Ηλεκτρονικό «μάτι» της εφορίας στους πελάτες συνεργείων αυτοκινήτων, φανοποιείων, χώρων εκδηλώσεων
Ενεργοποιείται το ψηφιακό πελατολόγιο. Σε ποιους κλάδους θα είναι υποχρεωτικό.
Ένα ακόμη όπλο ρίχνει στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής η ΑΑΔΕ με την υποχρεωτική τήρηση του ψηφιακού πελατολογίου από επαγγελματίες που θα δώσει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να έχει πρόσβαση στον αριθμό των πελατών και να συγκρίνει τα δεδομένα με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί και έχουν αποσταλεί στα MyData.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα καθώς και στο κλάδο των εκδηλώσεων και σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων.
Ειδικότερα η λίστα των υπόχρεων περιλαμβάνει:
- Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
- Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων σε κτήματα και αίθουσες, εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης.
Το ψηφιακό πελατολόγιο σε συνδυασμό με την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα συνδράμει σημαντικά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής με τα κόλπα απόκρυψης τζίρου από επιτήδειους για αποφυγή πληρωμή φόρου εισοδήματος και μη απόδοσης του ΦΠΑ.
Διασταύρωση δεδομένων
Κι αυτό γιατί οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και άμεση εικόνα για την κίνηση» των πελατών ενός επαγγελματία και θα μπορούν να διασταυρώνουν τα δεδομένα με τα στοιχεία για τις εισπράξεις που εμφανίζει ο φορολογούμενος στα ηλεκτρονικά βιβλία στο MyData της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που καταγράφεται απόκλιση θα χτυπά συναγερμός και οι ελεγκτικές αρχές θα προχωρούν σε επιτόπιο έλεγχο.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Taxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Το μέτρο αποτελεί σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Συγκεκριμένα τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Όμως με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία αλλά η κατάργηση του βιβλίου πελατών διευκόλυνε άνοιξε παράθυρο για μη έκδοση αποδείξεων και για απόκρυψη εισοδημάτων.