Οδοιπορικό του Flash.gr στο μετρό Θεσσαλονίκης - Ένα αίτημα δεκαετιών γίνεται πραγματικότητα
Το Flash.gr βρέθηκε στους χώρους των νέων σταθμών και διέσχισε όλη τη διαδρομή με τον πλέον σύγχρονο συρμό της χώρας ως σήμερα.
Στις 30 Νοεμβρίου αναμένονται τα εγκαίνια λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό που επί δεκαετίες είχε γίνει κακό αστείο και ανέκδοτο ανάμεσα στους κατοίκους της συμπρωτεύουσας και όχι μόνο, ολοκληρώθηκε και πλέον δεν απομένουν παρά λίγες εβδομάδες μέχρι την παράδοση του στους πολίτες της πόλης για τις μετακινήσεις τους.
Μπορεί το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης να πέρασε από 40 κύματα μέχρι να ολοκληρωθεί όμως πλέον είναι εδώ με 13 σταθμούς για αρχή και αρκετές επεκτάσεις στο πρόγραμμα που ελπίζουν όλοι σύντομα να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν.
Το Flash.gr βρέθηκε στους χώρους των νέων σταθμών και διέσχισε όλη τη διαδρομή από το αμαξοστάσιο μέχρι το Σταθμό Αγία Σοφία με τον πλέον σύγχρονο συρμό της χώρας ως σήμερα.
Συρμοί χωρίς οδηγό
Όπως είναι ίσως γνωστό από αρκετές αναφορές στον Τύπο, οι συρμοί που θα μετακινούν καθημερινά τους εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες της Θεσσαλονίκης θα είναι εντελώς αυτοματοποιημένοι και χωρίς οδηγούς κάτι που στην Ελλάδα εφαρμόζεται για πρώτη φορά.
Ακολουθώντας τις εξελίξεις των πιο εξελιγμένων συστημάτων Μετρό της Ευρώπης που ήδη έχουν δοκιμάσει και εφαρμόζουν το συγκεκριμένο σύστημα, και το Μετρό της Θεσσαλονίκης διαθέτει όλα εκείνα τα αυτοματοποιημένα συστήματα καθοδήγησης, ελέγχου και ασφάλειας που επιτρέπουν στα τρένα να μεταφέρουν τους επιβάτες χωρίς την ανάγκη ύπαρξης οδηγού.
Μάλιστα εκεί που μέχρι τώρα οι επιβάτες της Αθήνας και του Πειραιά έχουν συνηθίσει να βλέπουν την καμπίνα του οδηγού, στους συρμούς του Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ίσως οι πιο επιθυμητές θέσεις για τους επιβάτες αφού θα μπορούν να απολαμβάνουν τη βόλτα τους στην υπόγεια πόλη από την πρώτη σειρά.
Όσο για αυτούς που ανησυχούν από την έλλειψη του ανθρώπινου παράγοντα, οι υπεύθυνοι του Μετρό διαβεβαιώνουν πώς το υπερσύγχρονο σύστημα που ελέγχει τις διαδρομές εγγυάται την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Εξάλλου το αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς τη χρήση οδηγών είναι κάτι που λειτουργεί ήδη με απόλυτη επιτυχία σε Μετρό σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Σύγχρονη αισθητική
Η βόλτα μας με το συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης σταμάτησε στον σταθμό «Αγίας Σοφίας», όπου είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την ολοκλήρωση των εργασιών, που από της 30 Νοεμβρίου θα μπορούν να χρησιμοποιεί το επιβατικό κοινό της πόλης.
Η αισθητική είναι αυτή που περιμένει ο καθένας από ένα σύγχρονο έργο και μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με τις τελευταίες προσθήκες του Μετρό της Αθήνας, όπως ο σταθμός στο δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά.
Με αγωνία περιμένουμε να δούμε την ενσωμάτωση στους σταθμούς των αρχαίων που ανακαλύφθηκαν κατά την κατασκευή του Μετρό για τα οποία έγινε πολύς λόγος αλλά και πολλές διακοπές στην πορεία του έργου.
30 Νοεμβρίου όλα τα βλέμματα της Θεσσαλονίκης θα είναι στραμμένα στην έναρξη του πολυπόθητου έργου με την ευχή να έχει συνέχεια και να επεκταθεί όσο το δυνατόν περισσότερο και πιο γρήγορα.
Τα αρχαία σε πρώτο πλάνο
Για τη Θεσσαλονίκη το μετρό δεν είναι ένα απλό μέσο μεταφοράς, αλλά έχει πολιτιστική και ιστορική πτυχή, καθώς είναι ένα ζωντανό μνημείο της ιστορίας της πόλης. Ειδικά ο σταθμός «Αγίας Σοφίας» αποτελεί μια -κυριολεκτικά- τομή στην διαστρωμάτωση της ιστορίας της Θεσσαλονίκης. Ο πεζός που περπατάει στο επίπεδο του δρόμου βλέπει τη σύγχρονη πόλη, ενώ στα σκάμματα που περιβάλλουν το σταθμό μπορεί να δει όψεις του παρελθόντος, καθώς σημαντικά ευρήματα της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, που βρέθηκαν κατά τις κατασκευαστικές εργασίες συντηρήθηκαν και αναδείχθηκαν στο σημείο που βρέθηκαν (in situ).