Ταχιάος για γραμμή 4 Μετρό: «Πετυχημένη τρολιά η λάθος σήραγγα» - «Ας δείξει η ΕΔΕ τις ευθύνες»
«Από τον Νοέμβριο φαίνεται να ξεκίνησε ο λάθος τρόπος κατασκευής», είπε ο Νίκος Ταχιάος, τονίζοντας ότι δεν προκύπτουν ζητήματα ασφαλείας.
Ως «τρολιά» χαρακτήρισε ο υφυπουρός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τα δημοσιεύματα περί «λάθους σήραγγας» στη γραμμή 4 του μετρό, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη σήραγγα κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη είναι στη σωστή θέση αλλά ο ανάδοχος αρχικά δεν ακολούθησε τον ορθό τρόπο κατασκευής της.
«Αν είναι δυνατόν να υπάρξει μία λάθος σήραγγα. Είναι μία πολύ επιτυχημένη τρολιά, η οποία έτρεξε αυτό το διάστημα», τόνισε ο Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
«Προχθές απάντησα σε μια ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, του κ. Κατσώτη, η οποία αφορούσε θέματα ασφαλείας στην κατασκευή της συγκεκριμένης σήραγγας. Την επόμενη ώρα είδα ότι υπήρξε ένα ρεπορτάζ ‘λάθος σήραγγα’ στο μετρό. Από εκεί ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία», ανέφερε.

«Δεν υπάρχει λάθος σήραγγα. Είναι μία σήραγγα που θα κατασκευαζόταν ούτως ή άλλως. Επειδή δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος για να γίνει αμαξοστάσιο και ελαφρά συντήρηση της γραμμής 4, αυτή κατασκευάζεται υπογείως κάτω από την Κατεχάκη από το ύψος του ΓΝΑ και μέχρι να συναντήσει την άλλη σήραγγα που κατασκευάζεται με τον μετροπόντικα», υπογράμμισε.
Όπως εξήγησε ο υφυπουργός, η σήραγγα αυτή θα έπρεπε να κατασκευάζεται με μία συγκεκριμένη μεθοδολογία: «Κάθε 10 μέτρα θα έπρεπε να φτιάχνεις και το πάνω και το κάτω επίπεδο και αυτό να ‘κλείσει’ ως ένας δακτύλιος».

«Αυτό δεν το ακολούθησε ο ανάδοχος. Προχώρησε και έσκαψε σε βάθος 149 μέτρων τελικά, όλο το πάνω επίπεδο. Η Ελληνικό Μετρό, με έγγραφό της, του υπέδειξε ότι πρέπει να επανέλθει στην αρχική μελέτη και του επεσήμανε τα ζητήματα ασφαλείας που μπορεί να προκύψουν εάν συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο Νίκος Ταχιάος.
«Εκείνο το οποίο θέλουμε να ερευνήσουμε με μία ΕΔΕ που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελληνικό Μετρό, είναι γιατί υπήρχε μία υστέρηση ανάμεσα στη διαπίστωση του γεγονότος και στο γεγονός ότι επανήλθε στην αρχικώς εγκριθείσα μελέτη ο ανάδοχος», είπε.
Όσον αφορά ενδεχόμενα ζητήματα ασφαλείας λόγω του λάθος τρόπου κατασκευής, ο υφυπουργός ανέφερε: «Δεν υπάρχει καμία μετακίνηση, μετριούνται συνεχώς επί 24ωρου βάσεως οι μετακινήσεις και οι δονήσεις της Κατεχάκη». Πρόσθεσε ακόμα ότι δεν υφίσταται κίνδυνος καθίζησης.
Ποιος φταίει
«Σίγουρα ο ανάδοχος έκανε λάθος που δεν ζήτησε την έγκριση της υπηρεσίας για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής», ανέφερε, εξηγώντας ότι σε μια τέτοια περίπτωση ο ανάδοχος «θα έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας».
«Η ανάδοχος εταιρεία δεν ακολούθησε την ορθή διαδικασία», υπογράμμισε ο Νίκος Ταχιάος.

Ερωτηθείς εάν πρόκειται να υπάρξει κάποιο είδος κυρώσεων στον ανάδοχο, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο:
«Δεν υπάρχουν κάποιου είδους διοικητικές κυρώσεις που μπορούν να επιβληθούν. Είναι κάτι το οποίο, στη σχέση αναδόχου και δημοσίου, προφανώς δημιουργεί ένα προβληματάκι».
Σχετικά με τον πόσο καιρό προχωρούσε η λάθος κατασκευή, είπε: «Αυτό μάλλον ξεκίνησε τον Νοέμβριο. Αφήστε να δείξει η ΕΔΕ τι έχει συμβεί».