Αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Πότε ξεκινά το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων. Δείτε το πρόγραμμα ανά μέρα.
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την Black Friday η οποία «πέφτει» φέτος την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, δηλαδή στο τέλος αυτής τη εβδομάδας. Πυρετώδης είναι η προετοιμασία της αγοράς για την ετήσια γιορτή των εκπτώσεων, με πολλά καταστήματα να έχουν εδώ και καιρό ξεκινήσει να διαφημίζουν τις τεράστιες προσφορές τους.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την Black Friday, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου είναι η Cyber Monday, ημέρα κατά την οποία προσφέρονται μεγάλες εκπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οπότε οι καταναλωτές μπορούν εκείνη τη μέρα να ρίξουν μια ματιά σε οτιδήποτε «παίζει» online.
Αλλά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου τα καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοιχτά ως ημέρα προσφορών Black Friday, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών.
Με αφορμή την Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, προτρέπει τους καταναλωτές που θα κάνουν τις αγορές τους τις ημέρες αυτές, να υποστηρίξουν τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.
«Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν στα καταστήματα είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή, που η ακρίβεια των τελευταίων ετών, του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου, εκτός από αυτήν της 8ης Δεκεμβρίου, θα μπορούν να λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα.
Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας είναι από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα.
Ειδικότερα:
- Κυριακή 1/12: Ανοιχτά τα καταστήματα. Ωράριο 11:00 – 18:00
- Κυριακή 8/12: Κλειστά τα καταστήματα
- Κυριακή 15/12: Ανοιχτά τα καταστήματα. Ωράριο 11:00 – 18:00
- Κυριακή 22/12: Ανοιχτά τα καταστήματα. Ωράριο 11:00 – 18:00
- Κυριακή 29/12: Ανοιχτά τα καταστήματα. Ωράριο 11:00 – 18:00
Εορταστικό ωράριο 2024-2025
Ανοιχτά από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 21:00 θα θα είναι τα εμπορικά καταστήματα στην Αθήνα, σύμφωνα με το εορταστικό ωράριο για το 2024-2025 που ανακοίνωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Το εορταστικό ωράριο για την περίοδο των Χριστουγέννων θα τεθεί σε ισχύ την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου.
- Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 11:00-18:00
- Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 11:00-18:00
- Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου ΑΡΓΙΑ
- Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου ΑΡΓΙΑ
- Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 11:00-18:00
- Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 09:00-21:00
- Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 09:00-18:00
- Τετάρτη 1 Ιανουαρίου ΑΡΓΙΑ
- Πέμπτη 2 Ιανουαρίου ΚΛΕΙΣΤΑ
Συμβουλές για ασφαλείς αγορές την Black Friday
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επισημαίνουν ότι στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, συμβουλεύουν τους καταναλωτές τα παρακάτω:
- Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.
- Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
- Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
- Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
- Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.
Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριών ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές. - Ενημερωνόμαστε για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλασσόμαστε. Γνωρίζουμε καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές -μοναδικές και πρόσθετες- παροχές.
- Προβληματιζόμαστε έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.
- Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.
- Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.