Συνδρομή 1 δολαρίου βάζει στους νέους χρήστες του X ο Elon Musk
Συνδρομή 1 δολαρίου τον χρόνο αρχίζει να χρεώνει σε όλους τους νέους συνδρομητές το X του Elon Musk, η πλατφόρμα που ήταν παλαιότερα γνωστή ως Twitter. Στο πλαίσιο μιας νέας δοκιμής, η συνδρομή χρεώνεται στη Νέα Ζηλανδία και τις Φιλιππίνες.
Πρακτικά, οι νέοι χρήστες πρέπει να πληρώσουν συνδρομή για να μπορούν να κάνουν tweet, retweet, like και να απαντούν σε posts.
Όσοι δεν επιθυμούν να πληρώσουν συνδρομή θα μπορούν μόνο να διαβάζουν αναρτήσεις, να παρακολουθούν βίντεο και να ακολουθούν λογαριασμούς.
Η εταιρεία δήλωσε ότι στόχος είναι να «μειωθεί το spam, η χειραγώγηση της πλατφόρμας και η δραστηριότητα των bots». Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι λογαριασμοί θα πρέπει επίσης να ολοκληρώσουν τη διαδικασία επαλήθευσης του αριθμού τηλεφώνου τους.
Τον περασμένο μήνα, ο νέος ιδιοκτήτης του X είχε αναφερθεί στο ενδεχόμενο συνδρομής για όλους τους χρήστες.
Συνεχή μείωση εσόδων
Αφότου ο Musk εξαγόρασε το Twitter για 44 δισ. δολάρια, πέρυσι, η πλατφόρμα παρουσιάζει συνεχή μείωση των εσόδων της. Αν και το οικονομικό συμφέρον από τη χρέωση συνδρομής σε όλους τους χρήστες είναι προφανές, ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας επιμένει ότι στόχος των κινήσεων αυτών είναι να αντιμετωπίσει τα bots.
Όπως έχει πει, ένα bot κοστίζει «ένα κλάσμα της δεκάρας» για να φτιαχτεί. «Αλλά αν κάποιος πρέπει να πληρώσει μερικά δολάρια ή κάτι τέτοιο, κάποιο μικρό ποσό, το πραγματικό κόστος για τα bots είναι πολύ υψηλό».
Ήδη, το X προσφέρει στους χρήστες του μία συνδρομητική υπηρεσία, που ονομάζεται X Premium και προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες, όπως μεγαλύτερες αναρτήσεις και αυξημένη προβολή στην πλατφόρμα.
Το X Premium κοστίζει επί του παρόντος 8 δολάρια τον μήνα στις ΗΠΑ, με το κόστος να διαφέρει ανάλογα με τη χώρα στην οποία κατοικεί ο συνδρομητής. Όμως, για τους υπόλοιπους χρήστες, το X παραμένει δωρεάν.
Ασφαλώς, εάν το X γίνει συνδρομητικό, θα μπορούσε να χάσει ένα μεγάλο μέρος των χρηστών του. Αυτό με τη σειρά του απειλεί να μειώσει τα διαφημιστικά έσοδα, που σήμερα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για την εταιρεία.