Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται συχνότερα σε ατυχήματα στους δρόμους
Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιθανότερο να χτυπήσουν πεζούς σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα βενζινοκίνητα
Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιθανότερο να χτυπήσουν πεζούς σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα βενζινοκίνητα οχήματα, κυρίως μέσα στις πόλεις, σύμφωνα με ανάλυση που έκανε η αρμόδια βρετανική αρχή.
Οι αρχές ανέλυσαν δεδομένα που συλλέχτηκαν από 32 δισεκατομμύρια μίλια ταξιδιού με αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρία και 3 τρισεκατομμύρια μίλια βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η πιθανότητα να χτυπήσουν πεζό τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν διπλάσια σε σύγκριση με τα συμβατικά και τριπλάσια όταν κυκλοφορούν σε αστικό περιβάλλον.
Το γιατί τα φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα δεν είναι σαφές, ωστόσο οι ερευνητές θεωρούν υπεύθυνους μία σειρά από παράγοντες.
Κατ’ αρχάς οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων συχνά είναι νεότεροι οπότε διαθέτουν λιγότερη εμπειρία οδήγησης. Ταυτόχρονα, όμως, τα εν λόγω αυτοκίνητα είναι σχεδόν αθόρυβα σε σχέση με τα συμβατικά, οπότε είναι δυσκολότερο να τα ακούσεις να έρχονται, ειδικά μέσα στον θόρυβο της πόλης.
Οι ειδικοί προειδοποιούν: «Πρόκειται για νέο είδος οχήματος»
Ειδικοί ζητούν την προσοχή των κυβερνήσεων στο θέμα, αλλά και των οδηγών, τονίζοντας ότι «αν μετακινείστε με ηλεκτρικό αυτοκίνητα, να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα νέο είδος οχήματος».
Και προσθέτουν ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα «κάνουν πολύ λιγότερο θόρυβο από τα συμβατικά και οι πεζή έχουν συνηθίσει να κυκλοφορούν στους δρόμους ακούγοντας την κίνηση. Οι οδηγοί, λοιπόν, αυτών των οχημάτων πρέπει να είναι πολύ πιο προσεκτικοί».
Από τη βρετανική έρευνα προκύπτει ότι τα τροχαία δυστυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου στα παιδιά και τους νεαρούς ενήλικες στη χώρα, με τους πεζούς να αποτελούν το ένα τέταρτο των θυμάτων στους δρόμους.
Το 2017, έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών έδειξε ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αποτελούν 20% μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πεζούς από τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ο κίνδυνος αυξάνεται στο 50% κατά τη διάρκεια κινήσεων με χαμηλή ταχύτητα, όπως η στροφή, η όπισθεν, η έναρξη στην κίνηση και το σταμάτημα στο STOP.