Συγχώνευση Honda και Nissan - Ο νέος κολοσσός της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας
Honda και Nissan συμφωνούν να συζητήσουν τη συγχώνευση, σηματοδοτώντας μια τεράστια αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Κοινή συνέντευξη τύπου των Honda και Nissan (με τη συμμετοχή και της Mitsubishi Motors συζητά να μπει και αυτή στη νέα εταιρία) έχει οριστεί για τις επόμενες ημέρες. Honda και Nissan σκοπεύουν να ξεκινήσουν τη νέα εταιρεία (με χαρτοφυλάκιο) τον Αύγουστο του 2026. Η συμφωνία θα δημιουργήσει το Νο.3 παγκόσμιο όμιλο αυτοκινήτων μετά την Toyota και τη Volkswagen.
Οι δύο εταιρείες θα στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (191 δισεκατομμύρια δολάρια) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γεν, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.
Στόχος τους είναι να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες γύρω στον Ιούνιο του 2025 και στη συνέχεια να δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου μέχρι τον Αύγουστο του 2026, οπότε και οι μετοχές και των δύο εταιρειών θα διαγραφούν.
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο από πωλήσεις οχημάτων μετά την Toyota και Volkswagen. Σύμφωνα με ότι ανακοινώθηκε οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις από την Tesla και τις εταιρίες αυτοκινήτου από την Κίνα.
Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η τρίτη κατάταξη Nissan αποτιμάται σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Έτσι η Honda θα έχει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της νέας εταιρείας.
Η ενοποίηση των δύο ιστορικών ιαπωνικών εμπορικών σημάτων θα σηματοδοτήσει τη μεγαλύτερη αλλαγή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μετά από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis μια συμφωνία 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο συνδυασμός με τη Mitsubishi Motors θα ανέβαζε τις παγκόσμιες πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Ο τρέχων Νο. 3 όμιλος είναι αυτή τη στιγμή η Hyundai ΚΙΑ.
Πως φτάσαμε ως τη συγχώνευση και τα πιθανά αποτελέσματα
Η κρίση έγινε πολύ έντονη τον περασμένο μήνα, όταν η Nissan ανακοίνωσε ένα σχέδιο να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας και το 20% της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας μετά την πτώση των πωλήσεων στις βασικές αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ. Η Honda ανέφερε επίσης χειρότερα από τα αναμενόμενα κέρδη λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα.
Τα στοιχεία των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι τον Σεπτέμβριο έδειξαν ότι τέσσερις από τις 17 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι από την Κίνα. Όπως και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan έχουν χάσει έδαφος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, εν μέσω της ανόδου της BYD και άλλων εταιριών που κατασκευάζουν ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα φορτωμένα με καινοτόμα λογισμικά προγράμματα.
Από την άλλη πλευρά η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan, είναι ανοιχτός σε μια τέτοια συμφωνία και εξετάζει όλες τις συνέπειες μιας δέσμευσης, ανέφεραν πηγές.
Το παρασκήνιο
Η Taiwan's Foxconn, επιδιώκοντας να επεκτείνει την παραγωγή της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα , προσέγγισε τη Nissan και έδωσε μία προσφορά στη Nissan η οποία την απέρριψε, ανέφεραν πηγές στο Reuters.
Η Foxconn αποφάσισε να σταματήσει την προσέγγιση αφού έστειλε και μια αντιπροσωπεία στη Γαλλία για να συναντηθεί με τη Renault, ανέφερε το Bloomberg News την Παρασκευή.
Οι μετοχές της Honda έκλεισαν με άνοδο 3,8%, της Nissan σημείωσαν άνοδο 1,6% και της Mitsubishi Motors κέρδισαν 5,3% μετά τις ειδήσεις σχετικά με τις λεπτομέρειες της σχεδιαζόμενης συγχώνευσης.