Προσεχώς η πλατφόρμα για το σχολικό bullying - Πώς θα γίνονται οι καταγγελίες
H πλατφόρμα για την αποτύπωση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού θα τεθεί σε λειτουργία στα μέσα Απριλίου, όπως έκανε γνωστό ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Γιάννης Κατσαρός.
Μιλώντας για την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του bullying αλλά και γενικότερα για τις αλλαγές που προανήγγειλε στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Γιάννης Κατσαρός τόνισε: «Θα υπάρχει η δυνατότητα στους μαθητές και στους γονείς των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στους γονείς των μαθητών της πρωτοβάθμιας να προβαίνουν σε αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.
»Η διαδικασία που θα ακολουθεί μετά, γιατί αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία και αυτό που θα πρέπει να καταλάβουν και γονείς και μαθητές, είναι ότι το σχολείο μετά θα παρεμβαίνει αρχικά στο επίπεδο του σχολείου με μια ομάδα διμελή από το διευθυντή και τον σύμβουλο σχολικής ζωής στη δευτεροβάθμια ή τον διευθυντή και έναν εκπαιδευτικό που έχει ήδη οριστεί σε κάθε σχολείο.
»Θα παρεμβαίνουν λοιπόν σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ενώ ταυτόχρονα την (εκάστοτε) περίπτωση θα επιτηρεί, θα βλέπει, θα έχει πρόσβαση δηλαδή και μία τετραμελής ομάδα στο επίπεδο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία είναι ο διευθυντής εκπαίδευσης, ένας ψυχολόγος, ένας κοινωνικός λειτουργός και ένας σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης, οι οποίοι θα βλέπουν, κι αν κρίνουν ότι πρέπει, θα παρεμβαίνουν και αυτοί.
»Ταυτόχρονα και το σχολείο θα μπορεί να ζητήσει άμεσα τη βοήθειά τους, όπως όχι μόνον τη βοήθεια αυτών των φορέων, αλλά και όλων των στελεχών τα οποία υπάρχουν».
Οι καταγγελίες
Ο κ. Κατσαρός, μιλώντας στο ertnews, διευκρίνισε ότι «σε αυτή φάση οι καταγγελίες θα είναι επώνυμες» και εξήγησε ότι «δεν θα υπάρχει δυνατότητα για ανώνυμες καταγγελίες, προκειμένου να υπάρξει σιγά σιγά μία προσαρμογή και να αρχίσει να λειτουργεί η πλατφόρμα».
Σχετικά με την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε ειδικές περιπτώσεις, ο κ. Κατσαρός ανέφερε μεταξύ άλλων: «Θα υπάρξει μία, ας το πούμε, χαλάρωση του πλαισίου, με την έννοια ότι το σχολείο θα έχει μια πιο εύκολη δυνατότητα να αξιοποιήσει το μέτρο, εφόσον το κρίνει σκόπιμο. Δεν θα χρειάζεται να παρεμβαίνουν εξωτερικοί παράγοντες, οι οποίοι καθυστερούσαν τη διαδικασία ή αρκετές φορές λειτουργούσαν με στερεοτυπικό τρόπο και έμπαιναν σε άρνηση. Εδώ χρειάζεται να δοθεί στο σχολείο η δυνατότητα, πάντοτε όμως, όπως προείπα, με ευαισθησία και με τρόπο που θα βοηθήσει τους μαθητές να βρουν τα σωστά τους πατήματα».