Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μισούν τους πεζούς;
Έρευνα έδειξε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να χτυπήσουν πεζούς από αυτά με συμβατικούς κινητήρες.
Τι είναι αυτό που κάνει τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να εμπλέκονται σε ατυχήματα που αφορούν πεζούς;
Μια ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων στη Βρετανία οδήγησε σε μελέτη η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι: Τα ηλεκτρικά αλλά και τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο πιθανό να συμμετέχουν σε ατυχήματα με πεζούς, από ότι τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ .
Τα ποσοστά της έρευνας έδειξαν πως συμβατικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα εμπλέκονται το ίδιο σε ατυχήματα, με πεζούς στους επαρχιακούς δρόμους. Όμως στην πόλη τα ηλεκτρικά οχήματα είναι τρεις φορές πιο πιθανό να χτυπήσουν πεζό.
Ακούγεται τρελό αλλά τελικά κοιτώντας το περισσότερο είναι ζήτημα ποσοστών και αριθμητικών παραγόντων Ναι τα υβριδικά και ηλεκτρικά δεν τρελάθηκαν και… κυνηγούν πεζούς.
Οι παράγοντες και οι αιτίες
Αν δείτε τα δεδομένα και τα αποτελέσματα με την κοινή λογική αποκαλύπνουν . Πρώτα από όλα, ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο πιθανό να κινούνται στα κέντρα των πόλεων, όπου βρίσκονται οι πεζοί. Επίσης αυτά τα αυτοκίνητα είναι μόδα, άρα είναι όλο και πιο πιθανό να αγοραστούν από νεότερους και λιγότερο έμπειρους οδηγούς.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα οχήματα με βενζίνη ή ντίζελ. Ακόμη και όταν οι εταιρείες εγκαθιστούν συστήματα προειδοποίησης πεζών που παράγουν έναν ήχο που θυμίζει κάτι από ταινία σε χαμηλές ταχύτητες. Θα το έχει παρατηρήσει και εσύ ότι, αυτοί οι τεχνητοί ήχοι, των ηλεκτρικών είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν ακουστικά ιδιαίτερα σε απόσταση.
Μπορεί να ακούσεις κάτι και αμέσως να κοιτάξεις ψηλά αντί για πίσω σου. Επιπλέον νομίζεις ότι είναι δέκα ή δεκαπέντε μέτρα μακριά, ενώ πραγματικά είναι ακριβώς δίπλα σου.
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς γιατί δεν ακούγονται όπως τα μοντέλα βενζίνης ή ντίζελ», δήλωσε στον Guardian ο Phil Edwards, συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής στατιστικής στο London School of Hygiene & Tropical Medicine . «Η κυβέρνηση πρέπει να μετριάσει αυτόν τον κίνδυνο εάν πρόκειται να καταργήσει σταδιακά την πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ».
«Εάν αλλάξετε το συμβατικό σας αυτοκίνητο με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να θυμάστε ότι είναι ένα νέο είδος οχήματος, είναι πολύ πιο ήσυχα από τα συμβατικά μοντέλα και οι πεζοί έχουν μάθει να κινούνται στους δρόμους ακούγοντας την κίνηση. Οι οδηγοί των ηλεκτρικών πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί» συμπλήρωσε ο Edwards.
Η μελέτη επικεντρώθηκε σε δεδομένα τροχαίων ατυχημάτων στην Αγγλία από το 2013 έως το 2017, τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα χρόνια. Η ανάλυση περιελάμβανε 916.713 θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, εκ των οποίων περίπου το 13% ήταν πεζοί. Περίπου το ¼ των θυμάτων των πεζών ήταν αποτέλεσμα χτυπήματος από ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αριθμός των χιλιομέτρων που διανύονται με αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ είναι σημαντικά υψηλότερος, το ¼ όλων των ατυχημάτων με πεζούς είναι τεράστιος αριθμός.