Σχολικά λεωφορεία: Πόσο ασφαλή είναι για τα παιδιά; - Γιατί μισθώνονται τουριστικά οχήματα;
Ο κορονοϊός και ο ρόλος του στο να μισθώνονται τουριστικά ως σχολικά λεωφορεία.
Τρομακτικά ζητήματα ασφάλειας και σωρεία παραβάσεων στη μεταφορά μαθητών σε πολλές δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης (ιδιωτικά σχολεία, βρεφονηπιακοί σταθμοί, Κέντρα Μελέτης, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών) έρχονται στο φως της δημοσιότητας με το θέμα να προκαλεί εύλογα «πονοκέφαλο» στους γονείς.
Οι παραβάσεις αφορούν στην πλειονότητα τους υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, μη χρήση ζωνών ασφαλείας, φθορά στα ελαστικά, οδηγούς που δεν διαθέτουν την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης ή που δεν έχουν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας.
Με αφορμή αυτή την τραγική πραγματικότητα και τα μοιραία αποτελέσματα που μπορεί να έχει, ο Πρόεδρος ιδιωτικών σχολείων, Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, μίλησε νωρίτερα σήμερα στο Action24, απαντώντας στο εάν τα σχολικά λεωφορεία είναι εν τέλει ασφαλή για την ακεραιότητα των μαθητών, των συνοδών και, συνεπώς, των οδηγών.
Αρχικά ο κ. Κυραϊλίδης διέψευσε πως τα κίτρινα σχολικά «εμπλέκονται» σε αρκετά τροχαία με τραυματίες μαθητές και συνοδούς. «Πρέπει να κάνουμε μία διευκρίνηση για να μην βαφτίζουμε με την έννοια του σχολικού και το μυαλό μας πηγαίνει στα κίτρινα λεωφορεία. Η διευκρίνηση έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα τουριστικά λεωφορεία μισθώνονται από σχολεία, είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά, είτε κρατικά. Τα δύο περιστατικά στη Θεσσαλονίκη αφορούσαν σε τουριστικά λεωφορεία, και όχι σε κίτρινα» διευκρίνισε ο Πρόεδρος ιδιωτικών σχολείων.
Γιατί μισθώνονται τουριστικά ως σχολικά λεωφορεία
«Τα τουριστικά μισθώνονται από ιδιωτικά σχολεία, καθώς λόγω της μεγάλης κρίσης του κορονοϊού, οι μεγάλες εταιρείες αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορούν να παραδώσουν καινούργια σχολικά λεωφορεία» συνέχισε ο κ. Κυραϊλίδης.
«Τα κίτρινα σχολικά αυτών των μαρκών έρχονται με το σταγονόμετρο. Οπότε, αναγκαζόμαστε να μισθώνουμε τουριστικά λεωφορεία και δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε εμείς» πρόσθεσε ο Πρόεδρος ιδιωτικών σχολείων σε όλη τη χώρα.
Ερωτηθείς για το αν τα σχολικά λεωφορεία είναι ασφαλή για την ακεραιότητα των μαθητών, των συνοδών και συνεπώς, του οδηγού, ο κ. Κυραϊλίδης απάντησε «Δεν γίνεται από δύο περιστατικά να "βαφτίζουμε" πως δεν είναι ασφαλή τα σχολικά λεωφορεία.
Οι έλεγχοι, πάντως, είναι καθημερινοί και γι' αυτόν τον λόγο καταγράφονται τα αντίστοιχα περιστατικά. Μιλάμε για χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται καθημερινά στον δρόμο και ανακαλύπτουμε ένα, δύο περιστατικά, με τα οποία διακόπτουμε τη συνεργασία. Οι έλεγχοι έχουν ξεπεράσει σε αριθμό τα 1.500 και το ποσοστό, που αφορά τα κίτρινα ανέρχεται σε 0,37%» κατέληξε.