Σούπερ μάρκετ: «Πεθαίνουν» στο ράφι 4 στα 10 προϊόντα στην Ελλάδα
Ατελείωτοι διάδρομοι, ράφια γεμάτα προϊόντα που κάποια αγοράζουμε σταθερά και κάποια άλλα "προσπαθούν" να προσελκύσουν το χέρι μας να τα πάρει από εκεί. Έρευνα για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ που πραγματοποίησε η NilsenIQ έδειξε ότι υπάρχουν προϊόντα που τοποθετούνται στα ράφια και στα ψυγεία και φεύγουν σαν "ζεστά κουλούρια" και άλλα, δυστυχώς τα περισσότερα, που θα μείνουν στα αζήτητα.
Το 18% κάνει το 80% του τζίρου
Συγκεκριμένα όπως σημειώνεται στην έρευνα θα πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός του κωδικολογίου μέσα στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες, καθώς με βάση την ανάλυση του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ.
Πάνω από το 40% των κωδικών δεν πουλάει ούτε το 2%
Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Κωνσταντίνος Μπάμπος, Senior Business Partner, “το γεγονός ότι το 42% των κωδικών που βρίσκονται πάνω στα ράφια κάνουν μόλις το 2% του τζίρου (αποτελούν τα λεγόμενα “tails”) θα πρέπει να κινητοποιήσει τόσο τους προμηθευτές όσο και τους λιανέμπορους, καθώς η απόσυρση μη αποδοτικών κωδικών από τα καταστήματα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του κόστους, που συνδέεται με την διαχείριση, τα logistics, της πρώτες ύλες, και άρα τελικά να αυξήσει την κερδοφορία, μειώνοντας ταυτόχρονα και την πολυπλοκότητα”.
Από την ίδια έρευνα προέκυψε ότι τα νέα προϊόντα είναι αυτά που βοηθούν στην ανάκαμψη των πωλήσεων πράγμα που συμμερίζονται και οι άνθρωποι της αγοράς. Συγκεκριμένα στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%.
Η άποψη αυτή φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς μέσα από την ανάλυση των δεδομένων της αγοράς της NielsenIQ από τον Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Analyst, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν νέα, ενώ σημαντικό εύρημα της ίδιας ανάλυσης αποτελεί το γεγονός οι νέοι κωδικοί είναι αυτοί που οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες του μη τρόφιμου, οι οποίες και χαρακτηρίζονται από υψηλό R&D.