Πανελλήνια παρουσίαση Audi Q5, A5 και Q6 e-tron
Είδαμε από κοντά τα νέα Audi A5, Q5 και Q6 e-tron τα οποία έκαναν το ντεμπούτο τους στην ελληνική αγορά.
Περισσότερα από 20 νέα μοντέλα θα κυκλοφορήσει η Audi μέχρι τα τέλη του 2025. Η ανανέωση του Q7 «άνοιξε την αυλαία» στα τέλη Ιανουαρίου πριν φτάσει το RS6 Avant GT στις αρχές Φεβρουαρίου. Ακολούθησαν τα S3 και A3 (ανανέωση για το τελευταίο) και το πρώτο Q6 E-Tron.
Σύμφωνα με το Audi Report (154 σελίδων) περισσότερα από 20 νέα προϊόντα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά πριν από το τέλος του 2025. Κορυφαίο είναι το A6 e-tron το ηλεκτρικό μοντέλο, που βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric, η οποία έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Porsche και πάνω της έχουν «στηθεί» τα Q6 e-tron και Macan. Το νέο A6 e-tron θα πωλείται ως πεντάθυρο hatchback και wagon.
Λίγο πιο κάτω βρίσκονται η σειρά A5 (νέα γενιά και το Q5). Αυτά τα μοντέλα χρησιμοποιούν το πλαίσιο Premium Platform Combustion (PPC), το οποίο είναι μια εξέλιξη της υπάρχουσας αρχιτεκτονικής MLB του Ομίλου VW.
Η γερμανική μάρκα πολυτελείας δεν αναφέρει καθόλου το Α4, και αυτό γιατί αλλάζει και γίνεται A5. Το Q5 μπαίνει στην τρίτη του γενιά το 2024, και όπως και το A5, αποκτά μια νέα οικογένεια κινητήρων εσωτερικής καύσης «υψηλής απόδοσης» με plug-in υβριδική ισχύ. Αυτές θα είναι οι τελευταίες εξελίξεις κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) από την Audi από τη στιγμή που η μάρκα σκοπεύει να λανσάρει τα τελευταία της αυτοκίνητα με συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης το 2026. Κάθε νέο λανσάρισμα μετά θα είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο επειδή η εταιρεία θέλει να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το τέλος του 2033.
Audi Q5 ακόμα πιο σύγχρονο και δυναμικό
Είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και τροφοδοτείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus.
Το Q5 εντυπωσιάζει με ένα μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και την φιλοσοφία λειτουργίας του, τις εξατομικεύσιμες digital υπογραφές φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το σπορ Audi SQ5 συμπληρώνει τη νέα γκάμα του μοντέλου στην πρεμιέρα του, ενώ στο μέλλον, θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις.
Κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογίας MHEV plus
Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την τεχνολογία MHEV plus. Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση.
Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.
Επιλογή τριών κινητήρων
Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 SUV στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα.
Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 204 PS, με μέγιστη ροπή 340 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 7,6-6,8 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP: 174 - 154 g/km).
Ο 2.0 TDI αποδίδει και αυτός 204 PS και 400 Nm ροπής (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 6,6-5,9 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP : 174 - 154 g/km).
To νέο Audi SQ5 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 367 PS και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 8,6-8,0 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP : 196 - 182 g/km).
Άνετο και πρακτικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Audi Q5 SUV βασίζεται στα τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi για το εσωτερικό, με πρώτο την «ανθρωποκεντρική σχεδίαση» και τον σταθερό προσανατολισμό στις ανάγκες των χρηστών.
Το "Digital Stage", μία ψηφιακή σκηνή εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό, αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού. Η λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED φιλοξενεί το Audi Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η καθαρή, οριζόντια διάταξη της οθόνης Audi MMI ενσωματώνεται απόλυτα στο εσωτερικό.
Ειδικά για τον συνοδηγό, διατίθεται η MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών. Χάρη στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα υποστήριξης του οδηγού στην πλοήγηση, για παράδειγμα.
Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 SUV είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, όπως απαιτείται. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.
