Παγκόσμια ημέρα καφέ: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το αγαπημένο σου ρόφημα
mΕδώ και 40 χρόνια, ο καφές έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται την 1 Οκτωβρίου.
Ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στον κόσμο γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 1983. Εκτός από την παραδοσιακή κατανάλωση καφέ, τον 21ο αιώνα έχει εμφανιστεί ένας αυξανόμενος αριθμός νέων τρόπων απόλαυσης αυτού του δημοφιλούς ροφήματος, με τους νέους να περιμένουν από ένα φλιτζάνι καφέ κάτι εντελώς διαφορετικό από ότι οι γονείς ή οι παππούδες τους.
Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ, συγκεντρώσαμε μερικά στοιχεία για τον καφέ και μερικές συμβουλές για να σας βοηθήσουμε να γιορτάσετε το αγαπημένο σας ρόφημα.
- Δεν γνωρίζουμε ποιος ακριβώς ήπιε τον πρώτο καφέ στον κόσμο. Ο μύθος όμως λέει ότι ένας βοσκός παρατήρησε ότι οι κατσίκες του έγιναν πολύ ζωηρές μόλις κατανάλωσαν τα μούρα ενός συγκεκριμένου θάμνου. Μάζεψε λοιπόν μερικά μούρα από αυτόν τον θάμνο, τα έριξε σε βραστό νερό και ήπιε το ρόφημα, τον πρώτο δηλαδή καφέ. Τεχνικά η διαδικασία είναι η ίδια μέχρι σήμερα, αν και με μικρές παραλλαγές.
- Η κουλτούρα του καφέ προέρχεται από τη Μέση Ανατολή, με πολυάριθμα καφενεία στην Τουρκία, την Περσία, τη Συρία και την Αραβία τον 15ο αιώνα. Ο καφές έφτασε στην Ευρώπη τον 16ο αιώνα, αλλά πολλοί Ευρωπαίοι τον απέρριψαν, ισχυριζόμενοι ότι οι Χριστιανοί δεν μπορούσαν να πίνουν τα ποτά άλλων θρησκειών. Ο Πάπας Κλήμης Η’, ωστόσο, δοκίμασε κάποτε ένα φλιτζάνι καφέ και ενέκρινε την κατανάλωσή του, και έτσι το ρόφημα αυτό εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική.
- Σήμερα, ο καφές καλλιεργείται σε περισσότερες από 70 τροπικές χώρες και αποτελεί το δεύτερο πιο εξαγώγιμο αγαθό στον κόσμο μετά το πετρέλαιο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι σημαντικότερες χώρες παραγωγής καφέ δεν είναι αυτές με την μεγαλύτερη κατανάλωση στο ρόφημα, αντίθετα, εμείς οι Ευρωπαίοι πίνουμε το ένα τρίτο του καφέ παγκοσμίως.
- Παρά τον πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα, η πλειονότητα των καταναλωτών δεν εγκαταλείπει τον καφέ, με αποτέλεσμα η ποσότητα που καταναλώνεται να μην μειώνεται.
- Οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας προτιμούν να πίνουν το αγαπημένο τους ρόφημα στο σπίτι, ενώ οι νεότεροι συνηθίζουν να πίνουν τον καφέ τους είτε με παρέα είτε στο χέρι, επιλέγοντας ready to drink προϊόντα. Επίσης, πολλοί νέοι δεν διαθέτουν καφετιέρα στο σπίτι τους.
- Τα προσυσκευασμένα προϊόντα on-the-go γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Οι πραγματικά συνειδητοποιημένοι καταναλωτές επιδιώκουν να αγοράζουν προϊόντα σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες, οπότε πολλοί επιλέγουν να αγοράζουν όσα βρίσκονται σε αλουμινένιο κουτάκι, το οποίο είναι πλήρως ανακυκλώσιμο και μπορεί εξίσου να ανακυκλωθεί απεριόριστα.
- Οι λάτρεις του καφέ αναζητούν επίσης ποικιλία και ιδιαίτερες γεύσεις. Επιθυμία που εκπληρώνεται από τα ready to drink προϊόντα, αφού προσφέρουν μεγάλη ποικιλία γεύσεων και σταθερά υψηλή ποιότητα. Υπάρχουν πλέον για παράδειγμα ροφήματα latte με γεύση αλατισμένης καραμέλας, φουντουκιού, σοκολάτας, ακόμη και με γεύση ρούμι-καρύδι.