Σούπερ Μάρκετ: Τα προϊόντα έκπληξη που αγοράσαμε περισσότερο
Προϊόντα που κατά κύριο λόγο τα θεωρούμε καλοκαιρινά αγοράσαμε περισσότερο οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο “καλοκαιρινών κατηγοριών” όπως είναι τα παγωτά (+21,0%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπύρες (+12,7%) & τα νερά (+10,4%).
Θετική πορεία
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ και παντοπωλεία άνω των 100 τ.μ. σε όλη την Ελλάδα) κινήθηκε θετικά σε αξία στο +3,0% για το πρώτο τρίμηνο του 2024 (στοιχεία YTD έως 31 Μαρτίου 2024), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +2,7%. Η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, παρατηρούμε ότι τόσο στα Τρόφιμα & Ποτά, όσο και στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στην μεγάλη κατηγορία της Φροντίδας του Σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά -1,7%, με την μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.
Νέο ρεκόρ από τα private label
Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.