«Συγνώμη» από τον CEO της Crowdstrike μετά το ψηφιακό μπλακ άουτ - Τι πήγε λάθος
ι δήλωσε ο επικεφαλής της Crowdstrike για το παγκόσμιο μπλακ άουτ και το κομφούζιο που προκλήθηκε.
Ο επικεφαλής της εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike ζητά συγγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε από την ενημέρωση λογισμικού της σε όλο τον πλανήτη σε αεροδρόμια και επιχειρήσεις με συνέντευξή του στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο NBC News.
«Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχουμε προκαλέσει στους πελάτες, στους ταξιδιώτες, σε οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών μας», δήλωσε ο Τζορτζ Κουρτς στο NBC News.
«Ενδέχεται να περάσει χρόνος για ορισμένα συστήματα που δεν θα επανέλθουν αυτόματα», πρόσθεσε, αλλά η εταιρεία «θα φροντίσει κάθε πελάτης της να επαναφέρει πλήρως τα συστήματά της».
Τι πήγε λάθος
Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από ένα σφάλμα στην ενημέρωση της Crowdstrike που έπληξε τα λειτουργικά συστήματα της Microsoft. «Γνωρίζουμε ποιο είναι το πρόβλημα... και το έχουμε επιλύσει», είπε.
Αναφερόμενος στο πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να επανέλθουν σε λειτουργία τα συστήματα για τους χρήστες, είπε: «Μπορεί να χρειαστεί κάποιος χρόνος για ορισμένα συστήματα που απλώς δεν αποκαθίστανται αυτόματα, αλλά είναι αποστολή μας... να διασφαλίσουμε ότι κάθε πελάτης θα έχει ανακάμψει πλήρως».
Νωρίτερα, ο ίδιος είχε παραδεχετεί με μία γραπτή του ανακοίνωση ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από μία ελαττωματική ενημέρωση ασφαλείας της CrowdStrike, η οποία έβγαζε εκτός λειτουργίας τους επηρεαζόμενους υπολογιστές και διακομιστές (server), αναγκάζοντάς τους σε συνεχείς επανεκκινήσεις.
«Η Crowdstrike εργάζεται ενεργά με τους πελάτες που επηρεάζονται από ένα πρόβλημα που εντοπίστηκε σε μια ενιαία ενημερωμένη έκδοση περιεχομένου για Windows hosts. Οι υπολογιστές Mac και Linux δεν επηρεάζονται. Δεν πρόκειται για περιστατικό ασφαλείας ή κυβερνοεπίθεση. Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί, απομονωθεί και έχει αναπτυχθεί διόρθωση.
Παραπέμπουμε τους πελάτες στην πύλη υποστήριξης για τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις και θα συνεχίσουμε να παρέχουμε πλήρεις και συνεχείς ενημερώσεις στον ιστότοπό μας. Συνιστούμε επιπλέον στους οργανισμούς να διασφαλίσουν ότι επικοινωνούν με τους εκπροσώπους της Crowdstrike μέσω επίσημων καναλιών.
Η ομάδα μας είναι πλήρως κινητοποιημένη για να διασφαλίσει την ασφάλεια και τη σταθερότητα των πελατών της Crowdstrike» ανέφερε η ανάρτηση του Τζορτζ Κουρτς.
Σήμερα έγινε αυτό που περιμέναμε το 2000 με το «Y2K», λένε ειδικοί
Ειδικοί σε θέματα τεχνολογίας δήλωσαν ότι η διαταραχή είναι της κλίμακας που αναμενόταν από το Y2K ή το «Millennium Bug», μια συντόμευση στον προγραμματισμό των υπολογιστών που προβλεπόταν ότι θα προκαλούσε χάος καθώς το έτος άλλαζε από το 1999 στο 2000, αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
«Δεν νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να το πούμε: αυτή θα είναι η μεγαλύτερη διακοπή της πληροφορικής στην ιστορία», δήλωσε ο Troy Hunt, ένας σύμβουλος ασφαλείας, σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Αυτό είναι ουσιαστικά αυτό για το οποίο όλοι ανησυχούσαμε με το Y2K, μόνο που αυτή τη φορά συνέβη πραγματικά».
Oι μηχανικοί παλεύουν μανιωδώς να αποκαταστήσουν τις υπηρεσίες και οι τιμές των μετοχών έπεσαν μετά από αυτό που ο Έλον Μασκ αποκάλεσε «τη μεγαλύτερη αποτυχία πληροφορικής που υπήρξε ποτέ».
Χάος στις αερομεταφορές
Τα τεράστια τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας CrowdStrike που συνεργάζεται στενά με την Microsoft - τίναξαν στον αέρα ψηφιακά συστήματα σε όλο τον πλανήτη προκαλώντας ένα πραγματικό χάος, μεταξύ άλλων και στις αερομεταφορές.
- Ελευθέριος Βενιζέλος: Μέχρι στιγμής δεν έχουν καταγραφεί σημαντικά προβλήματα από το ψηφιακό μπλακ άουτ. Οι δυσλειτουργίες αντιμετωπίζονται από εφεδρικά συστήματα και το αεροδρόμιο καλεί τους ταξιδιώτες να επικοινωνούν προηγουμένως με τις αεροπορικές τους εταιρείες.
- Λονδίνο Γκάτγουικ: Καθυστερήσεις στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις πτήσεων και στη διαδικασία ελέγχου
- Γερμανία - Βερολίνο: Προβλήματα και καθυστερήσεις στο check in
- Ολλανδία - Σίπχολ: Καθυστερήσεις στις πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο
- Σκωτία - Εδιμβούργο: Καθυστερήσεις μεγαλύτερες του αναμενομένου στο αεροδρόμιο
- Ισπανία - Μαδρίτη και Βαρκελώνη: Καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και στις αφίξεις πτήσεων
- Τσεχία - Πράγα: Προβλήματα και καθυστερήσεις στο check in των επιβατών
Προβλήματα στις πτήσεις τους έχουν ανακοινώσει η Air France, η Ryanair αλλά και η Turkish Airlines τόσο με τις πτήσεις όσο και με τη διαδικασία έκδοσης των εισιτηρίων.