Πιερρακάκης για Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία: «Fake news τα περί φυγής μαθητών - Όχι στην ακινησία»
Η κυβέρνηση μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», αλλά και του προγράμματος «Αθηνά» για την ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων, στοχεύει στο να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις.
Εν μέσω αντιδράσεων από την αντιπολίτευση, αλλά και μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας, ψηφίζεται απόψε το νομοσχέδιο Πιερρακάκη για το δίκτυο Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων, με τον υπουργό Παιδείας να αποκρούει τα πυρά, εξηγώντας πως η σημερινή σύμβαση με το Ίδρυμα Ωνάση σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την αυτονόητη υποχρέωση του κράτους να στηρίξει τα δημόσια σχολεία.
«Δεν απεμπολούμε την κυρίαρχη ευθύνη της Πολιτείας. Ερχόμαστε να προσθέσουμε. Το ένα χέρι νίβει το άλλο», ανέφερε από βήματος ο υπουργός Παιδείας παραδεχόμενος πως είναι πράγματι αντιφατικό, στο ένα σχολείο να υπάρχει διαδραστικός πίνακας και στο άλλο να πέφτει ο σοβάς.
Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», αλλά και του προγράμματος «Αθηνά» για την ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων, στοχεύει στο να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις, επισημαίνοντας ωστόσο πως συνολικώς οι σχολικές μονάδες είναι περισσότερες από 12.000.
«Κάναμε αλλαγές στο νομοσχέδιο με ανοιχτό πνεύμα. Ακούσαμε τους πάντες, όλα τα κόμματα. Θέλουμε να σηκώσουμε όλο το σύστημα προς τα πάνω. Θέλουμε να πετύχουν και να ανθίσουν τα Ωνάσεια. Στόχος είναι βοηθήσουμε το κάθε παιδί να απελευθερώσει τον καλύτερο εαυτό του», ανέφερε, ενώ «κάρφωσε» την αντιπολίτευση αφενός για τα περί ενδεχόμενης φυγής παιδιών από τα Ωνάσεια, κάνοντας λόγο για fake news και διευκρινίζοντας πως θα γίνει κανονικά η αποφοίτησή τους από τα συγκεκριμένα σχολεία, και αφετέρου με φόντο την κριτική στα πρότυπα σχολεία.
«Άκουσα κριτική για τα πρότυπα σχολεία. Και στη Σοβιετική Ένωση υπήρχαν πρότυπα, φυτώρια αριστείας, όπως διαβάζω, που απαιτούσαν εξετάσεις και μάλιστα δύσκολες. Αρνείται κομμάτι της Βουλής κάτι που ίσχυε πριν από 100 χρόνια στη Ρωσία;», όπως διερωτήθηκε, επιμένοντας πως η Πολιτεία οφείλει να τρέξει προκειμένου να πετύχει η εκπαίδευση να είναι ο ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας και λέγοντας «όχι» στην ακινησία.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης σημείωσε πως μία δωρεά δεν μπορεί να αποτελεί την κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τα ευρύτερα εκπαιδευτικά προβλήματα κάθε περιοχής, αλλά να υπενθυμίζει διαρκώς την ανάγκη για ισόρροπη αντιμετώπιση των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης, τονίζοντας πως δεν είναι δυνατόν δίπλα σε ένα ανακαινισμένο Ωνάσειο Σχολείο να υπάρχουν σχολεία με σοβάδες που πέφτουν ή που διεξάγουν μαθήματα σε κοντέινερ.
Όσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, καταγγέλλει πως το υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί μια ιδιωτική πρωτοβουλία με τρόπο που όχι μόνο δεν συμβάλλει στην ενίσχυση εκπαιδευτικού έργου στις περιοχές, αλλά περισσότερο δημιουργεί προβλήματα. «Πρόκειται, ξεκάθαρα, για μια επιλογή με σαφή ιδεολογικό και πολιτικό προσανατολισμό που δημιουργεί διευρυμένους διαχωρισμούς και πολλαπλασιάζει τις κοινωνικές ανισότητες εντός του εκπαιδευτικού συστήματος, στο οποίο πλέον κρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη το ενδεχόμενο εισόδου και άλλων ιδιωτικών φορέων», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Κουμουνδούρου.