Οι χάκερ… σκοτώνουν την Porsche Macan
Η κυκλοφορία της Porsche Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα σταματήσει νωρίτερα από το αναμενόμενο στην Ευρώπη λόγω των κανόνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.
Η Porsche σταματά την παραγωγή και πώληση του πιο κερδοφόρου της μοντέλου στην Ευρώπη την Άνοιξη του 2024. Η γερμανική εταιρία σκόπευε να επεκτείνει τον κύκλο ζωής της Macan με βενζινοκινητήρα προσφέροντάς την μαζί με την ηλεκτροκίνητη έκδοσή της για μερικά ακόμη χρόνια. Δυστυχώς, αυτό δεν θα είναι δυνατό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η εταιρεία φέρεται να αναγκάζεται να σταματήσει τη διάθεσή της το 2024 λόγω των νέων κανονισμών για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.
Η πρώτη γενιά της Porsche Macan παρουσιάστηκε το 2014 και παρά το γεγονός ότι έλαβε δύο διαδοχικά λίφτινγκ το 2019 και το 2021, δεν συμμορφώνεται με τους αυστηρούς κανονισμούς κυβερνοασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2024. Το πολυτελές compact διαστάσεων SUV, το οποίο συνεχίζει να είναι η πιο επιτυχημένη Porsche στη Γηραιά Ήπειρο φέτος, εξελίχθηκε και πωλείται πολύ πριν εφαρμοστούν οι νέοι κανόνες ασφαλείας, κάνοντας οικονομικά ανέφικτη την προσαρμογή της αυτοκινητοβιομηχανίας στους νέα δεδομένα.
Εκπρόσωπος της Porsche επιβεβαίωσε την είδηση στο site Automobilwoche δηλώνοντας ότι η Macan θα σταματήσει να πωλείται στην ΕΕ την Άνοιξη του 2024. Ο εκπρόσωπος εξήγησε ότι οι ενημερώσεις που απαιτούνται προκειμένου το SUV να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες κρίθηκαν υπερβολικά περίπλοκες και δαπανηρές. «Η εφαρμογή της οδηγίας όχι μόνο απαιτεί τεχνικές προσαρμογές (π.χ στις μονάδες ελέγχου) αλλά αλλάζει ριζικά τις διαδικασίες στη φάση ανάπτυξης της», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Porsche και πρόσθεσε: «Τα συστήματα διαχείρισης της κυβερνοασφάλειας θα πρέπει να αναπτυχθούν όχι μόνο για τα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν άμεσα αλλά και για τα μελλοντικά όσα και αν είναι αυτά».
Ο στόχος των νέων κανονισμών για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η προστασία των ηλεκτρονικών συστημάτων των οχημάτων από πιθανές επιθέσεις χάκερ.
Άλλα μοντέλα του VW Group που επηρεάστηκαν από την αλλαγή είναι το VW e-Up, το Audi TT και το Audi R8, τα οποία έχουν ήδη αποσυρθεί από τις αντίστοιχες σειρές, καθώς και το VW Transporter T6.1, το οποίο σύντομα θα αντικατασταθεί από ένα νέο ελαφρύ επαγγελματικό φορτηγό, που προέρχεται από το Ford Transit.
Τοπ περίεργο είναι πως το τέλος της παραγωγής ισχύει μόνο για την Ευρώπη και όχι για τον υπόλοιπο κόσμο. Έτσι η Porsche θα διατηρήσει τη Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερική – τουλάχιστον μέχρι το 2026. Η παραγωγή του SUV θα συνεχίσει στη Λειψία της Γερμανίας, μαζί με την ηλεκτρική της έκδοση.