Σούπερ μάρκετ: «Έχουν μπει ειδικά ταμπελάκια για τη μείωση τιμών» - Τι θα αλλάξει μέχρι τον Ιούνιο
Ο εκπρόσωπος των σούπερ μάρκετ μίλησε για πτωτική πορεία στις τιμές των τροφίμων ενώ προανήγγειλε ριζικές αλλαγές στη σήμανση των προϊόντων στα ράφια μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι.
Μιλώντας στο Action24 ο Απόστολος Πεταλάς γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ τόνισε ότι οι τιμές των τροφίμων έχουν πτωτική πορεία με μετρήσιμο τρόπο. Υπάρχουν προϊόντα οι τιμές των οποίων μειώνονται με διψήφιο ρυθμό γαλακτοκομικά, τυροκομικά, φρούτα και λαχανικά, υπάρχουν όμως και προϊόντα, αυτά κυρίως που επηρεάζονται από την κλιματική αλλαγή που έχουν ανοδική πορεία. Το ελαιόλαδο για παράδειγμα, συνεχίζει να είναι 18% πάνω, σε σχέση με πέρσι και τα οπωροκηπευτικά που κάνανε ένα κλικ προς τα πάνω λόγω του καύσωνα του Σεπτεμβρίου αλλά έχουν αρχίσει να εξομαλύνονται πάλι.
Ερωτηθείς για την πρωτοβουλία μείωσης των τιμών ο κ. Πεταλάς είπε ότι 52 μεγάλες εταιρείες με 523 κωδικούς συμμετέχουν κι αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό και αυτό θα το καταγράψει και ο πληθωρισμός. Πρόσθεσε ότι ενώ στην αρχή δεν υπήρχε ιδιαίτερη σήμανση ήδη σε όλα τα σούπερ μάρκετ υπάρχουν ειδικά ταμπελάκια που βοηθούν τον καταναλωτή να δουν τη μείωση αυτήν.
«Η μείωση τιμής θα ξεπεράσει τον στόχο των 600 κωδικών»
Εκτίμησε δε ότι η μείωση θα ξεπεράσει τον στόχο των 600 κωδικών, εκ των οποίων το 50% είναι τρόφιμα και το άλλο 50% αφορά την προσωπική φροντίδα και τη φροντίδα του σπιτιού.
Τι θα αλλάξει στη σήμανση μέχρι τον Ιούνιο
Ο κ. Πεταλάς ενημέρωσε ότι με βάση έναν κοινοτικό κανονισμό θα αλλάξει ριζικά μέχρι τον Ιούνιο η σήμανση στα σούπερ μάρκετ. Και είναι καλό να το δουν θετικά οι καταναλωτές γιατί θα απλοποιηθούν τα πράγματα και για τους ίδιους και για το λιανεμπόριο και για την εφοδιαστική αλυσίδα.
«Εξαίρεση για την Ελλάδα ο περιορισμός ποσοτήτων»
Ερωτηθείς για το φαινόμενο της μείωσης ποσοτήτων στα προϊόντα, ο κ. Πεταλάς απάντησε ότι «αν υπάρχει τέτοια περίπτωση στη χώρα μας αποτελεί εξαίρεση, γιατί όπως είπε η ελληνική αγορά είναι μικρή και το κόστος μετατροπή για να μειωθεί το περιεχόμενο σε προϊόντα είναι μεγάλο για τη βιομηχανία. Είναι καλύτερο να γίνει κάποια προσφορά παρά μείωση της συκευασίας» σημείωσε.