Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Αλλάζουν φέτος οι ώρες και μέρες προβολής - Η κομμένη σκηνή στη σειρά έπος
Η εμβληματική σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι επιστρέφει στον ΑΝΤ1 από τη Μεγάλη Τετάρτη καθώς παραμένει σημείο αναφοράς στη μικρή οθόνη.

Για μία ακόμη χρονιά το αριστούργημα του Φράνκο Τζεφιρέλι, «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» θα προβληθεί από τον ΑΝΤ1.
Η σειρά θα προβληθεί ως εξής:
- Μ. Τετάρτη: 20:00 – 22:00
- Μ. Πέμπτη: 20:00 – 22:00
- Μ. Παρασκευή: 20:00 – 22:00
- Μ. Σάββατο: 20:00 – 22:00
Την κλασσική και διαχρονική θρησκευτική σειρά απολαμβάνουν κάθε χρόνο να παρακολουθούν οι τηλεθεατές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Μια σειρά που αν και γυρίστηκε το 1975 και άρχισε να προβάλλεται στην τηλεόραση από το 1978 συνεχίζει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών.
Θεωρείται ως η σπουδαιότερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης, που αναφέρεται στη Γέννηση, τη Ζωή, τα Πάθη και την Ανάσταση του Χριστού.
Η υπερπαραγωγή γυρίστηκε σε Μαρόκο, Τυνησία από ένα πολυπληθές κάστ από Ευρώπη και Αμερική ενώ ο Φράνκο Τζεφιρέλι με ιδιαίτερη μαεστρία έχει σκηνοθετήσει τη σειρά προσέχοντας την κάθε λεπτομέρεια και επιλέγοντας για τον κάθε ρόλο σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Άντονι Κουίν (Καϊάφας), ο Λόρενς Ολίβιε (Νικόδημος), η Κλαούντια Καρντινάλε (Μοιχαλίδα), ο Πίτερ Ουστίνοφ (Ηρώδης), η Αν Μπάνκροφτ (Μαρία Μαγδαληνή), ο Τζέιμς Ερλ Τζόουνς (Βαλτάσαρ) κ.α
Στη σειρά αυτή παρακολουθούμε και τον δικό μας Γιώργο Βογιατζή στο ρόλο του Ιωσήφ που αν και ήταν αρκετά νέος τότε κατάφερε να πάρει το ρόλο και να κερδίσει το κοινό.
Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Από πότε προβάλλεται στην Ελλάδα
Ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ», παραγωγής 1977, προβλήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος προβλήθηκε το Δεκέμβριο του 1978 και το δεύτερο τον Απρίλιο του 1979, ενώ στην τηλεόραση προβλήθηκε κάποιες φορές κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ‘80 από την ΕΡΤ.
Στα 90s ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» ταυτίστηκε με το Mega αφού ο σταθμός πρόβαλε τη σειρά κάθε χρόνο από Μεγάλη Δευτέρα έως Μεγάλο Σάββατο, τις περισσότερες φορές στις 21.00, ενώ μια χρονιά είχε προβληθεί απόγευμα στις 17.00.
Μία χρονιά είχε προβληθεί από τον ΑΝΤ1 (με μια μικρή παραλλαγή στον τίτλο: «Ιησούς, ο Ναζωραίος») πάλι στην prime time ζώνη, ενώ προς τα τέλη των ‘90s είχε προβληθεί και από το Star τόσο σε prime time όσο και απογευματινή ζώνη.
Από τα 00s η σειρά επέστρεψε στον ΑΝΤ1 και έκτοτε για περισσότερα από είκοσι χρόνια προβάλλεται σταθερά από τον σταθμό χαρίζοντάς του υψηλή τηλεθέαση στην prime time ζώνη κάθε χρόνο παρά το γεγονός ότι έχουμε χάσει πια το μέτρημα στις επαναπροβολές της.
Η κομμένη σκηνή
Παρόλο που αρχικά προβλήθηκε και ως ταινία στους κινηματογράφους, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι μία από τις πιο σημαντικές σκηνές της -ίσως και η πιο καθοριστική- κόπηκε τελικά στο μοντάζ. Ο λόγος για τη σκηνή της Ανάστασης, η οποία, αν και γυρίστηκε κανονικά από την παραγωγή, δεν περιλήφθηκε ποτέ στην τελική εκδοχή.
Ο ίδιος ο Τζεφιρέλι είχε εξηγήσει σε παλαιότερη συνέντευξή του πως βρέθηκε αντιμέτωπος με πολλά εμπόδια, τα οποία δεν ήξερε πώς να ξεπεράσει. Ανέφερε πως προσπάθησε επανειλημμένα να αποδώσει κινηματογραφικά την Ανάσταση, όμως κάθε φορά προέκυπταν προβλήματα που δεν μπορούσαν να λυθούν εύκολα. Υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη σκηνή, λόγω της φύσης της, εμπεριείχε έναν βαθύ μυστικισμό που δύσκολα μεταφέρεται στην οθόνη.
Επεσήμανε ότι, σε αντίθεση με τη φωτογραφία όπου μπορείς να αφήσεις περιθώριο στη φαντασία, ο κινηματογράφος δείχνει γεγονότα με άμεσο τρόπο, κάτι που —κατά τη γνώμη του— αφαιρούσε το μυστήριο από ένα τόσο ιερό γεγονός. Γι’ αυτό και αποφάσισε, τελικά, να αφήσει το κοινό να δημιουργήσει μέσα του τη δική του εικόνα για την Ανάσταση, μέσα από την πίστη και τα συναισθήματά του.
Αποκάλυψε επίσης ότι γύρισε δύο διαφορετικές εκδοχές της σκηνής, όμως καμία δεν τον ικανοποίησε. Ο φόβος του, όπως είπε, ήταν μήπως χαθεί η ιερότητα και η πνευματική βαρύτητα του γεγονότος μέσα από μια ατελή απεικόνιση.
Εξέφρασε τον προβληματισμό του για πρακτικά ζητήματα όπως το πώς θα έπρεπε να εμφανίζεται ο Ιησούς, αν θα έπρεπε να φαίνονται επίδεσμοι που πέφτουν από το σώμα του, ή ποια σκηνοθετική προσέγγιση θα ήταν η πιο «σωστή». Όλα αυτά, όπως εξήγησε, του δημιούργησαν αμφιβολίες για το αν η σκηνή θα μπορούσε να λειτουργήσει μέσα στο ύφος και την αισθητική της ταινίας. Κατέληξε, λοιπόν, πως σε κάποια άλλη κινηματογραφική προσέγγιση ίσως να είχε θέση, αλλά όχι στη δική του.
Δείτε το βίντεο με την κομμένη σκηνή: