Ρεζέρβα στο αυτοκίνητο-Το μυστήριο των χαμένων ελαστικών
Τι είναι αυτό που συχνά λείπει από τα αυτοκίνητά μας και μας κάνει να δυσανασχετούμε; Γιατί οι κατασκευαστές βγάζουν την ρεζέρβα από τα αυτοκίνητα;
Οδηγείς προς τη δουλειά και (φυσικά) έχεις αργήσει. Ξαφνικά ένα λαμπάκι (αυτό της χαμηλής πίεσης ελαστικών ) ανάβει και σου προσθέτει ένα ακόμη άγχος γιατί πρέπει άμεσα να βρεις βουλκανιζατέρ. Ναι το αυτοκίνητο που οδηγείς δεν έχει ρεζέρβα (ούτε τροχό ανάγκης) και ελπίζεις να ξεμπερδέψεις με ένα «μπάλωμα» και έξοδο 10€.
Αν δεν βρεις (έστω ένα βενζινάδικο) τότε ελπίζεις να «χάνεται» ο αέρας αργά/ Αν συνεχίσεις να οδηγείς με ελαστικό χωρίς αέρα τότε κάνει ζημιά σε αυτό, αλλά και στον τροχό πολλαπλασιάζοντας τα έξοδά σου ή και τις πιθανότητες για κάποιο ατύχημα.
Που πήγαν οι ρεζέρβες; Τι τις αντικατέστησε;
Τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς (ακόμη και τα τετρακίνητα ή και τα SUV) δεν έχουν ρεζέρβα ή ένα τροχό ανάγκης. Αυτό είναι κάτι που ανακαλύπτεις όταν βρίσκεσαι με κλαταρισμένο ένα ελαστικό.
Αρχικά μην πανικοβάλλεσαι όταν δεν υπάρχει ένας επιπλέον τροχός αντικατάστασης (σε κανονική διάσταση ή ανάγκης) τότε οι κατασκευαστές ή χρησιμοποιούν ελαστικά run flat (κινούνται για αρκετά χιλιόμετρα χωρίς αέρα) ή ένα κιτ επισκευής ελαστικού, το οποίο είναι χρήσιμο για να «κλείσεις» μία μικρή τρύπα, αλλά είναι άχρηστο σε κάτι μεγαλύτερο (ένα σκίσιμο ένα μεγάλο καρφί).
Φέρτε πίσω τη ρεζέρβα!
Γιατί όμως οι εταιρείες δεν την τοποθετούν στα νέα τους μοντέλα;
Υπάρχουν 4 λόγοι που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προχωράνε σε αυτή την κίνηση:
- Εξοικονομούν χρήματα
- Το συνολικό βάρος του αυτοκίνητου είναι μικρότερο
- Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πετυχαίνουν καλύτερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2
- Μεγαλώνει ο χώρος αποσκευών
Τέλος να μην ξεχνάμε και τον παράγοντα μπαταρία, ο οποίος κλέβει τη θέση της ρεζέρβας στα υβριδικά (ιδιαίτερα στα mild). Οι μπαταρίες αυτών των μοντέλων θέλουν χώρο και τον βρίσκουν κάτω από το πίσω κάθισμα και τον χώρο αποσκευών, με αποτέλεσμα η ρεζέρβα να φεύγει.