Δυναμική εξωτερική σχεδίαση
Η τρίτη γενιά του Q5 είναι ακόμα πιο σπορ, προσφέροντας τέλειες αναλογίες. Η εκτεταμένη και ψηλή γραμμή των ώμων δημιουργεί μια ισχυρή σιλουέτα, συνδέει τα εμπρός με τα πίσω φωτιστικά σώματα και τονίζει το μήκος του οχήματος. Πάνω από το μαρσπιέ, η γραμμή που εκτείνεται από τους θόλους των τροχών και μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, δίνει στο όχημα μια δυναμική εμφάνιση ακόμα και όταν είναι ακίνητο.
Δύο επίπεδα διαμόρφωσης και έντεκα χρώματα
Δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά: advanced και S line. Επιπλέον, διατίθεται το μοντέλο SQ5. Η S line και το SQ5 διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L, με τον διαχύτη στο πίσω μέρος και με το διαθέσιμο “Black exterior package”.
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έντεκα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων του απλού, μη μεταλλικού χρώματος Λευκό Arkona, των μεταλλικών Λευκό Glacier, Μαύρο Mythos, Ασημί Floret, Μπλε Navarra, Κόκκινο Grenadine, Πράσινο District και του νέου μεταλλικού χρώματος Γκρι Tambora.
Τα μεταλλικά χρώματα Μπλε Ultra , το νέο Χρυσό Sakhir και το περλέ Γκρι Daytona είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού S line ή στο SQ5. Επίσης διαθέσιμα είναι τα εξατομικευμένα, ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας χρώματα Audi Exclusive. Η γκάμα του μοντέλου εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 18 έως 21 ίντσες.
Audi A5 το επόμενο κεφάλαιο
Η Audi ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη της ιστορία στη μεσαία κατηγορία με τη νέα οικογένεια A5. Η δυναμική σχεδιαστική γραμμή της τελευταίας γενιάς, που τώρα ονομάζεται Audi A5, κυκλοφορεί 30 χρόνια μετά το πρώτο Audi A4 και γοητεύει με το premium DNA και τις αναλογίες του.
Οι δύο εκδόσεις αμαξώματος Sedan και Avant, εκπροσωπούν τέλεια τον σπορ χαρακτήρα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi. Η νέα σχεδίαση στο εσωτερικό σε συνδυασμό με τα πλήρως ψηφιοποιημένα όργανα και χειριστήρια και με τα υψηλής ποιότητας υλικά, δημιουργούν μια μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης στο εσωτερικό.
Με το ντεμπούτο της τελευταίας γενιάς, το Audi A4, ένα επί σειρά ετών best-seller μοντέλο, θα ονομάζεται πλέον Audi A5 και θα παράγεται στο Neckarsulm. Διατίθεται σε τέσσερις νέες εκδόσεις αμαξώματος: ως A5 Sedan, S5 Sedan, A5 Avant και S5 Avant. Αυτές οι εκδόσεις είναι τα πρώτα μοντέλα που κυκλοφορούν βασισμένα στην Premium Platform Combustion (PPC), τη νέα πλατφόρμα για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι εκδόσεις
- Audi A5 Sedan TDI Hybrid S tronic 204 HP
- Audi A5 Sedan TDI Hybrid quattro S tronic 204 HP
- Audi A5 Avant TDI Hybrid S tronic 204 HP
- Audi A5 Avant TDI Hybrid quattro S tronic 204 HP
Η έκδοση S5 Sedan και Avant είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που βασίζεται στον κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με ισχύ 367 hp και ροπή 550 Nm. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά. Το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic στο Audi S5 είναι σχεδιασμένο για περισσότερη ροπή, μειώνει επίσης το βάρος στον μπροστινό άξονα και βελτιώνει την ευελιξία. Ο εξηλεκτρισμένος κινητήρας μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (48 Volt) οδηγεί σε μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του το S5 Sedan TFSI έχει μειωμένες εκπομπές CO2 έως και 14 g/km.
Η γρήγορη και δυναμική ανάπτυξη ροπής υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του S5. Το στάνταρ σπορ διαφορικό quattro με κατανομή ροπής σε συνδυασμό με ρυθμιζόμενο συμπλέκτη τετρακίνησης είναι ρυθμισμένος για πλευρικά δυναμικά χαρακτηριστικά στο υψηλότερο επίπεδο.
