«Ράμπο» του ίντερνετ «σκανάρουν» influencers και TikTokers - Η ΑΑΔΕ έφτιαξε ειδική ομάδα ελεγκτών
Στην ΑΑΔΕ έχει συσταθεί μια ειδική ομάδα που παρακολουθεί τη δράση στα social media, με σκοπό να εντοπίσει τους φοροφυγάδες του διαδικτύου.
Μια οργανωμένη επιχείρηση με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής στα social media, πραγματοποιεί η ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που έχει συσταθεί με αυτόν τον σκοπό. Στο στόχαστρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχουν μπει πλέον και οι TikTokers, μαζί με τους υπόλοιπους influencers, με τους ελεγκτές να αναζητούν να διαπιστώσουν αν τα εισοδήματα που εξασφαλίζει με τη δράση της η συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών, δηλώνονται στην εφορία, ώστε να πληρώνονται οι φόροι που αναλογούν.
Τα έσοδα που έχουν όσοι έχουν μετατρέψει σε επάγγελμα την παρουσία τους στα social media είναι πολλά. Μπορεί να προέρχονται από διαφημίσεις, από χορηγούς, από πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών, ακόμη και από τα ίδια τα social media, που τους αποδίδουν ένα μέρος από τα διαφημιστικά έσοδα. Είναι χρήματα που μπορεί να κυμαίνονται από λίγα ευρώ, έως δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
Το ζητούμενο για την ΑΑΔΕ είναι αν αυτά τα χρήματα δηλώνονται, καθώς όσοι έχουν τέτοια δραστηριότητα στα social media οφείλουν να κάνουν έναρξη επαγγέλματος, να έχουν ΑΦΜ, να κόβουν αποδείξεις ή τιμολόγια και φυσικά να κάνουν δηλώσεις φόρου εισοδήματος και να αποδίδουν ΦΠΑ.
Όπως αναφέρθηκε στον Alpha, ο έλεγχος για τους influencers δεν έχει ανατεθεί στους παλιούς, παραδοσιακούς ελεγκτές της εφορίας, έτσι όπως τους έχουμε στο μυαλό μας. Στην ΑΑΔΕ έχει δημιουργηθεί μία ομάδα δράσης, η οποία απαρτίζεται από οκτώ, ηλικιακά νέους, αλλά και εξοικειωμένους με τα social media, ειδικούς. Αυτοί είναι που παρακολουθούν τη δράση των influencers στα social media, κάνουν τις διασταυρώσεις, εντοπίζουν εκείνους που φοροδιαφεύγουν και όταν «δέσουν» την υπόθεση, ενημερώνουν αρμοδίως, ώστε η ΑΑΔΕ να προχωρήσει στα περαιτέρω.