινε ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατά τη διάρκεια των 18 ετών παραγωγής του, κατασκευάστηκαν πάνω από 4 εκατομμύρια κλασικά Fiat 500.
Ήταν και ταξί
Χρησιμοποιήθηκε ως ταξί σε ορισμένες πόλεις, λόγω του μικρού του μεγέθους και του εύκολου χειρισμού του. Ήταν μια δημοφιλής επιλογή για κίνηση στα στενά δρομάκια των ιταλικών πόλεων.
Η τελική ταχύτητά του ήταν εντυπωσιακή
Έχει εκπληκτική τελική ταχύτητα, περίπου 120 χλμ/ώρα, που ήταν πολύ για την εποχή αλλά και για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο με μικροσκοπικό δικύλινδρο κινητήρα.
Και αγωνιστικό
Ήταν και παραμένει (για τα classic) ένα δημοφιλές αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ήταν οι Abarth και Giannini, που έφτιαξαν τις γρήγορες εκδόσεις.
Ναι ήταν ένα green car
Το κλασικό Fiat 500 σχεδιάστηκε για να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, με έναν μικρό κινητήρα που ήταν αποδοτικός και παρήγαγε χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο μέσος όρος των 40 MPG είναι αντίστοιχος με αυτόν της παραγωγής 2008-2014.
Το όνομα αυτού;
Πήρε το όνομά του από το Cinquecento. Το όνομα «Fiat 500» προήλθε από την ιταλική λέξη «Cinquecento», που σημαίνει «πεντακόσια» και αναφέρεται στο αρχικό μέγεθος κινητήρα των 500 κ.εκ. Ό λόγος ήταν ότι αυτός ο κυβισμός ήταν το μέγιστο επιτρεπόμενο από την ιταλική νομοθεσία για να χαρακτηριστεί ως «μικρό αυτοκίνητο» και να αποφευχθούν οι υψηλοί φόροι.