Audi S5 Sedan TFSI Hybrid quattro S tronic 204 HP.
Audi S5 Avant TFSI Hybrid quattro S tronic 204 HP.
Audi Q6 e-tron
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE) πλατφόρμα, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη μεταμόρφωση της εταιρείας σε πάροχο premium ηλεκτροκίνησης είναι το Audi Q6 e-tron.
Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται όχι μόνο από τις εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά και από τις νέες μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης και την αυξημένη αυτονομία. Το Audi Q6 e-tron ενσαρκώνει το τυπικό στυλ των SUV της Audi με την σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας e-tron.
Παράλληλα υπάρχει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους.
Εντυπωσιακή αυτονομία και δυνατότητες φόρτισης
Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, εξασφαλίζουν αυτονομία έως 625 km. Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με τετρακίνηση, ενώ θα ακολουθήσουν - ανάλογα με την αγορά - νέα αποδοτικά μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς, σχεδιασμένα για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.
Το Audi Q6 e-tron έχει συνδυαστική απόδοση 285 kW και για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e-tron με συνδυαστική απόδοση έως και 380 kW χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h. Οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 km/h αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στο βασικό εξοπλισμό, το Audi Q6 e-tron μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή DC.
Σπορ σχεδίαση με νέα αισθητική προσέγγιση
Το Audi Q6 e-tron τοποθετείται στην premium μεσαία κατηγορία και με μήκος 4.771 χιλιοστά, πλάτος 1.993 και ύψος 1.648 χιλιοστά, προσφέρει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το μεταξόνιο των 2.899 χιλιοστών εξασφαλίζει επίσης άφθονο χώρο για τα πόδια στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.
Η κλειστή μάσκα Singleframe σε ασημί ή γυαλιστερό μαύρο σε συνδυασμό με τα high-tech φώτα δημιουργούν μία πολύ ξεχωριστή εμφάνιση. Το πίσω μέρος συνιστά ένα μείγμα σπορ κομψότητας και δύναμης με τις καθαρές γραμμές και την ενιαία φωτιζόμενη λωρίδα να προσδίδει στο Q6 e- tron quattro την εικόνα που χαρακτηρίζει την Audi.
Παγκόσμια πρωτιά στην τεχνολογία φωτισμού
Με το Q6 e-tron, η Audi ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία φωτισμού. Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο.
Στο εμπρός μέρος, η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δώδεκα τμήματα που χαμηλώνουν και ανεβοκατεβαίνουν. Με συνολικά έως και οκτώ ψηφιακές υπογραφές οι ιδιοκτήτες μπορούν να εξατομικεύσουν το Q6 e -tron τους ανάλογα με τις επιθυμίες τους.
Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό
Η πανοραμική οθόνη Audi MMI και η οθόνη επιβατών MMI σχηματίζουν μια οπτικά ξεκάθαρη ψηφιακή εικόνα, ενώ το άνετο σαλόνι ξεχωρίζει για την luxury ποιότητα και την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ή 1.529 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Επιπλέον 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) κάτω από το εμπρός καπό.
Νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική από το μέλλον
Η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, (η ονομασία E3 σημαίνει End-to-End Electronic Architecture), βασίζεται σε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα με πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης. Η αρχιτεκτονική E3 1.2 κάνει το ντεμπούτο της στο Audi Q6 e-tron και έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.
Audi MMI με οθόνη OLED
Το νέο Audi Q6 e-tron διαθέτει ένα πλήρως συνδεδεμένο και ψηφιακό εσωτερικό. Η λεπτή, ελεύθερα τοποθετημένη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει καμπυλωτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED και αποτελείται από το Audi virtual cockpit των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών. Ειδικά για τους εμπρός επιβάτες, η Audi συμπληρώνει τις ψηφιακές παροχές με την οθόνη MMI των 10,9 ιντσών για τον συνοδηγό.
Το ψηφιακό περιβάλλον του νέου Audi Q6 e-tron περιλαμβάνει ένα νέας τεχνολογίας Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών.
Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium διαθέτει έναν ενισχυτή υψηλής απόδοσης, με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt, με τέσσερα από αυτά τα ηχεία να είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων.