Τα ηλεκτρικά λεωφορεία ήρθαν-Πότε θα βγουν στο δρόμο; Τι γίνεται με τους φορτιστές;
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της ΟΣΥ . Α.Ε. και σύμφωνα με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα: «Όπως είχαμε πει, τέλος Απριλίου του 2024 εκτιμούμε ότι τα λεωφορεία θα είναι στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».
Τα λεωφορεία είναι εδώ και θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαδρομές. Όσο για τους φορτιστές, ο Υπουργός είπε πως βρίσκονται στην Ελλάδα και η εγκατάστασή τους είναι θέμα χρόνου. Στην παρουσίαση ήταν και ιθύνοντες της Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε Α.Ε. (Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας), οι οποίοι δήλωσαν πως η εγκατάσταση των φορτιστών δεν θα αργήσει.
Ανανέωση του στόλου των Λεωφορείων τη Ο.ΣΥ. υποσχέθηκε ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος τόνισε: «Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε και υπάρχει ανάγκη σημαντικής ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτή η ανάγκη είναι μια πραγματικότητα και προέκυψε μέσα από τη μακρά περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης που πέρασε η χώρα μας. Αυτή η ανάγκη εδράζεται σε δύο πυλώνες: α) στον γερασμένο στόλο που έχουμε στην Ελλάδα και ο οποίος, ουσιαστικά, συνοδεύεται από τις συχνές βλάβες, άρα την ανάγκη επισκευής αυτών. Υπενθυμίζω ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι 19 έτη, όταν ο μέσος όρος ηλικίας στην Ευρώπη είναι 13 έτη, αλλά και β) από μία οδυνηρή πραγματικότητα που απαντά στον προβληματισμό ότι το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμο για τα ΑΜΕΑ».
Στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της Ο.ΣΥ. Α.Ε. παρουσία της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά.
Το ζήτημα των φορτιστών, υποσχέθηκε πως θα λύσει ο Υπουργός σε συνεργασία με τον Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε λέγοντας πως είναι απλά θέμα εγκατάστασης και μέχρι την κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων θα έχει λυθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει και το plan B, που λέει πως… προσωρινή λύση αποτελεί η χρήση των κινητών φορτιστών ταχείας φόρτισης οι οποίοι (σύμφωνα με τις εταιρίες) πρέπει να χρησιμοποιούνται κυρίως για έκτακτες ανάγκες φόρτισης.
Η ανανέωση του στόλου
«Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 250 ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Γι’ αυτό και το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε υπογράψει, και εκτιμούμε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογράψουμε ακόμη μία σύμβαση με δύο εταιρείες, έτσι ώστε να προσθέσουμε στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 18 και 12 μέτρων φυσικού αερίου τα οποία αναμένεται να έχουν έρθει μέχρι το τέλος του 2025. Άρα θα έχουμε μία σημαντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 550 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, πρωτίστως, αλλά και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα» είπε ο Υπουργός.
«Με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση της Κυβέρνησής μας καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης» δήλωσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και πρόσθεσε:« Ταυτόχρονα όμως εκσυγχρονίζοντας τον στόλο των αστικών λεωφορείων βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών. Επενδύουμε σε λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας- φιλικά προς το περιβάλλον-, αθόρυβα υλοποιώντας έτσι μία σημαντική παρέμβαση για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030. Πολύ σύντομα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».