Οι γυναίκες οδηγοί δέχονται bullying στο δρόμο και υπάρχουν στοιχεία για αυτό
Το 78% των γυναικών, που οδηγούν έχει σοβαρό πρόβλημα με την επιθετικότητα στους δρόμους.
Έρευνα που διεξήχθη από το Τσέχικο διαδικτυακό περιοδικό Zena v aute.cz επικοινώνησε με 1.485 γυναίκες οδηγούς παγκοσμίως σε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Οι απαντήσεις αποκάλυψαν ότι το 78% των γυναικών οδηγών θεωρούν την επιθετικότητα στους δρόμους ως σοβαρό πρόβλημα ενώ το 69% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι έχει αυξηθεί η επιθετική συμπεριφορά στους δρόμους.
Η έρευνα ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2024 και πραγματοποιήθηκε σε 20 χώρες σε όλο τον κόσμο (Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Κολομβία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Νέα Ζηλανδία, Πακιστάν, Πολωνία, Σερβία, Ισπανία , Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Εμπειρογνώμονας σύμβουλος της έρευνας ήταν η Platforma Vize0.
«Μέσα από ένα ερωτηματολόγιο αναλύσαμε πώς νιώθουν οι γυναίκες οδηγοί, τι φοβούνται, πώς συμπεριφέρονται πίσω από το τιμόνι και στους δρόμους. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι τουλάχιστον αποκαλυπτικά», λέει η Sabina Kvasova, διευθύντρια του ιντερνετικού περιοδικού Zena v aute.cz, υπεύθυνη της έρευνας.
Τι φοβούνται οι γυναίκες όταν οδηγούν;
Σύμφωνα με τη μελέτη, υπάρχουν τρία κύρια θέματα για τα οποία ανησυχούν οι γυναίκες οδηγοί: Επιθετικοί οδηγοί (22%), ατυχήματα (20%) και οδήγηση σε μειωμένη ορατότητα (20%), ακολουθούμενα από κακές οδικές συνθήκες (13%) και σύγκρουση με ζώα. (9%). Υπάρχει επίσης ένα 16% των ερωτηθέντων, που πιστεύει ότι δεν υπάρχει τίποτα ανησυχητικό. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πως οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από χώρα σε χώρα.
Οι επιθετικοί οδηγοί ως κύριο μέλημα κατά την οδήγηση αναφέρθηκαν κυρίως από ερωτηθέντες οδηγούς από τις ΗΠΑ (82%), την Ισπανία (31%) και την Πολωνία (38%).
Τα ατυχήματα ως κύριος φόβος κυριάρχησαν στις απαντήσεις των γυναικών από την Ιταλία (51%), την Πολωνία (35%) και τη Γερμανία (31%).
Η οδήγηση με μειωμένη ορατότητα αποτελεί θέμα ανησυχίας κυρίως για τις γυναίκες οδηγούς από το Ηνωμένο Βασίλειο (52%), τη Γερμανία (50%) και την Πολωνία (20%).
Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 78% των γυναικών οδηγών θεωρούν την επιθετικότητα στους δρόμους ως σοβαρό πρόβλημα και το 69% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η επιθετική συμπεριφορά στους δρόμους έχει αυξηθεί. Το 25% των ερωτηθέντων αντιμετωπίζει επιθετική συμπεριφορά κάθε μέρα, το 20% πολλές φορές την εβδομάδα.
Τι προτείνουν οι γυναίκες οδηγοί για να λυθεί το πρόβλημα
Όταν ρωτήθηκαν ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν κατά των επιτιθέμενων, οι γυναίκες οδηγοί παγκοσμίως ζήτησαν τιμωρία και αυστηρές κυρώσεις (45%), εξειδικευμένο πρόγραμμα ψυχολογικής θεραπείας (27%), εκπαίδευση μελλοντικών οδηγών (20%) και εκστρατείες πρόληψης (6%).
Αυστηρές ποινές σε επιθετικούς οδηγούς ζήτησαν οι γυναίκες οδηγοί στη Δανία και τη Σερβία (97%), ακολουθούμενες από τις ΗΠΑ (54%) και την Ιταλία (50%).
Την υποχρέωση να υποβληθεί σε εξειδικευμένο πρόγραμμα ψυχολογικής θεραπείας για οδηγούς και η μετέπειτα ψυχολογική αξιολόγηση των νοητικών ικανοτήτων του οδηγού έχει ισχυρή υποστήριξη στη Δανία, στη Σερβία (97%), στις ΗΠΑ (54%) και στην Πολωνία καθώς και στην Κολομβία (50%).
Οι μελλοντικοί οδηγοί πρέπει να ενημερώνονται για τους κινδύνους που συνδέονται με την επιθετικότητα στους δρόμους κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους – καθώς ένα προτεινόμενο μέτρο υποστηρίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο (43%), στην Ιταλία (42%), στην Ισπανία (30%).
Οι εκστρατείες πρόληψης για τους κινδύνους της επιθετικότητας αναφέρθηκαν κυρίως στις απαντήσεις των ερωτηθέντων από τις ΗΠΑ (45%), την Πολωνία (37%) και τη Γερμανία (24%).
Σήμερα, οι γυναίκες επηρεάζουν περισσότερο από το 80% των αγορών αυτοκινήτων στις προηγμένες χώρες. Αυτός ο αριθμός θα συνεχιστεί ή θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Το ποσοστό των νέων γυναικών πανεπιστημιακών είναι ήδη υψηλότερο στις ανεπτυγμένες χώρες. Η ισοτιμία των μισθών αρχίζει να είναι εφικτός στόχος, τα διοικητικά συμβούλια δεν είναι πλέον αποκλειστικά άνδρες και στις λίστες με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε όλο και περισσότερα ονόματα γυναικών.