Εισαγγελική παρέμβαση για την παρολίγον τραγωδία: Συρμός του Προαστιακού μπήκε στη γραμμή του Μετρό
Δεν υπήρξε κίνδυνος για τους επιβάτες, αναφέρει ο ΟΣΕ, τονίζοντας ότι ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα.
Έρευνα θα διεξαχθεί από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για το νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού που παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Για το περιστατικό θα διεξαχθεί προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να διευκρινιστούν οι συνθήκες γύρω από τις οποίες συνέβησαν τα γεγονότα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» ένας συρμός του Προαστιακού έλαβε εντολή την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε σήραγγα του μετρό.
Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να επικοινωνήσει με το σταθμάρχη. Τότε έλαβε τη σωτήρια, όπως αποδείχθηκε, απόφαση να ελαττώσει ταχύτητα και να προχωρήσει αργά ώστε να αντιληφθεί το λάθος η τηλεδιοίκηση. Ο οδηγός έτσι αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορεία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από τη σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν κατευθυνόταν.
Θα διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας μέσων σταθερής τροχιάς και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας. Το συμβάν κατήγγειλε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ζητώντας την άμεση διερεύνησή του.
Hellenic Train: Το προσωπικό που εμπλέκεται τέθηκε σε διαθεσιμότητα
Ανακοίνωση για το περιστατικό με το συρμό του Προαστιακού στις γραμμές του Μετρό εξέδωσε η Hellenic Train.
Η Hellenic Train στην ανακοίνωση της γνωστοποιεί ότι για το συμβάν έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών, ενώ το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train:
«Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.
Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών.
Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.
Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται».
ΟΣΕ: Δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες
«Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ».
Ο ΟΣΕ επισημαίνει τα ακόλουθα για το συμβάν:
- Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και γι’ αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
- Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
- Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στη γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στη σήραγγα, όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
- Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα παραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Επιγραμματικά:
- Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση.
- Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
- Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
- Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση ρυθμιστή κυκλοφορίας.
Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ: Ο οδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, αφού επιβεβαίωσε το περιστατικό, τόνισε ότι λειτούργησαν οι δικλείδες ασφαλείας.
Όπως ανέφερε ο CEO του ΟΣΕ, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έκανε λάθος και για αυτό τιμωρήθηκε και βγήκε εκτός υπηρεσίας. Παράλληλα, επέρριψε ευθύνες και στον μηχανοδηγό της HELLENIC TRAIN ο οποίος παραβίασε δυο φωτοσήματα.
Πάντως, διευκρίνισε ότι θα διερευνηθούν οι ισχυρισμοί και της άλλης πλευράς που αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός επιχείρησε να επικοινωνήσει με το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, χωρίς όμως να λάβει απάντηση.