Συνεργασία Stellantis με Tesla
Ησυχάστε. Δεν θα δούμε Tesla 500 ή Jeep Type S. Η συνεργασία αφορά το… καθάρισμα ρύπων για να μην επιβληθούν πρόστιμα..
Σύμφωνα με πληροφορίες, που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εταιρίες Stellantis, Toyota, Ford, Subaru και Mazda σκοπεύουν να μοιραστούν τις εκπομπές ρύπων τους με την Tesla για να αποφύγουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2025 περιλαμβάνουν μείωση κατά 15% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, οι ειδικοί εκτιμούν ότι τουλάχιστον το 20% των πωλήσεων των κατασκευαστών αυτοκινήτων πρέπει να αποτελείται από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά παρέμεινε είναι στάσιμη, με μερίδιο 14% για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Πόσα δισεκατομμύρια κοστίζουν οι ρύποι
Εάν οι κατασκευαστές δεν τηρούν τα όρια, το αναμενόμενο πρόστιμο είναι 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο Co2 πάνω από το όριο ανά όχημα που πωλείται.
Σύμφωνα με τον βιομηχανικό σύνδεσμο Acea , το συνολικό πρόστιμο θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ. Αντίθετη άποψη έχει ο οργανισμός Transport & Environment, που εκτίμησε πρόσφατα ότι το πραγματικό ποσό μπορεί να είναι μικρότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Η Tesla «καθαρίζει» για όλους
Αυτό το σύστημα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μοιράζονται τις εκπομπές Co2 μεταξύ τους, επιτρέποντας σε όσους υπερβαίνουν τους στόχους τους να «βγαίνουν καθαροί» με βοήθεια (και ένα αντίτιμο) από αυτούς που τους σέβονται. Στην πραγματικότητα σημαίνει ότι οι κατασκευαστές που αποτυγχάνουν να πουλήσουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών ρύπων από τον Έλον Μασκ.
Εκπρόσωπος της Stellantis είπε στο site αυτοκινήτου "Autonews" ότι η συμμετοχή στο «pool» της Tesla θα «βοηθήσει την εταιρεία να επιτύχει τους ευρωπαϊκούς στόχους της για το 2025 με βελτίωση στους πόρους». Σύμφωνα με τα στοιχεία της Acea, οι κατασκευαστές που συμμετέχουν στη «δεξαμενή καθαρισμού ρύπων» αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τους πρώτους 11 μήνες του 2023.
Το προηγούμενο του 2021 για τις εκπομπές
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται σε αυτή την πρακτική για την τήρηση των ορίων εκπομπών ρύπων. Κατά την προηγούμενη μείωση των στόχων το 2020-2021, ορισμένες εταιρείες όπως η Volkswagen , η Suzuki και η Jaguar Land Rover έχασαν τους στόχους τους και πλήρωσαν συνολικά πρόστιμα άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Volkswagen και Renault μαζί με την Tesla;
Για το 2025, το pool, που διαχειρίζεται η Tesla είναι το πρώτο που ανακοινώθηκε επίσημα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Tesla θα μείνει ανοιχτό για νέους συμμετέχοντες έως τις 5 Φεβρουαρίου.
Η Volkswagen και η Renault έχουν ήδη εκφράσει την πιθανότητα να ενταχθούν για να επιτύχουν τους στόχους τους. Σύμφωνα με τα ποσοστά για να μην πάρει πρόστιμο η VW από την Ευρωπαϊκή Ένωση το ¼ των ευρωπαϊκών πωλήσεων της το 2024 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.