Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πώς θα ενταχθούν επιπλέον 1.000.000 εργαζόμενοι
Τα επόμενα ...βήματα της ψηφιακής κάρτας εργασίας προωθεί το επιτελείο του υπουργείου Εργασίας, επιχειρώντας αφενός να θωρακίσει περαιτέρω τους εργαζόμενους αφετέρου να φρενάρει τη «γραφειοκρατία» που ταλαιπωρεί ακόμη και σήμερα τις επιχειρήσεις.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας καλύπτει ήδη 150.000 εργαζόμενους σε σούπερ μάρκετ, τραπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες ιδιωτικής φύλαξης (σεκιούριτι) και ΔΕΚΟ μεταφορών. Από τον Ιανουάριο θα επεκταθεί σε περίπου 700.000 στο λιανικό εμπόριο και τη βιομηχανία, ενώ από τον Οκτώβριο του επόμενου έτους, θα βάλει κάτω από την «ομπρέλα» της περίπου 400.000 απασχολούμενους στην εστίαση και στον τουρισμό.
«Η ψηφιακή κάρτα εργασίας έχει ήδη φέρει αποτελέσματα στους ελέγχους που πραγματοποιούμε, ειδικά στις τραπεζικές επιχειρήσεις και τα σούπερ μάρκετ. Στον τραπεζικό κλάδο, όπου υπήρχε παραβατικότητα, παρατηρούμε ότι, πλέον, οι επιχειρήσεις είναι τυπικές σε μεγάλο βαθμό ως προς τα ωράρια των υπαλλήλων» αναφέρει στο Flash.gr επιθεωρητής εργασίας με 20ετή εμπειρία στην ανεξάρτητη αρχή, για να προσθέσει, φυσικά, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εφαρμογή του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα υπάρξει στην εστίαση, καθώς εκεί εντοπίζεται μεγάλος αριθμός παραβάσεων.
«Μπλόκο» στη γραφειοκρατία και «ανάσα» για τις επιχειρήσεις
Την ίδια στιγμή, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας τονίζουν ότι με το νέο πλαίσιο αλλαγών που έχει προωθήσει η πολιτική ηγεσία αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό η γραφειοκρατία που «πνίγει» καθημερινά τις επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, μια διαδικασία που προκαλούσε διαχρονικά γραφειοκρατικό «πονοκέφαλο» στους εργοδότες ήταν η «προδήλωση». Η διαδικασία αυτή μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, καθώς οι εργοδότες που έχουν ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας δεν χρειάζεται, πλέον, να καταχωρούν τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή της υπερωριακής απασχόλησης πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους.
Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, ότι ο εργοδότης, θέτοντας σε εφαρμογή την ψηφιακή κάρτα εργασίας, δεν χρειάζεται να κάνει τροποποιήσεις ωραρίου και άλλες παρόμοιες διαδικασίες από πριν, καθώς αυτές αποτυπώνονται, ούτως ή άλλως, σε πραγματικό χρόνο από το ψηφιακό σύστημα στο οποίο έχει ενταχθεί η επιχείρηση του. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται το σχετικό διοικητικό βάρος για τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν σύστημα της ψηφιακής κάρτας.
Σημειώνεται ότι η ψηφιακή κάρτα καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης, τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες και υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας, που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.
Το σύστημα περιλαμβάνει την εφαρμογή myErgani mobile app, την οποία οι εργαζόμενοι «κατεβάζουν» στο κινητό τους τηλέφωνο και την εφαρμογή Ergani Card Scanner για τις επιχειρήσεις, η οποία «διαβάζει», κατά την έναρξη και τη λήξη της εργασίας, τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».