Νόμιμες ή παράνομες οι «σφήνες» των μοτοσικλετών τι αλλάζει στον νέο Κ.Ο.Κ
Αλλαγές στον Κ.Ο.Κ για τις σφήνες των μοτοσυκλετών, τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος. Ξεκινούν οι περιπολίες στα λεωφορεία.
Αναθεωρείται η διάταξη για τη διήθηση των μοτοσικλετών (κίνηση ανάμεσα σε σταματημένα ή αυτοκίνητα που κινούνται με μικρή ταχύτητα). Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) η διήθηση ή line filtering θα επιτρέπεται μόνο όταν τα υπόλοιπα οχήματα είναι σταματημένα. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου, η αλλαγή αυτή έρχεται για να ενισχύσει την οδική ασφάλεια και να μειώσει τα ατυχήματα που σχετίζονται με τη διήθηση.
Διήθηση Μοτοσικλετών: Τι ισχύει και τι συμβαίνει σε περίπτωση ατυχήματος
Η διήθηση είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται από τους μοτοσικλετιστές για να περνούν ανάμεσα στα σταματημένα ή αυτοκίνητα, που κινούνται πολύ αργά ιδιαίτερα σε μποτιλιαρίσματα.

Σε αρκετές χώρες, όπως η Γαλλία, το Βέλγιο και η Καλιφόρνια (στις ΗΠΑ), η διήθηση είναι νόμιμη υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως η χαμηλή ταχύτητα και η προσοχή στη ροή της κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, η διήθηση θα επιτρέπεται μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα, όπως σε κόκκινο φανάρι ή σε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αντίθετα, η διήθηση εν κινήσει απαγορεύεται, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Σε περίπτωση σύγκρουσης μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου κατά τη διήθηση, η ευθύνη εξετάζεται κατά περίπτωση. Αν η κίνηση γίνει νόμιμα και ένας οδηγός αυτοκινήτου αλλάξει λωρίδα χωρίς έλεγχο, τότε η ευθύνη βαραίνει τον οδηγό του αυτοκινήτου. Ωστόσο, αν η μοτοσυκλέτα κινείται σε απαγορευμένο πλαίσιο, μπορεί να θεωρηθεί υπαίτια του ατυχήματος.
Νέα μέτρα για τις λεωφορειολωρίδες: Κάμερες και αστυνομικοί
Εκτός από τη νέα ρύθμιση για τη διήθηση, το Υπουργείο Μεταφορών προχωρά σε αυστηρότερα μέτρα ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες. Πιλοτικά, θα τοποθετηθούν κάμερες εντός των λεωφορείων, οι οποίες θα καταγράφουν οχήματα που κινούνται παράνομα στις ειδικές αυτές λωρίδες.
Παράλληλα, από την Παρασκευή (21/2) ξεκινά ένα νέο πρόγραμμα επιτήρησης, όπου σε επιλεγμένα δρομολόγια λεωφορείων θα επιβαίνουν αστυνομικοί. Το πρώτο δρομολόγιο με αστυνομική παρουσία θα ξεκινήσει από το αμαξοστάσιο στα Άνω Λιόσια.

Στο λεωφορείο θα επιβαίνουν τρεις αστυνομικοί – δύο με στολή και ένας με πολιτικά – με σκοπό να διασφαλίσουν την ομαλή κυκλοφορία και την τήρηση των κανόνων.
Πρόσθετες ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ
Ο νέος ΚΟΚ φέρνει και άλλες αλλαγές, όπως:
- Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα στις πόλεις.
- Υποχρεωτική προτεραιότητα στους πεζούς στις διαβάσεις.
- Άμεση απομάκρυνση οχημάτων που σταθμεύουν σε ράμπες αναπήρων.

«Πράσινος» δακτύλιος όχι διόδια
Τέλος, εξετάζεται η εφαρμογή ενός «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα, ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα. Ωστόσο, το υπουργείο αποκλείει την επιβολή διοδίων εντός της πόλης. Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του δρόμου.