Netflix: Αύξηση τιμών ετοιμάζει η εταιρεία
Η δημοφιλής πλατφόρμα περιεχομένου ετοιμάζεται να αυξήσει τις τιμές των συνδρομών και σε μερικές χώρες της Ευρώπης.
Το Netflix θα αυξήσει τις τιμές των συνδρομών σε μερικές χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, καθώς και στην Ιαπωνία.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά τη μείωση της αύξησης στις συνδρομές που προκλήθηκε από την καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης.
Η μικρότερη αύξηση σε έναν χρόνο
Πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πρόσθεσε 5,1 εκατομμύρια συνδρομητές μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, αριθμός που είναι παραπάνω από τις σχετικές προβλέψεις, αλλά σίγουρα είναι η μικρότερη αύξηση σε πάνω από έναν χρόνο.
Η εταιρεία επιδιώκει να δείξει στους επενδυτές της ότι ο αριθμός των συνδρομών θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, τη στιγμή που η επιτυχία της πλατφόρμας καθιστά δύσκολη την εύρεση νέων συνδρομητών.
Την προηγούμενη φορά που η Netflix παρουσίασε σημάδια ύφεσης, το 2022, ανακοίνωσε μέτρα κατά της κοινής χρήσης κωδικών και παρουσίασε μια νέα επιλογή streaming με διαφημίσεις.
Τα αποτελέσματα της καταστολής του password sharing
Η καταστολή του password sharing έφερε ένα νέο κύμα ανάπτυξης. Η εταιρεία απέκτησε 45 εκατομμύρια νέους χρήστες από πέρυσι και έχει 282 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι διαφημίσεις θα γίνουν με τον καιρό μια μεγάλη πηγή εσόδων για τη Netflix.
Προς το παρόν, ωστόσο, η εταιρεία δήλωσε ότι είναι ακόμα "νωρίς" και προειδοποίησε ότι δεν αναμένει σημαντική αύξηση πριν το επόμενο έτος, παρά την επιτυχία του πακέτου με διαφημίσεις.
Αυτό το πακέτο, το οποίο είναι το πιο οικονομικό, έφερε το 50% των νέων συνδρομών στις περιοχές όπου ήταν διαθέσιμο, σύμφωνα με τη Netflix.
Ακόμα και χωρίς το πακέτο με τις διαφημίσεις, η Netflix δήλωσε ότι τα έσοδα για την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν κατά 15%, φτάνοντας τα 9,8 δισ. δολάρια. Τα κέρδη επίσης αυξήθηκαν από 1,6 δισ. σε 2,3 δισ. δολάρια.
Η Netflix είχε αυξήσει τις τιμές των συνδρομών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ το 2023, αλλά μόνο σε συγκεκριμένα πακέτα. Η τιμή του «τυπικού πακέτου χωρίς διαφημίσεις» παραμένει αμετάβλητη από το 2022.
Τι λένε οι ειδικοί
Ο Matt Britzman, αναλυτής στην Hargreaves Lansdown, δήλωσε ότι η ισχυρή θέση της Netflix της επιτρέπει να συνεχίσει να επενδύει σε νέες παραγωγές που είναι το κλειδί για την αύξηση των τιμών χωρίς να προκαλούνται αντιδράσεις.
«Πρόκειται για μια αγορά όπου οι καταναλωτές θα αλλάξουν εύκολα υπηρεσία αν δεν θεωρούν ότι τα χρήματά τους πιάνουν τόπο», είπε ο Britzman.
«Η προσθήκη νέου περιεχομένου, ειδικά αθλητικού περιεχομένου, μπορεί να δώσει στην Netflix τη δυνατότητα να αυξήσει τις τιμές και να κρατήσει τους πελάτες της.»